Kalup za cevape ?
(prestaro za odgovor)
balki
2011-02-02 11:09:06 UTC
Pozdrav,

Napravio smjesu "Sarajevskih cevapa" za drustvence i sutra je dan D.
Dali ima gdi u ZG za kupit neki modl/kalup za oblikovanje cevapa iz smjese?

recept smjese:
2/3 kg junetine
1/3 kg janjeta (panirana prednja cetvrt)
1,3 % soli
glavica cesnjaka gnjecena i prokuhana u vodi (u smjesu ide samo ta voda
rashldadjena)
zlicica sode bikarbone

od kostiju koje ostanu od paniranja se skuha temeljac u koji se kasnije moce
lepinje koje se "bace" malo na rostilj

balki
--
"njiiihaaa
frr
tagadap tagadap tagadap..."
oldtimer
2011-02-02 11:16:35 UTC
Post by balki
Napravio smjesu "Sarajevskih cevapa" za drustvence i sutra je dan D.
slin, mljac :)
Mi smo chevape uvijek gurali kroz masinu za mjevenje.
Samo sa tuljcem bez noza i rezne ploce. Ako ih se
dobro izmjesi idu malo teze ali idu (imozda malo
ulja da ne zulja) Dobivas okruglu kobasicu koju
samo kidas na duzinu 4 prsta.
Fle's
2011-02-02 11:18:09 UTC
Post by balki
[...]
u lijevu ruku uzme¹ i njeŸno ali èvrsto stisne¹. zatim, u kombinaciji sa
desnom rukom stisne¹ i radi¹ pokrete kao da pali¹ vatru. neakon nekog
vremena, nema tog osjeèaja koji bi parirao ovome!

:)
balki
2011-02-02 11:57:46 UTC
Post by oldtimer
masinu za mjevenje.
Samo sa tuljcem bez noza i rezne ploce.
rucno i s "flais masinom" s tuljkom za kobase mi je poznata metoda, ja bi
nesto na gurni/stisni principu.
Pregledo sam konzum i metro, ali znam i od prije da nikad nisam zamjetio
nigdi nesto slicno za kupiti:-(
Vidio sam da mala mesnica na pocetku g. Vrapcu s ljeve strane kraj malog
konzumcica ima neku stvar di natiskaju smjesu i ispada red cevapa...

balki
balki
2011-02-02 12:14:18 UTC
Post by balki
Vidio sam da mala mesnica na pocetku g. Vrapcu s ljeve strane kraj malog
konzumcica ima neku stvar di natiskaju smjesu i ispada red cevapa...
nesto ovakvo slicno:
http://www.limundo.com/kupovina/Modla-za-pravljenje-cevapa-/955479
Fle's
2011-02-02 12:18:51 UTC
fora. kaj to ne dolazi sa aparatima za mljevenje?
oN
2011-02-03 07:32:56 UTC
Post by Fle's
Post by balki
http://www.limundo.com/kupovina/Modla-za-pravljenje-cevapa-/955479
fora. kaj to ne dolazi sa aparatima za mljevenje?
Ne, tu se stavi samleveno. Izlaze odatle svi isti "ko od majke".
Najbolja sprava za cevape!
ez
Da li je to originalan recept za sarajevske æevape ili je to ne¹to po tvome?
balki
2011-02-02 20:09:15 UTC
Post by ez
Da li je to originalan recept za sarajevske æevape ili je to ne¹to po tvome?
Zeljo i Hodzic mi ga nedadose ako si to htio pitati;-)
Goglao sam, raspitivao se, od svega sto sam nasao sam uoblicio ovaj recept i
sutra cu znati kolko je to blizu. Mislim da bi za pravi okus tu moralo jos
ic nesto da pojeftini smjesu jer ovako kila ispada 55kn a uvjeren sam da jos
oni rade s dodatkom prezli ili soje. (ja mljeo junetinu i janjetinu a oni
mozda rade s govedinom i ofcetinom (?))
Uglavnom juce sam ispekao za probu pljeskavicu od toga i mozda je pre
"crvena" u presjeku dok u originalu ima vise masnoce, ali okus je bio
prilicno dobar...
Napisat cu red dva u subotu kad prespavam;-)

balki
Kresimir
Fali ti masnoće, i to 20 -30% loja. Ovako će biti jako suhi.
balki
2011-02-02 22:44:21 UTC
Fali ti masnoæe, i to 20 -30% loja. Ovako æe biti jako suhi.
jel loja onog s janjeta bas tvrdog? Taj dio sam (neuk) makno na stranu i
ostavio za mazanje resetke. I ovako smjesa vuce dosta na janje mirisom, dali
mozda loja od juneta?

balki
saffron
ako uzmeš meso od plećke masnoća će taman biti u tim okvirima
ez
2011-02-03 09:05:41 UTC
Post by balki
Post by ez
[...]
Koliko sam se ja zanimao po peèenjarnicama, a jeo sam i u Sarajevu na
Ba¹èar¹iji svugdje su mi rekli da nejde janjetina, nego samo junetina i
loj....
pa sam te zato pitao da li je to neki originalni recept....e...sad je tu
tajna koji omjer èega....a to nitko neæe izdati....
Vedr@n
2011-02-03 09:19:14 UTC
Koliko sam se ja zanimao po pečenjarnicama, a jeo sam i u Sarajevu na
Baąčarąiji svugdje su mi rekli da nejde janjetina, nego samo junetina i
loj....
pa sam te zato pitao da li je to neki originalni recept....e...sad je tu
tajna koji omjer čega....a to nitko neće izdati....
Klasicna prica.
Da obides 10 cevabdzinica i da pitas za recept cuo bi ih 10 razlicitih
i svatko bi tvrdio da je bas njegov izvorni. :-))

