Nadzornik radova
(prestaro za odgovor)
Nadzorni
2010-08-09 20:18:28 UTC
U proteklih 2-3 godine koliko se kao privatna osoba bavim gradnjom kuæe i
svega ¹to ide oko toga, imam ideju unovèiti konzultantske usluge.

Za poèetak proèitajte
http://www.gradimo.hr/Tko-su-sudionici-u-gradnji/hr-HR/1631.aspx
http://www.webgradnja.hr/regulativa/nadzorni-inzenjer/155/

Ja sam na svojim gre¹kama sam nauèio:
- sreðivao si gruntovnicu i katastar
- sam crtao tlocrt i 3D kuæe
- dogovarao kredit u banci
- traŸio i dogovorao majstore za grube radove
- dogovarao rabat u trgovini graðevinskog materijala
- odreðivanja poloŸaja (vrsta, kolièina) za grijanje, struju i vodu,
usklaðivanje s papirima i funkcionalno¹æu
- dao majstorima da rade unutarnje radove, ali sve sam nadzirao i
kontrolirao.
- samogradnja dosta faza na gradnji kuæe

Svi majstori su bili na preporuku i jo¹ je uvijek bilo 3 ponude za svaku
fazu. Nakon svega imam toèan popis utro¹enih na gradnju po fazama. Mislim da
sam sve napravio 30% predimenzionirano i 20% prekvalitetno.

Nudim (jer tako su nudili meni i za ne¹to mi je Ÿao ¹to nisam platio)
savjete i ideje kako napraviti ¹to kvalitetniju kuæu i uz to ne preskupu,
otkrivam potencijalne opasnosti kod gradnje, te uz takve konzultacije
garantiram u¹tedu od cca 10% na proraèunu gradnje. Raèunajte da je proraèun
samo 100.000 eura, a za kuæu je i vi¹e... Garantiram toènost. Kao zalog
suradnje na prva tri upita odgovaram besplatno (mailom). Nakon toga dostupan
sam na mail ili telefon. Za svaku fazu radova mogu preporuèiti tri
provjerena izvoðaèa, a vi si onda dalje dogovarajte, ili ove samo cimajte za
cijenu.

Tipièna cijena mojih usluga je cca 200-800 kn. Ako niste zadovoljni vraæam
novac bez pogovora. Moguæe izdavanje raèuna preko tvrtke. Ako se posao uhoda
onda obeæajem kvalitetnu web stranicu sa vi¹e informacija.

Pozdrav
BBird
2010-08-10 05:19:24 UTC
U proteklih 2-3 godine koliko se kao privatna osoba bavim gradnjom kuće i
svega što ide oko toga, imam ideju unovčiti konzultantske usluge.
Za početak pročitajte
http://www.gradimo.hr/Tko-su-sudionici-u-gradnji/hr-HR/1631.aspx
http://www.webgradnja.hr/regulativa/nadzorni-inzenjer/155/
- sređivao si gruntovnicu i katastar
Vidim da imaš poduzetničkog duha - što je pohvalno, no (nemoj se ljutiti)
ako su tvoje reference samo to što si napisao - "pucaš previsoko".
Da bi bio nadzorni inženjer moraš zadovoljiti neke stručne uvjete.
Nadzorni
2010-08-10 09:12:47 UTC
Vidim da ima¹ poduzetnièkog duha - ¹to je pohvalno, no (nemoj se ljutiti)
ako su tvoje reference samo to ¹to si napisao - "puca¹ previsoko".
Da bi bio nadzorni inŸenjer mora¹ zadovoljiti neke struène uvjete.
Za poèetak mi je drago ¹to prvi komentar nije bio pljuvanje, jer sam realno
to oèekivao. Post sam napisao u dobroj namjeri jer znam ¹to sam ja prolazio
i koliko mi je znaèio dobar savjet sa strane. 2-3 puta sam platio po 500 kn
za situacije kada od ¹ume nisam vidio drvo, a trebalo je rije¹iti krucijalna
pitanja. Zato sam i naveo da neæu cijeniti previ¹e novaca svoje usluge, znam
¹to ljudima znaèi 100 kn kada grade. No opet, da sam onda znao ¹to sada
znam, u¹tedio bih sigurno 10% na tro¹kovima gradnje, a kada govorimo o 100 k
eura i vi¹e nije mala cifra. Samo lako je sada biti pametan. I upravo zato
nudim svoje usluge, da za par stotina kuna, ili po dogovoru, iznesem
tehnièki toène stavove i dam savjete, za sve poslove, od gradnje do
useljenja, pa sve izmeðu toga.

A ¹to se tièe struènosti, uskoro æu poloŸiti nekoliko struènih ispita na tu
temu, samo da uhvatim vremena da se primim knjige, pa æu onda nadam se i sa
struène strane potkrijepiti sve navedeno.
Mika
2010-08-10 09:40:31 UTC
"Nadzorni" <***@gmail.com> wrote in message news:i3r5ad$5nm$***@ss408.t-com.hr...

iznesem
Post by Nadzorni
tehnièki toène stavove
ovo je prilicno sirok pojam obzirom na razlicite nacine, vrste, modele i
materijale gradnje.
U najboljoj namjeri, sumnjam da netko nakon gradnje jedne , dvije ili 5 kuca
moze sebe svrstati u nadzornoga gradnje sa iskustvom koje bi netko platio.
Xman
2010-08-10 10:34:35 UTC
Post by Nadzorni
iznesem
tehnički točne stavove
[...]
pa... o nekakvom ozbiljnom nadzoru sigurno nema govora ALI netko tko se prvi
put (i vjerojatno jedini) upusta u takav poduhvat je laka meta za svakog
"majstora" i vec samo da ti netko da savjet, nemoj ovako nego napravi ovako
ti moze ustedit i love i vremena a time i zivaca.

