Vodič kroz energetski efikasnu gradnju
(prestaro za odgovor)
Rajnus
2010-06-27 22:46:30 UTC
Topla preporuka!

http://www.eihp.hr/hrvatski/pdf/vodic_ee_gradnja.pdf

Mislim da ovo daje odgovor na moja ranija pitanja iz prethodnog threada...

TOPLINSKA IZOLACIJA KROVA ILI STROPA PREMA NEGRIJANOM PROSTORU
Iako je udio krova zastupljen s oko 10-20 posto u ukupnim toplinskim
gubicima u kući, krov ima posebno važnu ulogu u kvaliteti i standardu
stanovanja.

Većina uobičajenih
toplinsko izolacijskih materijala ima toplinsku provodljivost
λ=0,030-0,045, pa potrebna debljina
za U(k)=0,40 W/m2K iznosi 8-11 cm.

TOPLINSKA IZOLACIJA VANJSKOG ZIDA

debljina toplinsko-izolacijskog sloja ne bi trebala biti manja od 8 do 12
cm, čime bi se vrijednost koeficijenta prolaska topline U(k) zida smanjila
na cca 0,25 do 0,35 W/m2K

Mozda grijesim no ako se stavlja izolacija vanjskih zidova od 10cm onda
nema smisla stavljati izolaciju kosog krova vecu od 15-20 jer krov nosi tek
10-20 posto gubitaka. To je ono sto je mene i zanimalo da mi U(k) koef
prolaska topline bude isti za sve dijelove kuce.

Na svim stranicama preporucena debljina ide i do 30cm sto ispada totalna
glupost (u smislu da investicija nije kratkorocno isplativa) ako ostali
dijelovi kuce nisu izolirani u istoj mjeri. To vjerovatno vrijedi za
nisko-energetske ili pasivne kuce.
--
Samo osjecko!

ICQ 97665197

e-mail: rajnus_at_hotmajl.kom
NjamNjam
2010-06-27 23:10:29 UTC
Post by Rajnus
[...]
Na tom site-u imas i pdf-ove o niskoenergetskim i pasivnim kucama.
Dodatna investicija na fasadu i stolariju (150 m2 kuca), koja bi
zadovoljavala niskonergetsku (dodatno 55K kuna) i pasivnu (dodatno 130K
kuna) kucu ne moze biti vracena niti nakon 50 godina. Po sadasnjim
cijenama energenata i cijene gradnje.

Inace donijela zena prospekt od ZABE, kao neki specijalni kredit za
gradnju niskoenergetske kuce. Sto je meni automatski bilo cudno, kako to
da je zidovima u interesu da ti trosis _manje_. I onda sam naletio na
taj site, pa shvatio igru. Oni te financiraju da kupis nesto ciju
investiciju ne mozes vratiti niti u dvostrukom roku od dugorocne otplate
kredita. :-)

Naravno, cijena energenata ce rasti, pitanje je samo hoce li cijena
gradnje padati, ili barem ostati ista.