U osnovi su svi isti, a detalje prilagodis sebi.
ez
2011-02-03 09:54:35 UTC
Post by ***@n
Klasicna prica.
Da obides 10 cevabdzinica i da pitas za recept cuo bi ih 10 razlicitih
i svatko bi tvrdio da je bas njegov izvorni. :-))
U osnovi su svi isti, a detalje prilagodis sebi.
Nije ba¹ tak....mi smo mije¹ali i isprobavali na svakakve naèine...i nije da
nisu dobri...ali ti bosanski su ipak ne¹to malo posebni....
e...sad u èemu je caka...
Franjo
2011-02-03 10:52:45 UTC
Iz svega napisanog, u Bosancima.
Vedr@n
2011-02-03 11:53:36 UTC
Post by ***@n
Klasicna prica.
Da obides 10 cevabdzinica i da pitas za recept cuo bi ih 10 razlicitih
i svatko bi tvrdio da je bas njegov izvorni. :-))
U osnovi su svi isti, a detalje prilagodis sebi.
Nije baą tak....mi smo mijeąali i isprobavali na svakakve načine...i nije da
nisu dobri...ali ti bosanski su ipak neąto malo posebni....
e...sad u čemu je caka...
U mesu?

Danas kad kupis janjetinu to nema veze ni sa cim. Moze imati kojekakve
mirise, ne mora imati dobar ukus.
Junetina je suha da bi samo ona isla.

Isprobavam i sam stosta i svaki su dobri na svoj nacin.
Jedna od caka je da smjesu moras napraviti i ostaviti da odstoji da se
sve prozme.
DZ
2011-02-02 21:11:28 UTC
Post by balki
[...]
Od prijatelja sam dobio recept sličan ovome, jedino se još doda oko 20 % loja. Bez njega čevapi ispadnu kao čvarci, precrveni i pretvrdi.

Za kalup sam uzeo plastičnu cijev za vodovod promjera oko 20 mm (3/4 cola) i odrezao komad oko 5 cm. Ručno utisnem smjesu, ćevap istisnem van drvenim štapićem. Je zezancija do bola, ali i u tome ima neke draži, ali svi ćevapi su isti, ko gardisti na paradi :)))
Franjo
2011-02-02 22:11:05 UTC

A sto bude s njima poslije parade?
Grunf
2011-02-03 07:20:20 UTC
Meni nije jasan ovaj dio s paniranjem, može malo pojašnjenje?
balki
2011-02-03 12:39:09 UTC
Meni nije jasan ovaj dio s paniranjem, moŸe malo poja¹njenje?
nekak mi u glavi taj izraz bio sparkiran za "odvajanje mesa od kostiju" ali
google me razuvjerio na tvoj nagovor, probao sam i s "pananje" ali nista...
jel ima neki mesarski izraz za to u narodu?

balki
Mario
balki
balki
2011-02-03 16:23:24 UTC
Post by Mario
Post by balki
jel ima neki mesarski izraz za to u narodu?
balki
Ima! Pandlanje.
e to sam traŸio!
zahvaljujem;-)

balki
hioioi
2011-02-03 12:53:11 UTC
m...
Post by balki
[...]
otkostavanje. U biti nije na odmet ni ovo paniranje
da se dobije hruskava korica a iznutra da nije suh
Sedated
2011-02-03 14:51:55 UTC
Post by balki
Pozdrav,
Napravio smjesu "Sarajevskih cevapa" za drustvence i sutra je dan D.
Dali ima gdi u ZG za kupit neki modl/kalup za oblikovanje cevapa iz smjese?
hint .. plastièna flaša kokakole ..
:)

Twenty-twenty-twenty four hours to go
I wanna be sedated
Nothing to do, nowhere to go
I wanna be sedated
Cobra
2011-02-03 17:12:00 UTC
Post by balki
[...]
* Jesi li probao 2 - 3 ispeci, zbog okusa, da li je to dovoljno soli, ja u
mesnate kobase stavljam od 1,8 do 2% soli i taman su ukusne , sol se osjeti
a nisu preslane ..
balki
2011-02-04 22:03:54 UTC
Post by Cobra
* Jesi li probao 2 - 3 ispeci, zbog okusa, da li je to dovoljno soli, ja u
mesnate kobase stavljam od 1,8 do 2% soli i taman su ukusne , sol se
osjeti a nisu preslane ..
probo i slano taman.
zapravo ne da smo probali nego smo se ubili u cevapanju;-)
dojmovi:
- slano taman
- okus interesantan, vuce na sarajevsku egzotiku
- ko sto komentiraste bilo je nedovoljno masnoce
- po obicaju dvije ture sam prepeko:-(
- somuni mockani u temeljac i baceni malo na resetku su bili "pogodjeni"
...morat cu jos razvijati znanje;-)

u slast!

balki