Ajd da "Nadozorni" trazi neke strasne novce al za 200-800 kn samo da te
savjetuje tijekom par mjeseci, ne vidim da je losa solucija. Vjerojatno ce
vise od tih 200 kn mobitela samo potrosit.
Drug Mile
2010-08-10 10:52:01 UTC
Post by Xman
Ajd da "Nadozorni" trazi neke strasne novce al za 200-800 kn samo da te
savjetuje tijekom par mjeseci, ne vidim da je losa solucija. Vjerojatno ce
vise od tih 200 kn mobitela samo potrosit.
Slazem se, savjet je uvijek dobrodosao, a tko gradi kucu ce sigurno traziti
savjete, pa zasto ih ne bi i platio. Ljudi placaju svasta, a nepristrani
savjet nije uopce tako luda investicija. Evo moj susjed sredio u mjesec dana
kupnju gradilista, sve dozvole i poceo graditi. Jasno, podmazao je gdje je
trebalo, ali koliko je danas ljudi u stanju napraviti takvo sto? Zar ti ne
bi dobro dosao jedan takav lisac kad gradis kucu, a ne znas nigdje nikoga?
Ne usporedjujem ga s Nadzornim, nego ilustriram kako i konobar s dobrom
jezicinom i puno poznanika moze biti od velike koristi kod gradnje.
Rajnus
2010-08-10 11:09:51 UTC
Post by Drug Mile
Slazem se, savjet je uvijek dobrodosao, a tko gradi kucu ce sigurno traziti
savjete, pa zasto ih ne bi i platio. Ljudi placaju svasta, a nepristrani
savjet nije uopce tako luda investicija.
Ja bih platio sigurno 1000kn za savjete i smatram da to uopce nije
puno (cak IMO i malo)...potrosio sam kud i kamo vise svog vremena.
Nadzorni
2010-08-10 12:14:42 UTC
Post by Drug Mile
[...]
Ides, nisam ocekivao ovako pozitivne komentare. Ovo mi samo daje obavezu da
se jos kvalitetnije pripremim, dokumentaciju i sve ostalo za prvi
potencijalni posao. Inace, napomenuo sam da sam za pocetak spreman dati 3
savjeta potpuno besplatno, da se uvjerite da ne kupujete za 1000 kn macka u
vreci. Kasnije dajem i 30-days-money-back garanciju (osobno, u ime firme,
...) ako niste zadovoljni uslugom. U ovom poslu (ako krene) vrlo je bitna
reklama, i zato moram stajati iza svojeg rada.

Btw, u kojoj si fazi (ako gradis kucu)?
Nadzorni
2010-08-10 12:11:14 UTC
Post by Drug Mile
Post by Xman
[...]
Hvala na potpori. Nadam se da æe se netko i javi :-)
Da ne izmi¹ljam sve iz glave, svaki svoj mini-projekt tijekom gradnje sam
dokumentirao, tako da mogu argumentirano govoriti. Kada sada vidim da samo
mogao u trgovini graðevinskog materijala proæi jo¹ 5% jeftinije, da su me
oŸenili neki majstori za cca 10-15% cijene, .... Za mene je kasno, a za
navedenu cifru konzultacija koja je beznaèajna kod gradnje siguran sam da æe
ljudi debelo u¹tedjeti. Dodatno imam kontakte barem 30-tak pravih majstora,
pa se moŸe lak¹e usporediti cijene i traŸiti najboljeg/najpovoljnije.
Post by Drug Mile
[...]
Iskreno, nisam mislio na takvu vrstu posla, jer nemam poznanike niti bih
mogao sreðivati tako ne¹to, ali imam Top 5 savjeta ¹to ne govoriti i Top 10
savjeta ¹to govoriti u gruntovnici, katastru, na opæini/Gradu....
Drug Mile
2010-08-10 13:00:35 UTC
Post by Nadzorni
Iskreno, nisam mislio na takvu vrstu posla, jer nemam poznanike niti bih
mogao sreðivati tako ne¹to, ali imam Top 5 savjeta ¹to ne govoriti i Top
10 savjeta ¹to govoriti u gruntovnici, katastru, na opæini/Gradu....
Imas li smisla za cjenkanje? U mojoj firmi, tko god nazove i pita za popust,
dobije ga, tko ne pita ne dobije. Ako imas smisla, mogao bi razmisliti i o
usluzi najpovoljnije kupnje, jer ako ces strankama savjetovati gdje da
kupuju, mozda ces se sprijateljiti s dobavljacima pa izvuci dobre popuste.
Eto, samo ideja, jer da meni netko prodaje materijal za xx kuna, a ti mi
kazes da ces spustiti tu cijenu, ili pronaci povoljnijeg dobavljaca, bez
razmisljanja bih ti platio neki postotak od ustede, moze i pola, zasto ne.
Nadzorni
2010-08-10 14:00:16 UTC
Post by Drug Mile
Post by Nadzorni
[...]
Da, dobra ideja! Ovo tvoje zvuèi realno i po¹teno za sve u krugu (stranka -
ja posrednik - trgovina), svi radimo i svi ne¹to zaradimo (stranka u¹tedi).
Kontakta imam, samo da sve grupiram i posloŸim ponudu.
Smail aga :-)
2010-08-10 12:51:33 UTC
Post by Nadzorni
[...]
Kojih ispita?
Koje ti je zanimanje, tj. radi¹ li i inaèe ne¹to u graditeljstvu
(graðevinar, arhitekt, strojar, elektrotehnièar, vodoinstalter...)?
Nadzorni
2010-08-10 14:02:19 UTC
Post by Smail aga :-)
Kojih ispita?
Organizacijskih, gdje je ispit tjkasnije certifikat potvrda da bi trebao
raditi po meðunarodnim pravilima, odnosno ne preskoèiti neke dijelove faza
projekta gradnje ili ureðenja. Takav naèin bitno smanjuje rizik od bilo
èega, jer se vodi paŸnja na jako veliki broj parametara, pa je manja ¹ansa
da se ne¹to propusti. Ovo nije toliko izraŸeno za manje krajnje korisnike
(privatne), ali dobro doðe.
Post by Smail aga :-)
Koje ti je zanimanje
Formalno nije direktno povezano s graðevinom, ali to nadoknaðujem drugim
dodatnim vje¹tinama.
Smail aga :-)
2010-08-11 07:42:01 UTC
Post by Nadzorni
Post by Smail aga :-)
[...]