Ja jos proucavam tematiku, ali za sada mi se cini da je kod gradnje nove
kuce najisplativije grijanje na kolektore. Povrat investicije je cca 10
godina. Uz, dogrijavanje zimi. Kamin povezan s centralnim?
Ignorance is bliss.
Rajnus
2010-06-28 07:10:42 UTC
Post by NjamNjam
[...]
Pa upravo se o tome i radi. IMO to je sve postala takodjer svojevrsna
industrija kao i farmacija.
Loze ljude da ulazu bezpotrebno. Kad nekog pitas za savjet sve ti se
svodi na "sto vise izolacije to bolje"
Post by NjamNjam
Naravno, cijena energenata ce rasti, pitanje je samo hoce li cijena
gradnje padati, ili barem ostati ista.
Ako cijena poraste, nadogradit cu izolaciju.
Post by NjamNjam
Ja jos proucavam tematiku, ali za sada mi se cini da je kod gradnje nove
kuce najisplativije grijanje na kolektore. Povrat investicije je cca 10
godina. Uz, dogrijavanje zimi. Kamin povezan s centralnim?
Ja sam na kraju dao za grijanje puno vise nego sam mislio, ali sam
rijesio i drugu kucu pa cu sa jednim sustavom grijati
dvije kuce...
Sin&sha
2010-06-28 08:04:14 UTC
Post by Rajnus
[...]
"Shvatio igru" :)
Ne radi se samo o vraæanju uloŸenog, veæ i o kvaliteti boravka u prostoru,
osjeæaju ugode. Benefit na globalnom smanjenju utro¹ka energeneta i
zagaðivanju je uraèunata.
Koliko ono vremena treba za vratiti investiciju za gradnju kuæe?
Pasivnu/niskoenergetsku ili "obiènu"? A za namje¹taj? Auto?
NjamNjam
2010-06-28 12:03:26 UTC
Ne radi se samo o vraćanju uloženog, već i o kvaliteti boravka u prostoru,
osjećaju ugode. Benefit na globalnom smanjenju utroška energeneta i
zagađivanju je uračunata.
Ali ja ne usporedjujem pasivna kuca vs. gorivo, vec pasivna kuca vs.
kolektori. 130K za upgrade na pasivnu kucu, ili 45K za kolektore + topla
voda gratis. Nema trosenja energenata, nema zagadjivanja, a sad, osjecaj
ugode...hoce li biti gori?
Koliko ono vremena treba za vratiti investiciju za gradnju kuće?
Ne tako puno. Ako si kad bio podstanar - onda ti je sve jasno.
Pasivnu/niskoenergetsku ili "običnu"? A za namještaj? Auto?
Sad se vec prebacujes u onaj mod s druge grupe... ;-)
Ignorance is bliss.
Smail aga :-)
2010-06-28 18:50:40 UTC
Post by NjamNjam
Post by Sin&sha
[...]
E i ovdje bi trebao napomenuti jednu stvar a to je da se solarnim
kolektorima obièno ostvaruje kojih 60% potrebne tople vode (moŸda recimo
70%)
dario
2010-06-28 08:15:48 UTC
po meni vezano uz upgrade kuce, nema smisla ulagati
u bilo sto sto se ne moze vratiti
unutar nekog razumnog roka, recimo 5-10 godina
signature database 5232 (20100627) __________
http://www.eset.com
Smail aga :-)
2010-06-28 08:22:02 UTC
Post by Rajnus
[...]
Ima jo¹ jedna kvaka s pasivnim kuæama. Ne moŸe se dobiti pasivna kuæa
nadodavanjem izolacije ili bolje stolarije. To ne ide. Nema pasivne kuæe bez
rije¹ene umjetne ventilacije s rekuperacijom (povratom) topline.
Sin&sha
Da, treba raditi od poèetka u tom smjeru.
NjamNjam
2010-06-28 11:08:21 UTC
[...]
Ima još jedna kvaka s pasivnim kućama. Ne može se dobiti pasivna kuća
nadodavanjem izolacije ili bolje stolarije. To ne ide. Nema pasivne kuće bez
riješene umjetne ventilacije s rekuperacijom (povratom) topline.
Ma ima jos milion kvaka za pasivnu kucu. :-) Postojeca se uglavnom ne
moze nadograditi na pasivnu. Ovo sto sam podrazumijevao je da gradis
novu kucu i imas cifru za izgradnju kuce s klasicnom fasadom i
stolarijom. Da bi tu kucu upgradao na niskoenergetsku (u samim
financijama, prije uopce pocetka gradnje), ili na pasivnu, treba toliko
para, da si to neces vratiti niti za 50 godina.

Mislim da je daleko isplativije imati klasicnu fasadu i stolariju, a
grijanje na kolektore. Evo, dobio sam konacno ponudu. Grijanje tople
vode za 5 osoba i kuce od 150 kvadrata, s ugradnjom, 45.000 kuna. Ja sam
racunao da ce me kostati 60K. TO! :-)
Ignorance is bliss.
dario
2010-06-28 11:22:48 UTC
Post by NjamNjam
[...]
Nakon koliko godina ti to postaje isplativo ?
Dal na taj nacin rjesavas i grijanje tog objekta od 150 m2
(buduci da se grije voda) ?
NjamNjam
2010-06-28 11:56:09 UTC
Post by dario
Post by NjamNjam
[...]
Pa pise. :-) Grijanje tople vode za 5 osoba i kuce. Pa ti sad racunaj
koliko te kosta godisnje grijanje (samo) kuce i za koliko godina je to
povrat investicije. Plus topla voda gratis. Doduse, treba u racunicu
staviti da po zimi treba dogrijavati vodu. Tako kazu, ne znam. Moram
saznati da li se ugradnjom dodatnog kolektora (par tisuca kuna) onda
rjesava problem dogrijavanja, ili ne.
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-06-28 12:12:58 UTC
Moram saznati da li se ugradnjom dodatnog kolektora (par tisuca kuna) onda
rjesava problem dogrijavanja, ili ne.
Nema sanse. Nema tog kolektora na ovom svijetu kojim mozes u nasim
krajevima grijati objekt iskljucivo suncem. Vakumski kolektori koji su
za sada najucinkovitiji kolektori ne mogu tijekom oblacnog dana izvuci
vise od nekih 30-ak'c, a o plocastima da i ne pricam. Cak i za pasivnu
kucu moras imati dodatni izvor topline jer u oblacnim zimskim mjesecima
jednostavno cak niti difuznim zracenjem od sunca ne mozes dobiti
dovoljno topline da bi grijao sanitarnu vodu a kamoli objekt.
Uvijek moras imati neki dodatni izvor topline

Teoretski mozda bi to bilo izvedivo fotonaponskim kolektorima i
grijanjem na struju jer takvi kolektori trebaju svjetlost a ne izravno
suncevo zracenje za rad ali o dimenzijama i vrijednosti tog sustava
mislim da se ne isplati raspravljati pogotovo ne o isplativosti.
NjamNjam
2010-06-28 13:02:23 UTC
Post by Djuro
[...]
A nista. Onda trojim. Kamin - centralno, kuhinjska pec - centralno, ili
plin(ski spremnik) - centralno?
Post by Djuro
[...]
Plan mi je opaliti na krov i fotonaponske kolektore, ali tu sada
dolazimo do onog Sinishinog "nije stvar u isplativosti". Cijena za 4Kw
("kljuc u ruke") je nesto vise od 100K kuna. To si vratis za ne manje od
30 godina, a mozda se vec za godinu-dvije cijene prepolove. A mozda ne.
:-( Dosta se jos premisljam oko toga, ali nisam jos nasao zemljiste, pa
imam vremena jos.