Hm, nisam èuo za to. Ima¹ kakav link ili barem smjer u kojem da idem traŸiti
na google?
2010-08-11 16:00:41 UTC
Mislim da je tam kolega i našel ispite (na google).

Da bi bil nadzorni inžinjer sukladno zakonu moraš biti minimalno dipl.ing.
građevine ili arhitekture, sa stručnim ispitom, 5 godine iskustva i
ovlaštenjem komore.

Ovo kaj ti nudiš je consulting a možeš ga raditi i sa ispitima i bez i taman
da si pomoćni bagerist.
No nadzorni je obvezan po zakonu i cijene su propisane.

G.
Post by Nadzorni
Post by Smail aga :-)
Kojih ispita?
Organizacijskih, gdje je ispit tjkasnije certifikat potvrda da bi trebao
raditi po međunarodnim pravilima, odnosno ne preskočiti neke dijelove
faza projekta gradnje ili uređenja. Takav način bitno smanjuje rizik od
bilo čega, jer se vodi pažnja na jako veliki broj parametara, pa je manja
šansa da se nešto propusti. Ovo nije toliko izraženo za manje krajnje
korisnike (privatne), ali dobro dođe.
Hm, nisam čuo za to. Imaš kakav link ili barem smjer u kojem da idem
tražiti na google?
Nadzorni
2010-08-11 18:50:15 UTC
Mislim da je tam kolega i na¹el ispite (na google).
Da bi bil nadzorni inŸinjer sukladno zakonu mora¹ biti minimalno dipl.ing.
graðevine ili arhitekture, sa struènim ispitom, 5 godine iskustva i
ovla¹tenjem komore.
Ovo kaj ti nudi¹ je consulting a moŸe¹ ga raditi i sa ispitima i bez i
taman da si pomoæni bagerist.
No nadzorni je obvezan po zakonu i cijene su propisane.
nisam graðevinske struke po formalnoj naobrazbi, ali imam struène
certifikate iz konzaltinga koji prolaze u nekoliko grana gospodarstva pa
tako i u graðevini, i tu i u takvom smjeru namjeravam izboriti priliku za
sebe.
Smail aga :-)
2010-08-11 20:55:31 UTC
[...]

Prvo, ja ni¹ta ne nudim nego on :-)
Drugo, dao si krivi odgovor, ne mora¹ imati 5 godina iskustva da bi bio
nadzorni inŸenjer, ali da ne polemiziramo, evo ovdje sve lijepo pi¹e èl 184
pa nadalje:
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2007_07_76_2395.html
...a to s pet godina si vjerojatno pokupio negdje ovdje:
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_12_152_4148.html
...ali to nema veze s nadzornim inŸenjerom
Treæe i najbitnije, sjebo si mi pitanje, jer sad niti ti niti on mi niste
odgovorili o kojim se to ispitima radi, pa eto pitam ponovo;
O kojim je ispitima rijeè?
Ancient Mariner
2010-08-10 17:12:38 UTC
Post by Nadzorni
[...]
Nadam se da shvacas da konzultantske usluge koje nudis nemaju veze s
ovim linkovima.
GD
2010-08-10 21:49:08 UTC
Post by Ancient Mariner
Post by Nadzorni
[...]
Ja sumnjam u to, osim toga mislim da uopce nema predodzbu o tome kakve
kvalifikacije mora imati netko tko obavlja posao nadzornog inzenjera (u
smislu pravog znacenja tog pojma), bez obzira o kojoj struci je rijec.

Ovo sto covjek nudi (nije upitno da takvi savjeti mogu biti korisni niti da
ima zainteresiranih za takve usluge) nema apsolutno nikakve veze s poslovima
nadzora.

Pozdrav
Nadzorni
2010-08-10 22:14:20 UTC
Post by Ancient Mariner
Nadam se da shvacas da konzultantske usluge koje nudis nemaju veze s
ovim linkovima.
Shvacam. Ovo sam dao samo za ilustraciju koliko ljudi sudjeluje u projektu
gradnje neèega, te kakva su prava i obaveze pojedinca. Moje usluge smo
na¹iroko pro¹li kroz replay na replay.
Bruno Babic
2010-08-11 08:29:55 UTC
Post by Nadzorni
samo 100.000 eura, a za kuæu je i vi¹e... Garantiram toènost. Kao zalog
suradnje na prva tri upita odgovaram besplatno (mailom). Nakon toga dostupan
sam na mail ili telefon. Za svaku fazu radova mogu preporuèiti tri
Evo moj upit, pa da cujem sto savjetujes. Pisem tu javno, tako da vidim
sto ce ostali reci na to, pa molim da i ti odgovoris tu javno.

Dakle, imam u dvoristu gospodarski objekt koji nije ucrtan u katastru
niti upisan u gruntovnici, iako je objekt poprilicno stariji od 1968.
Svi mi kazu da se to samo treba upisati, a da bi se upisalo treba
misljenje sudskog vjestaka koji ce potvrditi da je objekt stariji od
1968. (unatoc cinjenici sto imam zive svjedoke koji su tamo zivjeli i
znaju kad je sto gradjeno), te platiti neki iznos novca (nekoliko tisuca
kn) da bi ljudi u gruntovnici i katastru napravili posao koji su trebali
napraviti prije 50-tak godina.