Plan mi je sagraditi kucu bez ijednog prikljucka na "drzavu". Grijanje
na kolektore + drva, struja na fotonaponske kolektore, voda iz bunara,
kanalizacija u septicku. Jos se premisljam sa, ili bez telefon/Internet.
:-) Ima li netko to, ili sam utopist? (A da nije vikendica, vec kuca za
zivot?)
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-06-28 13:27:54 UTC
Post by NjamNjam
A nista. Onda trojim. Kamin - centralno, kuhinjska pec - centralno, ili
plin(ski spremnik) - centralno?
Toplo ti preporucam jednu od prve 2 opcije koja ti se vise svidja. Kad
imas takav sustav sa izvorom topline unutar prostora imas relativno
najmanje gubitaka jer prakticno sva toplina koja izadje sporednim
putevima ostaje u prostoru. Gubitak kroz dimnjak mozes djelomicno
izbjeci ugradnjom dimnog izmjenjivaca koji ti iz dima moze izvuci jos
koji kw topline i mislim da je to maksimum, ali budi spreman da sa
takvim sustavom imas komociju, ali i prljavu kuhinju ili dnevni boravak
jer ti drva moraju biti unutar objekta.
Post by NjamNjam
[...]
O tome nemoj ni razmisljati. Za nekakav komotan zivot trebalo bi ti
barem 10 kw izvor struje. Jos racunaj da je cijena negdje oko 30kn/w +
baterije. Racunaj da takav sustav treba konstantno odrzavati. Prosjecna
trajnost monokristalnih silicijskih kolektora je 30-ak godina s tim da
gube na snazi cca 1-2% godisnje (ovaj podatak treba provjeriti).
Trajnost baterija nije veca od nekih 5-6 godina. Jednostavno isplativost
trosenja struje koju sam proizvedes nikad neces imati osim ako uspijes
naci vezu i postati povlasteni proizvodjac elektricne energije. Ali to
su pokusale desetine a svega 2 ili 3 ljudi je uspjelo.
Post by NjamNjam
Plan mi je sagraditi kucu bez ijednog prikljucka na "drzavu".
To ti je posao koji radis samo ako si ekoloski fanatik i imas ogromna
sredstva na raspolaganju. Tada ne gledas na isplativost investicije nego
imas svoje interese.

Ako imas dovoljno sredstava bolje sagradi kvalitetnu kucu. Stavi
kvalitetnu stolariju i 15-ak cm izolacije na vanjske zidove + 30-ak cm u
potkrovlje, dobru ventilaciju, solarni sustav za grijanje sanitarne
vode, grijanje na biomasu i sve aparate i trosila visokog a ili a+
energetskog razreda. To ti je za sada najbolji omjer ulozenog i dobivenog.
Post by NjamNjam
Grijanje
na kolektore + drva, struja na fotonaponske kolektore, voda iz bunara,
kanalizacija u septicku.
Uvijek ces morati placati komunalnu naknadu, odvoz smeca, porez na
nekretninu (ako nije prva), vodna naknada i tko zna koje sve poreze nece
jos smisliti, a izbjeci ces eventualno trosak struje, vode i
kanalizacije. Mada i kanalizaciju ces mozda morati platiti jer na nekim
mjestima gdje postoji kanalizacijska mreza mislim da nije dopusteno
postavljanje septicke jame.

Post by NjamNjam
:-) Ima li netko to, ili sam utopist? (A da nije vikendica, vec kuca za
zivot?)
Imas u Zagrebu u Spanskom "Solarni krov" vlasnistvo Ljubomira
Majdandzica. To ti je moglo bi se reci ogledni primjerak kuce koja je
naj od naj. Imas jos nekoliko takvih kuca po Hrvatskoj ali nijedna nije
sagradjena zato da bi se ustedilo nego da se pokaze da se moze i
drugacije i da se poakze kako se moze sacuvati okolis.
NjamNjam
2010-06-28 13:47:02 UTC
Post by Djuro
Post by NjamNjam
A nista. Onda trojim. Kamin - centralno, kuhinjska pec - centralno,
ili plin(ski spremnik) - centralno?
Toplo ti preporucam jednu od prve 2 opcije koja ti se vise svidja.
Hvala, uzimam u obzir.
Post by Djuro
O tome nemoj ni razmisljati. Za nekakav komotan zivot trebalo bi ti
barem 10 kw izvor struje.
Pa sad si malo pretjerao? :-)
Post by Djuro
Jos racunaj da je cijena negdje oko 30kn/w
Trenutno je cijena 20-25 kuna. A da odem negdje na Sjever to kupiti,
gdje su fotonaponski kolektori normalna stvar? To sam ovih dana mislio,
googlati za cjenama van drzave.
Post by Djuro
Post by NjamNjam
Plan mi je sagraditi kucu bez ijednog prikljucka na "drzavu".
To ti je posao koji radis samo ako si ekoloski fanatik
Ma nisam ekoloski fanataik, samo sam sizofrenicni paranoik. :-) (ne
salim se)
Post by Djuro
[...]
Dobro, to za grijanje smo rijesili, ali sto sa strujom? Koja je
alternativa kolektorima, a da nije HEP? Vjetrenjace isto nisu isplative
u nasem podneblju... Vodenica? :-)
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-06-29 05:12:58 UTC
Post by NjamNjam
Pa sad si malo pretjerao? :-)
Mislim da nisam. Racunaj da ti treba jaci sustav radi zimskih dana kada
su dani puno kraci a racunaj i da ti treba struje za punjenje baterija
za nocni rad kad kolektori ne funkcioniraju.
Post by NjamNjam
Post by Djuro
[...]
Mislim da je 22 ili 23 + pdv, ali cak i da je ova jeftinija opet se ne
isplati. Vani je mozda mrvicu jeftinije ali tamo ljudi to masovno
uzimaju jer im drzava daje poticaje na obnovljive izvore energije.
Sumnjam da mozes kupiti kolektore sa ukljucenim poticajima ako tamo ne
zivis.
Post by NjamNjam
Dobro, to za grijanje smo rijesili, ali sto sa strujom? Koja je
alternativa kolektorima, a da nije HEP? Vjetrenjace isto nisu isplative
u nasem podneblju... Vodenica? :-)
vodenica teoretski da ako imas svoj privatni potok jer u protivnom neces
dobiti dozvolu za privatnu eksploataciju vodnog dobra. Vjetrogeneratori
su puno isplativiji od kolektora, ali samo na mjestima gdje postoji
stalni vjetar. Najrealnija alternativa je sacekati jos koju godinu (ili
desetljece) dok dodju drugi proizvodjaci struje. Mislim da je to u planu
ali ne zna se kada. Kad HEP izgubi monopol, cijene struje ce padati i
onda ces moci odluciti od koga ces uzimati struju.
NjamNjam
2010-06-29 08:41:06 UTC
Post by Djuro
vodenica teoretski da ako imas svoj privatni potok jer u protivnom neces
dobiti dozvolu za privatnu eksploataciju vodnog dobra.
Nesto sam guglao i za tom vodenicom, ali ne nalazim koliko se struje
moze dobiti iz nje. Ok, ovisi o dubini, sirini, brzini i nagibu potoka,
ali ne znam ni neke okvirne brojke. A nisam pronasao ni cijenu izgradnje
vodenice. (S obzirom da sam u fazi trazenja zemljista, nije ni taj
privatni potok iskljucen kao opcija.)
Post by Djuro
Vjetrogeneratori
su puno isplativiji od kolektora, ali samo na mjestima gdje postoji
stalni vjetar.
Pa, kao sto rekoh, i to je pusiona u nasem podneblju.

A da se preselimo na more? Sunca, vjetra, valova... :-)
Post by Djuro
Najrealnija alternativa je sacekati jos koju godinu (ili
desetljece) dok dodju drugi proizvodjaci struje.
Eh... Onda se moram prikljuciti na HEP, pa im jos i platiti da bi im
svaki mjesec jos placao struju. Damn...
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-06-29 09:12:26 UTC
Post by NjamNjam
[...]
Da bi mogao izvuci nesto konkretno trebas imati veliki pad i
akumulaciju, tako da tu opciju mozes najvjerojatnije zaboraviti jer
slobodnih lokacija za to mozes naci eventualno u zabiti.
Post by NjamNjam
Eh... Onda se moram prikljuciti na HEP, pa im jos i platiti da bi im
svaki mjesec jos placao struju. Damn...
Gle, svi mi smo ogorceni HEP-ovom politikom, podizanja cijena i krpanja
svojeg loseg rada preko nasih ledja ali nemamo izbora. Koliko god da su
pokvareni i potkradaju nas jos uvijek je HEP-ova struja jeftinija od
proizvedene na bilo koji alternativni nacin (osim ako nisi povlasteni
otkupljivac). Kao sto sam prije rekao najisplativije ti je uvesti
klasicni HEP-ov prikljucak koji ces platiti cca 15-ak kila kn i
investirati lovu u dobar objekt za koji neces trositi puno energije za
grijanje i hladjenje i kvalitetnije aparate koji nece zahtjevati puno
struje za rad. Time mozes poprilicno smanjiti racune za struju, plin i
ostalo a investicija ce ti se isplatiti u nekom razumnom razdoblju tako
da ces i sam uzivati u beneficijama ustede a ne tek tvoja djeca ili unuci.
Cose
2010-07-04 07:26:40 UTC
Post by NjamNjam
[...]
Strujna alternativa (solar, vjetar) je toliko skupa da se daleko ne
isplati biti kompletno ovisan o njima i imati dovoljne zalihe
akumulatora za nekoliko vrlo mracnih i mirnih zimskih tjedana. Ali
mozes napravitu hibridni sistem sa diesel cogen agregatom koji radi na
VVO (otpadno jestivo ulje iz restorana), onda je slika puno bolja.