E sada, ja ne zelim platiti nti kune za nesto sto je vec odavno trebalo
biti automatizmom rijeseno. Sto mi savjetujes?
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Mario
2010-08-11 08:39:10 UTC
da si nadjes advokata i prestanes mu rusiti business case :-).
dario
2010-08-11 10:06:22 UTC
tesko da ces izbjeci upis bez bas ikakve naknade...

vjestak je tu svakako potreban, cak i za ocite stvari
(njegov potpis puno znaci)

ali zamisli koje sve koristi mozes imati kasnije kad ti se jednom taj
stari objekt pravno evidentira...
signature database 5356 (20100810) __________
http://www.eset.com
Bruno Babic
2010-08-11 10:44:37 UTC
Post by dario
[...]
A ne smatras li da je malo glupo da placam drzavne sluzbenike da rade
svoj posao za koji ih vec drzava placa?

(da i ne spominjem cinjenicu da niti kuca nije bila ucrtena, iako ima
uredno izdanu gradjevinsku dozvolu iz cak 1962.)
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
dario
2010-08-11 10:55:31 UTC
A ne smatras li da je malo glupo da placam drzavne sluzbenike da rade svoj
posao za koji ih vec drzava placa?
nije li to hrvatska realnost ;) ?
pa pitaj za proceduru,
mozda te kosta samo par biljega i izlazak mjernika na teren
VI
2010-08-11 12:29:15 UTC
[...]
Vjerovatno vlasnici nisu nikada podnijeli zahtjev za unosenje u katastar ,
kao samim tim ni unosenje u vlasnicki list. To nema izravne veze sa
gradjevinskom dozvolom. I moja kuca je tek nakon sto je zavrsena , i nakon
podnosenja ovih zahtjeva katastarski i gruntovno unesena. Znaci ni sada tu
nema automatizma , a pogotovu ne u eri prije svih racunara itd.
Smail aga :-)
2010-08-11 21:32:19 UTC
Post by dario
[...]
... i to tek sad na kraju napises onako usput. Eeeee :-)
Pogledaj ovdje:
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2007_07_76_2395.html
clanak 330. i sto sto bi rekao jedan prastari crtic, kojeg se ne sjecam
nista osim ove recenice, "Sve ce ti se samo kaz'ti"
Mozda imaju nekakvu zracnu snimku (vidi stavak 3) mada sumnjam, a onda te
kvaci stavak 4 koji trazi snimku postojeceg stanja
Znaci nikakvi gradevinari, vjestaci, vjestice i ostali ti ne trebaju nego ti
treba ta dozvola iz 62. i "snimak" (mjerenje kuce i iscrtavanje tlocrta,
fasada i presjeka) koji radi ovlasteni arhitekt (e to ce te ipak kostati).
Koji si grad, mozda znam nekog jeftinog ili netko ti drugi moze preporuciti?
Smail aga :-)
2010-08-11 22:14:47 UTC
Post by Smail aga :-)
Post by Bruno Babic
Post by dario
[...]
Ma malo mi je kasno pa slabo razmi¹ljam, zbunio me glupi èlanak 330.
Ti se moŸe¹ vaditi na èklanak 331.
<CITAT>
Za izgraðenu graðevinu na temelju graðevinske dozvole, odnosno drugoga
odgovarajuæeg akta nadleŸnog tijela izdanog do 19. lipnja 1991. godine ne
izdaje se uporabna dozvola.
(2) Graðevina iz stavka 1. ovoga èlanka upisuje se u katastarski operat ako
je uz zahtjev priloŸena pravomoæna graðevinska dozvola i potvrda da u vezi s
tom graðevinom nije u tijeku postupak graðevinske inspekcije.

</CITAT>
Dakle, nema love, nema snimaka, samo par kuna biljega za potvrdu da se ne
vodi inspekcijski nadzor.
Bruno Babic
2010-08-12 09:17:40 UTC
Post by Smail aga :-)
Dakle, nema love, nema snimaka, samo par kuna biljega za potvrdu da se ne
vodi inspekcijski nadzor.
Istina je to. Kucu sam upisao, ali su mi ignorirali tu stalu jer za nju
nemam gradjevinsku dozvolu iz 195x. Dobro je da je barem za kucu to
pronasao zenin djed negdje medju papirima.

Dakle, meni je sada problem u toj stali (50-tak kvadrata) koja je tamo,
a nije upisana. Ako je srusim, izgubio sam je, a ako je upisem, uvijek
tamo mogu nesto legalno i bez placanja sagraditi :)
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Smail aga :-)
2010-08-12 09:47:41 UTC
Post by Bruno Babic
Post by Smail aga :-)
[...]
Mozes sagraditi novu stalu, ali ne ide dvije gradevine na jednoj parceli
Nekako ne vidim nacina na koji bi iskoristio tu kubaturu za buducu gradnju
necega, mada, kod nas se zakoni mijenjaju svako malo pa mozda ipak...
Za tu stalu, kako stvari stoje, bojim se da bi trebao platiti za mozda
jednog dana da je iskoristis :-/
Nike
2010-08-11 11:46:23 UTC
Ili se ubi ili odseli u Austriju. ;)
2010-08-11 16:04:29 UTC
Nema automatizma, jer je propisano a i normalno da svatko vodi racuna o
vlastitoj imovini, ne drzava ni itko drugi...

Pokreni dupe i posjeti katastar i gruntovnicu, ako si u kakvoj normalnoj
zupaniji rijesis 90% problema sam.

Ovo "normalnoj" se odnosi na to da kod nas neke stvari ovise o politici
lokalnog suda ili katastra.

G.
2b||!2b?
Bruno Babic
2010-08-12 09:20:47 UTC
Post by G
[...]
Pa znam ja to. Pokrenuo sam dupe odavno i saznao da zele da platim
sudskog vjestaka koji ce reci da je ta gradjevina starija od 1968. i
onda ucrtam i legaliziram. Sve to nebi bio problem da ja nisam taj koji
placa doticnog vjestaka, arhitekte i ostale gluposti. Upise se u roku
odmah, samo treba potrositi 3-4 tisuce kn.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Nadzorni
2010-08-11 18:47:47 UTC
Post by Bruno Babic
Evo moj upit, pa da cujem sto savjetujes. Pisem tu javno, tako da vidim
sto ce ostali reci na to, pa molim da i ti odgovoris tu javno.
Dobro su ti vec drugi rekli da se sam pokrenes, nitko drugi, a kamoli
drzavni sluzbenici nece ti sami nesto rijesiti. Prihvati to, ili preseli u
Skandinaviju.
Post by Bruno Babic
[...]
Ovo je prekomplicirano pitanje da bi odgovor bio jedna recenica.
Moj savjet je da se jako puno toga moze rijesiti u vlastitom angazmanu
posjetom gruntovnici. Bez ikakvih poklona i cokolada, upornost da se preda
zahtjev za rjesavanjem a onda svakodnevno nazivanje telefonom da li je
rijeseno. Problem su njihovi zahtjevi da upit prema njima mora biti
formaliziran i standardiziran, a to znaju samo odvjetnici i javni
biljeznici, i kuzi se kada ti napises izjavu, ili javni biljeznik. Ali to te
ne treba obeshrabriti, nemoj zaboraviti da sluzbenici samo zaprimaju upite i
njihovo je da filtriraju i odbijaju nepotpune zahtjeve, oni o nicemu ne
odlucuju. Dakle, treba zadovoljiti formu zahtjeva, i rijesio si vecinu.
Odvjetnike ces vrlo rijetko trebati, mozda kada su nesredeni papiri, a javne
biljeznike samo da ovjere ono sto moraju. Bjezi od placanja prema njima.
Post by Bruno Babic
te platiti neki iznos novca (nekoliko tisuca kn)
Gruntovnici se placaju samo biljezi, i kasnije kada je jasno da se nesto
treba upisati onda nesto vise. Ali nema govora od nekoliko tisuca kuna. S
druge strane, odvjetnik ce ti uzeti 10.000 kn pod dobar dan.
Post by Bruno Babic
[...]
A tko je po tebi to trebao popisati? Ako je postojao zakon koji je dopustao
divlju gradnju, kako sada ocekujes da netko izade na teren, utvrdi stanje i
dokumentira ga? Nemoj zaboraviti da tek zadnjih 5-10 godina zivimo u
ozbiljnoj eri informatike, prije se sve vodilo na ruke.
Bruno Babic
2010-08-12 09:23:39 UTC
Post by Nadzorni
[...]
Gle, gradjevina nije nedavno i/ili ilegalno izgradjena, nego je
izgradjena tamo negdje oko 50-tim godinama proslog stoljeca.
Nekako cisto sumnjam da nitko nikada u gruntovnici/katastru nije radio
nekakvo "pocetno stanje", na osnovu npr. zracnih snimaka barem 1968. godine.

No, cinjenica je da nisu bili ucrtali niti kucu, niti tu stalu. A nije
bas da je jedina kuca u selu.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Zagor
2010-08-11 08:52:43 UTC
Post by Nadzorni
U proteklih 2-3 godine koliko se kao privatna osoba bavim gradnjom kuæe i
svega ¹to ide oko toga, imam ideju unovèiti konzultantske usluge.
Svaka èast na ideji, trudu, iskustvu, ali nadzornik, ¹to bi se prevelo u
nadzor odnosno to je nadzorni inŸenjer ne moŸa¹ biti ako nema¹ graðevinski
fakultet. Mijenjaj si titulu u savjetnik/ konzultant. Pogledaj si zakon o
graðenju.
Nadzorni
2010-08-11 18:48:34 UTC
Post by Zagor
Post by Nadzorni
[...]
SlaŸem se, rekao sam to veæ, i ba¹ si dobro predloŸio naziv savjetnik ili
konzultant.
DDR2
2010-08-11 19:22:21 UTC
Post by Nadzorni
Tipièna cijena mojih usluga je cca 200-800 kn.
Njuzima se odusevljavam kad vidim koliko altruizma ima, koliko ljudi pomaŸu
bez ikakve koristi, iz nekog dubljeg poriva. I onda se javi lik koji bi
totalno aljkavo pokretao biznis, i mnogi ga savjetuju, potpuno besplatno. A
kod njega ne samo da nema potrebne strucnosti, niti da bi bio nadzorni, sta
god to njemu znacilo, niti da bi bio konzultant. Usprkos toga, on bi na
grupi samogradnja.rec.hr svoje savjete naplacivao, pardon, prva tri ne bi,
vrlo velikodusno. Koji lik, i kako ste ga popusili. Lika treba u abuse, a ne
mu pomagati.
Nije ovdje dosao po savjet, koliko god da ih je dobio. Ovdje je dosao
reklamirati se.
Nadzorni
2010-08-11 20:54:54 UTC
Post by DDR2
Nije ovdje dosao po savjet, koliko god da ih je dobio. Ovdje je dosao
reklamirati se.
Nisam iznio svoj mail, svoje ime, svoj kontakt broj, upravo da me se ne
optuŸi za samopromociju. Na grupi sam prisutan sigurno 5-6 godina (barem
mislim tako ne¹to), i ovo ¹to nudim ima vrlo nesigurnu buduænost. probam,
borim se, grebem...
Lorenzo
2010-08-12 12:39:34 UTC
Post by Nadzorni
Tipièna cijena mojih usluga je cca 200-800 kn. Ako niste zadovoljni vraæam
novac bez pogovora.
razmisli o tome da bi te netko zbog nezadovoljstva mogao tuŸiti, jer recimo
smatra da si mu krivim savjetom uporopastio xy novaca i xy vremena, a to
onda neæe biti 200-800kn
cijela ta spika me podsjeæa na one ¹aljive majice "nisam ginekolog ali mogu
pogledati"
nhf i puno sreæe :)
Nadzorni
2010-08-12 19:31:41 UTC
Post by Lorenzo
Post by Nadzorni
[...]
Ako Ÿeli dokumentaciju s potpisom, onda neka ide ovla¹tenom struènom
nadorniku. Meni su rekli (prije 2-3 god) da se njihove cifre kreæu 3-5.000
kn mjeseèno. Raèunaj da recimo radi¹ 3 mj, to je min 15.000 kn. To djeluje
puno, ali veæ s jednim ru¹enjem ili prepravkom sigurno se isplati. Ovo ¹to
ja nudim nije potpis ovla¹tene osobe jer nemam te papire, niti se laŸno
predstavljam. Nudim samo niz savjeta i konzultacija tijekom gradnje - zna¹
da treba¹ ovo, ali nisi siguran dal tako ili ovako, pa se konzultira¹. Rekao
sam veæ da sam ja 2x platio 500 kn za stvari koje æu sada gledati èitav
Ÿivot. Ako tako gledamo onda je to definitivno najpovoljnije ¹to sam ikada
napravio.
Smail aga :-)
traŸiti na google?
Nadzorni
Za poèetak PMP certifikacija.
Smail aga :-)
2010-08-13 09:04:31 UTC
Post by Nadzorni
Post by Smail aga :-)
[...]
Hvala, nisam to imao priliku to polagati niti sam znao puno o tome.
To je ne¹to kao ovdje:
http://www.edukacija.hr/tecaj/upravljanje-projektima-pripremni-seminar-za-certifikacijski-ispit-pmp-project-management-professionals/1585/