Recimo takav cogen agregat proizvodi struju po cijenama bliskim HEP-u
(ispod 1kn po kWh), a uz svaki proizvedeni kWh jos mozes izvuci
1.5-2kWh topline (topla voda, grijanje).
--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt." (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)
dario
2010-06-28 12:22:45 UTC
za svaki slucaj pitam jos jednom, jer moram priznati
da zvuci fantasticno s obzirom na nase temperaturne uvjete,
ali i detalj da intenziteta sunca po zimi ima puuuuno manje...

znaci....

alternativno grijanje ces morati zadrzati (drva, plin)
a 6 mjeseci grijanja na drva ili plin te moze kostati izmedju
2000 i 5000 hiljada kuna, zavisno gdje tocno zivis i temperaturi
Post by NjamNjam
signature database 5233 (20100628) __________
http://www.eset.com
marijo
2010-06-28 12:42:40 UTC
Kako se meni cini, ovdje se brkaju loncici; spominju se alternativni
izvori (konkretnije sunce) a isto vremeno odbacuju pasivna/
niskoenergetska kuca. Osnovno je pravilo da za alternativne izvore
mora biti barem niskoenergetska kuca (da ne kazem da mora biti pasivna
za ugodno zivljenje) jer inace nema teoretske sanse da se takva kuca
zagrije/ohladi.Lose izolirane kuce se uz klasicne izvore nemogu
posteno zagrijati ili je potrebna velika kolicina energenata a kamo li
iz alternativnih izvori.
NjamNjam
2010-06-28 13:19:42 UTC
Post by marijo
[...]
Imas li neki link na literaturu koja razradjuje tu tematiku? Jer, koliko
sam do sada proucio to (a brdo toga sam procitao zadnjih tjedana),
niskoenergetska/pasivna kuca ti omogucava da s kolektorima _ne_moras_
imati dogrijavanje.
Post by marijo
Lose izolirane kuce se uz klasicne izvore nemogu
posteno zagrijati ili je potrebna velika kolicina energenata a kamo li
iz alternativnih izvori.
Sto je "lose izolirana kuca"? Ako sagradim novu kucu, po danasnjim
standardima klasicne izolacije i stavim neku solidnu stolariju (koja
doduse nema tri plinske medjukomore), zar je to "losa" izolacija? Jer,
ako je to lose, sto onda ima 80% stanovnistva? :-)
Ignorance is bliss.
Rajnus
2010-06-28 17:05:24 UTC
Post by NjamNjam
[...]
80% stanovnistva ima kud i kamo losiju izolaciju od gore opisanog.
--
Samo osjecko!

ICQ 97665197

e-mail: rajnus_at_hotmajl.kom
NjamNjam
2010-06-28 13:10:44 UTC
Post by dario
alternativno grijanje ces morati zadrzati (drva, plin)
a 6 mjeseci grijanja na drva ili plin te moze kostati izmedju
2000 i 5000 hiljada kuna, zavisno gdje tocno zivis i temperaturi
Mislis za DOgrijavanje 2-5K? Da, ok, morat cu imati dogrijavanje. S
obzirom da sam projektirao kucu po principima pasivne kuce (pozicija u
odnosu na strane svijeta i okolis, velicine prozora, okolinsko raslinje,
sjenila...), recimo da me drva ne bi trebala kostati vise od 3K. (Iako
mi je u planu zemljiste s vlastitom sumicom, ali pustimo sad to.) Znaci
da godisnje stedim barem dodatnih 3K za grijanje. 45K/3K = 15 godina.
Ako u racunicu ubacis i koliko te kosta godisnje grijanje potrosne vode,
mislim da nismo daleko od mojih prognoziranih 10 godina.
Ignorance is bliss.
Bruno Babic
2010-06-28 14:21:27 UTC
Post by NjamNjam
grijanje na kolektore. Evo, dobio sam konacno ponudu. Grijanje tople
vode za 5 osoba i kuce od 150 kvadrata, s ugradnjom, 45.000 kuna. Ja sam
racunao da ce me kostati 60K. TO! :-)
Koliko mjesecno trosis struje (ako npr. grijes vodu na struju)? 200-300
kn? Naravno, ne trosis sve na grijanje, ali recimo da cak 300 kn
mjesecno trosis na grijanje vode (sto je barem duplo vise od realnog
iznosa).

45000 / 300 = 150
150 / 12 = 12.5

Dakle, tek cas poceti "stedjeti" nakon 12.5 godina, a i onda ces
stedjeti "samo" 300 kn mjesecno.