a treba imati ovo:
<CITAT>Potrebno predznanje:
Sudionici moraju biti upoznati s osnovnim elementima izrade strukture
poslova, mreŸnih dijagrama, procjenom trajanja aktivnosti, procjenom
tro¹kova, ugovaranjem, voðenjem i razvojem tima, upravljanjem kvalitetom,
rizicima i organizacijskom strukturom projekata.</CITAT>

E da evo onda i za tebe jedna informacija da sluŸbeno (kako si je to
zakonodavac zamislio) se ne moŸe¹ baviti upravljanjem projektima u
graditeljstvu zbog
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_12_152_4148.html
èlanka 51.

...a zapravo, iz tvog opisa, ovim se ti i ne misli¹ baviti pa onda ne znam i
¹to æe ti taj certifikat. Uzalud tro¹i¹ novce za ono ¹to ti neæe koristiti.
Nadzorni
2010-08-14 03:49:23 UTC
Post by Smail aga :-)
Hvala, nisam to imao priliku to polagati niti sam znao puno o tome.
http://www.edukacija.hr/tecaj/upravljanje-projektima-pripremni-seminar-za-certifikacijski-ispit-pmp-project-management-professionals/1585/
u Hrvatskoj je cca 200 ljudi koji imaju ovaj certifikat....
Post by Smail aga :-)
[...]
Ovaj èlanak popisuje pet razlièitih osobina ljudi, zar nije ili/ili jer gore
pi¹e "ima zaposlenog najmanje jednog" ?
Post by Smail aga :-)
...a zapravo, iz tvog opisa, ovim se ti i ne misli¹ baviti pa onda ne znam
i ¹to æe ti taj certifikat. Uzalud tro¹i¹ novce za ono ¹to ti neæe
koristiti.
Ovaj certifikat je samo jedan od. Nipo¹to nije vezan iskljuèivo uz
graðevinu, veæ uz niz tehnièkih gospodardskih djelatnosti. Uz pripremu koju
sam veæ odradio nadam se polaganju ispita od prve.
Smail aga :-)
2010-08-15 16:51:46 UTC
Post by Smail aga :-)
[...]

Je pi¹e najmanje jednog voditelja projekta treba imati pravna osoba (+
ostali) a ti radi¹ sam.
A i taj najmanje jedan voditelj projekta treba prema èl. 54 imati uvjete
koje ti nema¹, bez obzira poloŸio ispit za taj certifikat ili ne. Sorry ako
sam ¹to krivo skuŸio, moŸda ipak ima¹ faks? Ako, ima¹, onda to + certifikat
moŸe za voditelja projekta.
Zoltan T.
2010-09-01 21:48:52 UTC
Post by Nadzorni
">> Za poèetak PMP certifikacija.
Sto u stvarnosti ne znaci nista. Mi u firmi imamo tecaj za "small project
management" i to je do 5 miliona eur ;-) Saznanja iz takvog tecaja ne
vrijede ti nista kad se suceljavas sa zidarom ili elektricarem, jedino sto
pomaze je bolje poznavanje problematike od protivnika.
Post by Nadzorni
Ovaj èlanak popisuje pet razlièitih osobina ljudi, zar nije ili/ili jer
gore pi¹e "ima zaposlenog najmanje jednog" ?
Moras imati najmanje jednog voditelja projekta + ovla?tenog arhitekta +
ovla?tenog in?enjera gra?evinarstva, strojarstva i elektrotehnike (to su
trojica) + magistra prava + magistra ekonomije. I treba ti neka tajnica za
sve to skupa + poslovni prostor.
Racunaj da ni jedan od njih nece raditi za 5-6k kn (osim tajnice) pa imas
mjesecni trosak za place >100k kn ;-)

Da bi to pokrio, trebaju ti ozbiljni projekti (pogledaj gore sto kod nas u
firmi zovu "small project") koje neces dobiti bez kvalitetnih referenci i
jos boljih poznanstava. A u toj kategoriji posla mitologija pocinje negdje
oko iznosa mjesecnih placa za tvoje djelatnike izrazene u EUR (bez
konverzije kn>eur).
Mika
2010-08-12 20:58:44 UTC
"Nadzorni" <***@gmail.com> wrote in message news:i41if3$5d4$***@ss408.t-com.hr...

To djeluje
Post by Nadzorni
[...]
vec sam pitao pa nema odgovora. Evo pokusat cu opet:
Sto ako se ispostavi da su tvoji savjeti i konzultacije napravile dodatni
trosak od 10% ?
Jesi li spreman platiti taj trosak i vratiti novac placen za tvoje savjete ?
Sto ako je tih 10% na iznos od 100.000 eura ?
Nadzorni
2010-08-13 05:14:20 UTC
Post by Mika
[...]
Ovo tvoje se opisuje kroz pisanje dokumentacije, prijedlog rje¹enja,
usugla¹avanje s korisnikom, provjeru izvr¹enih radnji i mjerenje kvalitete.
Time se smanjuje rizik od neŸeljenih rezultata na kraju ovog lanca. Pogre¹ke
(sluèajne ili namjerne) uvijek su moguæe, a cilj je smanjiti rizik od
nastanka problema.

Konkretno na tvoje pitanje, ja bih rekao kako je moguæe sa doðe do tolikog
poveæanja tro¹kova ako su stranke jasno komunicirale tijekom pregovaranja?
Za¹to se nije reagiralo u trenutku kada se uoèilo da prijeti opasnost od
dogovorenog odstupanja? Tko je mjerodavan utvrditi nastalu ¹tetu i
procijeniti iznos ¹tete?

Ja sam spreman odgovarati za moje savjete. Bitno je za reæi da izvoðaè (ili
investitor) takoðer ima prava i obaveze, te ne moŸe traŸiti od¹tetu ako se
nije pridrŸavao dogovorenih (kljuèno) stvari.
Iako, opet moram spomenuti, u mojem sluèaju ja nisam ovla¹ten za struèni
nadzor, i rekao sam koje vrste savjeta sam spreman dati i sugerirati, i za
iste odgovarati.
Mika
2010-08-13 09:19:36 UTC
Post by Nadzorni
[...]
takva dokumentacija mora imati svoju tezinu i pravovaljanost, a ce dobiti
tek kada budes imao reference za to. Do tada je to obicno piskaranje po
papiru.
Post by Nadzorni
[...]
Ovo mi vec izgleda kao lagano dizanje zida od odgovornosti. Odgovoran je
nadzorni, koji je sukladno tome i placen.Stetu je vrlo lako procjeniti a jos
lakse uociti, pogotovo ako izostanu ustede o kojima govoris.
Post by Nadzorni
Ja sam spreman odgovarati za moje savjete.
To nije dovoljno. Savjeti dovode do dodatnih eventualnih financijskih
opterecenja, a samim time su stetni po investitora. Tko ce namiriti stetu
prouzrocenu tvojim uvjetno receno losim savjetima ?
Post by Nadzorni
Bitno je za reæi da izvoðaè (ili
investitor) takoðer ima prava i obaveze, te ne moŸe traŸiti od¹tetu ako se
nije pridrŸavao dogovorenih (kljuèno) stvari.
Naravno. To stoji. Moje pitanje je usmjereno ka tebi kao savjetniku i
slucaju kada je investitor slijedio tvoje naputke a posao u konacnici nije
ispao kako je zamisljen, jeftiniji ili dovoljno kvalitetan.
Post by Nadzorni
Iako, opet moram spomenuti, u mojem sluèaju ja nisam ovla¹ten za struèni
nadzor, i rekao sam koje vrste savjeta sam spreman dati i sugerirati, i za
iste odgovarati.
Nazalost ovo nije ni priblizno dovoljno za ozbiljan posao, no , bez uvrede,
to je realnost u nasoj drzavi. Netko napravi 5 poslova bez ikakve skole i
podloge, malo istrazuje, zadovoljan je sobom i misli da moze raditi kao
savjetnik u odredjenoj domeni. Potom mu posao propadne pa su krivi svi
drugi, recesija, drzava.....
Nadzorni
2010-08-14 04:25:48 UTC
Post by Mika
takva dokumentacija mora imati svoju tezinu i pravovaljanost, a ce dobiti
tek kada budes imao reference za to. Do tada je to obicno piskaranje po
papiru.
Moje reference su 4 izgraðene kuæe gdje sam aktivno bio ukljuèen u sve faze
gradnje. Dovoljno?
Post by Mika
Ovo mi vec izgleda kao lagano dizanje zida od odgovornosti. Odgovoran je
nadzorni, koji je sukladno tome i placen.Stetu je vrlo lako procjeniti a
jos lakse uociti, pogotovo ako izostanu ustede o kojima govoris.
U èemu je odgovoran nadzorni, u tome ako je arhitekt propisao betonsku
konstrukciju? Pa ne radi se kuæa bez nacrta, a zna se tko to crta. Ja nikada
nisam spominjao da sam bolji od svih arhitekta, konstruktora, onog koji radi
proraèun armature, bez toga se ne moŸe, bez mene na gradnji se moŸe. Ja sam
cijelo vrijeme tvrdio da imam znanja i iskustva pripomoæi da se neke stvari
tijekom gradnje naprave malo bolje i malo jeftinije. Ako si ikada sam gradio
kuæu od ispoèetka (a to je za mene od kupnje zemlji¹ta do useljenja) onda
zna¹ koliko faza si pro¹ao.
Post by Mika
Post by Nadzorni
[...]
Objasnio sam dva reda iznad.
Post by Mika
Post by Nadzorni
[...]
Isto objasnio. Ne mijenjam ja poloŸaj i nagib krova, ali doði vidjeti 2-3
krova na koja te ja odpeljam, pa onda doði vidjeti kod susjeda. A oba smo
radili po papirima. Ili dimnjak. Uzimao si Schiedl. Odlièno, koji Uniplus?
Sretno... Imam bolju ideju, jeftnije i kvalitetnije... Eto, o tome govorim,
figurativno, savjeti tijekom gradnje. Jesi radio izolaciju podruma koji je
cijelom visinom ukopan u zemlju? Ja prije 5 godina nisam imao pojma o tome,
danas su dva podruma koje mogu pokazati suhi kao barut.
Post by Mika
Post by Nadzorni
[...]
Pusti mene da radim. Iza mene stoji ime i prezime (kada se upoznamo), ime
tvrtke, poslovi koje sam napravio. Nisam arhitektonski studio, nisam
dipl.ing graðevine, nisam ovla¹teni nadzorni inŸenjer, veæ osoba koja je u 5
godina pro¹la 4 gradili¹ta i mislim da imam ¹to reæi. Sukladno tome ¹to nema
100 gradili¹ta iza sebe ne mogu cijeniti svoj radni sat 1000 kn ili koliko
veæ, ali zato nudim ne¹to drugi po drugoj cijeni. Tko voli neka me
kontaktira, tko ne neka potro¹i par mjeseci vi¹e i barem X tisuæa eura vi¹e.
Mika
2010-08-14 06:57:12 UTC
Post by Nadzorni
Post by Mika
[...]
ni priblizno. 4 izgradjene kuce ne znace apsolutno nista. U tome i je
problem sto si ti zamislio da to nesto znaci.
Post by Nadzorni
Post by Mika
[...]
Upravo tako.Iako sam si ustedio vise od spominjanih 10% nemam nikakve
podloge, kao ni ti biti nadzorni ili savjetnik jer to vrlo lako moze puno
kostati.
Post by Nadzorni
Post by Mika
Post by Nadzorni
[...]
Nisi objasnio, nego si se ogradio od namirenja steti nastale tvojim
savjetima.
Post by Nadzorni
[...]
jos uvijek stoji pitanje odgovornosti, nazalost.
Post by Nadzorni
tko ne neka potro¹i par mjeseci vi¹e i barem X tisuæa eura vi¹e.
mislis da su ljudi budale i nesposobno uciniti isto sto i ti ??
Prilicno narcisoidno. :(
hellfire
2010-08-14 12:39:17 UTC
Post by Mika
Moje reference su 4 izgrađene kuće gdje sam aktivno bio uključen u sve
faze gradnje. Dovoljno?
ni priblizno. 4 izgradjene kuce ne znace apsolutno nista. U tome i je
problem sto si ti zamislio da to nesto znaci.
Morat ću ovo dati starom da pročita. Mislim da će čovjeku koji ima 46 godina
staža na rukovodećim pozicijama u građevinarstvu i nekoliko stotina
građevina iza sebe ovo bit vic stoljeća. 4 kuće nisu dovoljne niti da
samostalno savjetuješ izgradnju kokošinjca, NHF
Mika
2010-08-14 12:47:04 UTC
Post by Mika
Post by Nadzorni
[...]
Morat æu ovo dati starom da proèita. Mislim da æe èovjeku koji ima 46
godina staŸa na rukovodeæim pozicijama u graðevinarstvu i nekoliko stotina
graðevina iza sebe ovo bit vic stoljeæa. 4 kuæe nisu dovoljne niti da
samostalno savjetuje¹ izgradnju koko¹injca, NHF
to je zapravo jako zalosno. Ljudi su poceli zivjeti u nekom svojem "samo ja"
svijetu i zadovoljni sobom i svojim malim stvarima i poslovima u tom
svijetu, te pokusavaju progurati kojekakva kvazisavjetovanja i usluge
temeljene na nicemu. Jos je gora stvar sto to ne vide nego su uvjereni u
svoju strucnost. Prezalosno.