Za mene je ono gore ionako neisplativo, pogotovo kada uzmes u obzir da
sunca nema bas uvijek i svugdje.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
NjamNjam
2010-06-28 14:36:22 UTC
Post by Bruno Babic
Post by NjamNjam
[...]
Ohoho...velika greska u racunici. :-)

Ja sam racunao kolektore za grijanje kuce, a topla potrosna voda je
gratis. Ako ti racunas _samo_ toplu potrosnu vodu, onda cijena nije 45K,
vec cca 21K. A 70/12 = 6 godina. ;-)
Ignorance is bliss.
Bruno Babic
2010-06-28 14:57:18 UTC
Post by NjamNjam
Ja sam racunao kolektore za grijanje kuce, a topla potrosna voda je
gratis. Ako ti racunas _samo_ toplu potrosnu vodu, onda cijena nije 45K,
vec cca 21K. A 70/12 = 6 godina. ;-)
Hajde, drago mi je da sam pogrijesio.

No, samo pazi da ti se ne dogodi da se po zimi smrzavas jer nema
dovoljno sunca, a dati 45000 kn kako bi potrosio npr. 300 kn manje
drva/plina/loz ulja/struje mjesecno je ipak malo overkill i vracamo se
na onu moju racunicu otprije :)
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
NjamNjam
2010-06-28 15:19:47 UTC
Post by Bruno Babic
Post by NjamNjam
[...]
A gle, sve je moguce. Ja sam u fazi teoretskih pretpostavki. Sakupljam
sto vise informacija s razlicitih strana da bi mi konacna greska (kada
se (za koji mjesec/godinu) sve sprovede u praksu) bila sto manja. Ovo za
dogrijavanje sam prihvatio da ce morati postojati, pa je racunica bila
50% drva, 50% kolektori i u odnosu na 100% drva, povrat investicije je
15 godina, uz toplu potrosnu vodu gratis. I ono sto je bitnije od svega
- neovisnost od naftne mafije.
Ignorance is bliss.
NjamNjam
2010-06-28 15:30:48 UTC
Post by NjamNjam
Ja sam racunao kolektore za grijanje kuce, a topla potrosna voda je
gratis. Ako ti racunas _samo_ toplu potrosnu vodu, onda cijena nije
45K, vec cca 21K. A 70/12 = 6 godina. ;-)
Pardon, ovih 21K treba korigirati za 23% :-)

Dakle, cca 7 godina.
Ignorance is bliss.
Smail aga :-)
2010-06-28 19:06:04 UTC
Post by Smail aga :-)
[...]
Ne kuŸim, jel ti opet misli¹ da pasivnu kuæu moŸe¹ dobiti samo stolarijom i
fasadom?
To ne ide.
[...]
Ako gradi¹ po propisima s propisnom ili malo boljom izolacijom i Ÿivi¹
(nisam ubrao gdje ali pretpostavljam ZG) recimo da ti treba kojih 10-15kW za
grijanje.
Recimo da solar za grijanje potro¹ne vode za 5 osoba, buduæi da je sad kriza
i da su debelo snizili cijene, ko¹ta kojih 20.000kn (materijal+rad). Za ovih
25.000 ti netko jo¹ daje toliko kolektora i toliko spremnika topline + podno
grijanje ili fancoili da pokrije one spomenute kilovate? Daj kontakt, ima tu
za takvog puno potencijalnih mu¹terija
NjamNjam
2010-06-28 21:18:03 UTC
[...]
Ne kužim, jel ti opet misliš da pasivnu kuću možeš dobiti samo stolarijom i
fasadom?
Pa da. Ne kuzis. Zasto mislis da ja mislim, kad sam u drugoj recenici
(gore citirano) napisao da se postojeca ne moze nadograditi na pasivnu
kucu (tako jednostavno)?
Recimo da solar za grijanje potrošne vode za 5 osoba, budući da je sad kriza
i da su debelo snizili cijene, košta kojih 20.000kn (materijal+rad). Za ovih
25.000 ti netko još daje toliko kolektora i toliko spremnika topline + podno
grijanje ili fancoili da pokrije one spomenute kilovate? Daj kontakt, ima tu
za takvog puno potencijalnih mušterija
E, sad ja ne kuzim. Sto hoces reci? Da je 45K prejeftino? Ili je to
sarkazam? Inace, "podno" se ne spominje u ponudi. Ne znam da li "cijevi
i izolacija" to ukljucuje. Vjerojatno ne.
Ignorance is bliss.
Smail aga :-)
2010-06-28 22:08:49 UTC
Post by Smail aga :-)
[...]
KuŸim, to je cijena za regulaciju, kolektore i spremnike tople vode bez
ostalog. A dobro.
NjamNjam
2010-06-28 22:17:12 UTC
Kužim, to je cijena za regulaciju, kolektore i spremnike tople vode bez
ostalog. A dobro.
Solarni spremnik 400 lit. 1 kom.
Solarni kolektor pločasti 2 m² 4 kom. (8 m²)
Konstrukcija za kolektore 1 kpl
Solarni set 1 kpl
Diferencijalna automatika 1 kom.
Solarni fluid 40 lit.
Montaža
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-06-29 05:40:35 UTC
[...]
Koliko vidim ovo je klasicni sustav za grijanje PTV za cca 6 clanu
obitelj i nesto slicno imas trenutno na akciji u FeroTermu po nekih 17
kila kn za gotovinu sa PDV-om.
Za grijanje kuce od cca 150m2 racunaj jos najmanje 10-ak vakumskih ili
15-ak plocastih kolektora + pufer od najmanje 5000 litara + razne
automatike, izmjenjivaci, instalacija... Ukratko na ovih 17 kila kn
racunaj jos najmanje 10 kila eura.
Uz obavezno dogrijavanje za hladnih i oblacnih dana racunaj da ces
isplativost imati mozda za 30-ak godina. Do onda tko ziv a tko mrtav, a
i tehnologija ce se poprilicno promjeniti. Uz ovakav napredak mislim da
se ne isplati ulagati u sustave grijanje na dulje od 10 godina.

Price da za 45 kila kn mozes imati solarni sustav kojim ces grijati PTV
i objekt bez ili uz minimalno dogrijavanje zaboravi. Trgovci ce ti reci
bilo sto samo da prodaju.

Ja znam jedan objekt koji covjek grije iskljucivo na sunce. Covjek je iz
Njemacke i sagradio je neku verziju modificirane niskoenergetske kuce.
Na nju je ugradio nekih 40-ak kvadrata kolektora koji su mu pokrili
jednu cijelu kosinu krova a u kucu je kroz sredinu stubista stavio pufer
od 30.000 litara. To sam vidio u onoj knjizi "Majstor2 - moderna kuca"
Smail aga :-)
2010-06-29 07:50:02 UTC
Post by Smail aga :-)
KuŸim, to je cijena za regulaciju, kolektore i spremnike tople vode bez
ostalog. A dobro.
Solarni spremnik 400 lit. 1 kom.
Solarni kolektor ploèasti 2 m2 4 kom. (8 m2)
Konstrukcija za kolektore 1 kpl
Solarni set 1 kpl
Diferencijalna automatika 1 kom.
Solarni fluid 40 lit.
MontaŸa
[...]
Evo Djuro je sve rekao, ono nabrojano je ni¹ta za grijanje, a ko¹ta inaèe
vi¹e nego duplo manje od 45.000kn
NjamNjam
2010-06-30 14:00:48 UTC
Kužim, to je cijena za regulaciju, kolektore i spremnike tople vode bez
ostalog. A dobro.
Solarni spremnik 400 lit. 1 kom.
Solarni kolektor pločasti 2 m2 4 kom. (8 m2)
[...]
Evo Djuro je sve rekao, ono nabrojano je ništa za grijanje, a košta inače
više nego duplo manje od 45.000kn
Djelomicno ste obojica bili u pravu. Tih 45K je trgovacka polumuljaza.
Sve stima da je to za PTV + objekt, ali nije predvidjeno da se kombinira
s nekim izvorom dogrijavanja (a kojeg moras imati). Za kamin je onda
ukupna cijena 70K. Sto je, svejedno, znatno manje od 45K + 10K eura,
koliko je Djuro rekao. S tim da je u cijeni taj prokleti
kotao-spremnik-pufer koji sam kosta 30K, ali bi tako nesto morao imati i
da imam samo centralno na kamin? Ako da, onda se cijena tog kotla
(koliko god da iznosi samo za kamin) dodato moze izbaciti iz racunice
koja poskupljuje grijanje, ako se doda grijanje na kolektore.

Ej, Djuro, tu u drugom threadu si napisao, ti znaci imas kolektore za PTV?
Ignorance is bliss.
Djuro
2010-07-01 05:29:43 UTC
Post by NjamNjam
Djelomicno ste obojica bili u pravu. Tih 45K je trgovacka polumuljaza.
Sve stima da je to za PTV + objekt, ali nije predvidjeno da se kombinira
s nekim izvorom dogrijavanja (a kojeg moras imati).
Spajanje sistema dogrijavanja ti je jedna od najmanjih stavki.
Primjerice ja sad gledam da kupim veci solarni sustav jer postojeci mi
je premali. Planiram uvesti solarni bojler od 300l sa mogucnoscu
grijanja preko kolektora i centralnog na drva. Cijena obicnog spremnika
koji radi samo na solarno ili struju je oko 6.200 kn a spremnik koji ima
mogucnost dogrijavanja iz nekog drugog izvora je 6.500 kn. Dakle razlika
je minimalna.

Za kamin je onda
Post by NjamNjam
ukupna cijena 70K. Sto je, svejedno, znatno manje od 45K + 10K eura,
koliko je Djuro rekao.
Teoretski moguce je sloziti sustav kojim ces grijati i prostor za tih 45
kila kn, ali ces od sunca izvuci samo mali dio energije a opet ce vecinu
topline (preko 90%) trebati iz nekog drugog izvora. Jednostavno ti ne
mozes izvuci dovoljno topline za grijanje za grijanje nekoliko stotina
kubicnih metara prostora sa tih 4 kolektora koje si spomenuo, pogotovo
ne sa plocastim kolektorima. Trebas u startu metnuti veci broj
kolektora, po mogucnosti vakumskih a povecani broj kolektora automatski
za sobom vuce i veci pufer i jos dosta toga. Tako da ti time cijena
eksponencionalno raste. Na kraju ako zelis imati sustav gdje ce udio
energije iz nekog dodatnog izvora biti minimalan moras uzeti veliki
sustav koji na kraju bez problema moze biti i skuplji od tih 10 kila eura.

Post by NjamNjam
kotao-spremnik-pufer koji sam kosta 30K, ali bi tako nesto morao imati i
da imam samo centralno na kamin?
Nije nuzno. Pufer se koristi radi povecanja ucinkovitosti kod
samostojecih kotlova na kruta goriva gdje ti ne mozes regulirati toplinu
(kao kod plina ili loze), nego kad kotao daje previse topline, visak
topline se pohranjuje u pufer. Kasnije kad kotao daje manje topline,
energija koja nedostaje se uzima iz pufera. Ujedno ti pufer sluzi i za
akumulaciju energije. Nakon sto ti se kotao ugasi, toplina akumulirana u
njemu moze sluziti za grijanje jos neko vrijeme, koje ovisi o kapacitetu
pufera.
Ako budes ugradjivao kamin na kruta goriva, ti ga mozes spojiti na
pufer, ali sustav ce ti cisto solidno raditi i bez toga jer je kamin u
prostoru i ti temperaturu reguliras time koliko ces nametati kamin.

Post by NjamNjam
(koliko god da iznosi samo za kamin) dodato moze izbaciti iz racunice
koja poskupljuje grijanje, ako se doda grijanje na kolektore.
http://www.centrometal.hr/akumulacijski_spremnici.php

CAS-BS od 1000 litara koji akumulira toplinu pomocu solarnog sustava i
dodatnog izvora topline a ima sustav grijanja PTV + pufer za sisteme
centralnog je oko 14 kila kn u tvornici. U ducanima je jos vise. S tim
da racunas da ide oko 50 litara na svaki kw topline koji ti oba izvora
topline mogu dati, pa si pomocu toga izracunaj velicinu.
Post by NjamNjam
Ej, Djuro, tu u drugom threadu si napisao, ti znaci imas kolektore za PTV?
Ja imam mali solarni sustav (heat-pipe) samostojeci sistem sa 120 l
spremnikom i jednim vakumskim kolektorom. Dosta ljudi me pitalo za taj
sustav, pa sam napravio recenziju za njega. Bas jucer sam je zavrsio i
budem za vikend ili u ponedjeljak stavio na binse pa si svi mogu pogledati.
Cose
2010-07-04 11:24:07 UTC
Post by Djuro
[...]
Ako se dobro sjecam, onaj lik koji u sredini kuce ima spremnik vode od
35 kubika koji sluzi za pohranjivanje topline, ima na krovu oko 80m2
solarnih panela - pa mu je svejedno u zimi usfalilo topline i morali
su staviti dodatni grijac.

Kao i kod puno drugih stvari - 80% efekta mozes postici sa 20% love, a
za preostalih 20% treba uloziti jos puno vise.

qwerty
2010-06-29 07:20:22 UTC
Post by NjamNjam
[...]
da ali... zasto se skoluju savjetnici za energetsku ucinkovitost? da bi
te savjetovali? ne. nego da ti naplate kaznu za neucinkovitu kucu i
kucanske strojeve koji uzrokuju globalno zatopljenje. kojeg nema.

evo policije okolisa u skotskoj:
http://www.prisonplanet.com/climate-cops-to-fine-wasteful-homeowners-businesses.html
qwerty
2010-06-28 08:18:18 UTC
Post by Rajnus
[...]
tata svih arhitekata kaze da je odrzivi razvoj i klimatske promjene na
koji se pozivaju eko osvjesteni graditelji/arhitekti (tzv. eko
teroristi) politicka patka i da su investicije u zelene kuce neisplative:

"The costs of making a green building are “enormous,” he said, and “they
don’t pay back in your lifetime."

http://inhabitat.com/2010/05/12/frank-gehry-slams-sustainability-criticizes-leed/
Zgubljeni
2010-06-29 16:55:09 UTC
Post by Rajnus
[...]
Možda bi ti bilo ipak pametnije da si sam izračunaš
http://www.novolit.si/hr/novocad.html

Jeste da je jedno dva dana posla no ipak
Rajnus
2010-06-29 21:50:37 UTC
Post by Zgubljeni
Možda bi ti bilo ipak pametnije da si sam izračunaš
http://www.novolit.si/hr/novocad.html
Jeste da je jedno dva dana posla no ipak
huh...program je lagano zbznjujuc... uopce ne kuzim sto i kako...
--
Samo osjecko!

ICQ 97665197

e-mail: rajnus_at_hotmajl.kom