Mislim, lijepo je biti zadovoljan sobom i svojim poslom , znanjem ali
prodavati to drugome a bez podloge i referenci, a posebice skole i iskustva
( 4 kuce nisu nikakvo iskustvo ) je prilicno umisljeno i bahato.
Nadzorni
2010-08-14 20:20:41 UTC
Post by Mika
ni priblizno.
Ok, povlaèim sve, ne¹to sam pogrije¹io "u proraèunu", neèime uvrijedio
cijenjenje struènjake i ovime samo gubim energiju.... Izgleda da je hrvatski
jal proradio u najveæem svjetlu.
ez
2010-08-15 05:50:05 UTC
Post by Nadzorni
Post by Mika
ni priblizno.
Ok, povlaèim sve, ne¹to sam pogrije¹io "u proraèunu", neèime uvrijedio
cijenjenje struènjake i ovime samo gubim energiju.... Izgleda da je
hrvatski jal proradio u najveæem svjetlu.
Pratim cijelo vrijeme taj post i rasprave....pa da se i ja na kraju
ukljuèim....
Evo, ja sam upravo na zavr¹etku gradnje. Odabiremo i slaŸemo namje¹taj.
Ti kao da izmi¹lja¹ toplu vodu. Ja imam nadzornoga od prvoga dana, dipl.
ing. graðevinarstva, s tim da mi je i on radio projekat za cijelu kuæu. Za
sve kaj neznam gnjavim ga od prvog dana. Od prve lopate kaj smo zabili u
zemlju. Nadzorni inaèe raèunaju od 1 do 2 posto od vrijednosti radova. Ja
sam se sa svojim dogovorio za 5000 kn za cijelu kuæu i mislim da sam u¹tedio
sigurno puta 20. On je nadzirao sve radove, svaðao se s majstorima, gnjavio
ih ako bi ne¹to radili ¹to nije po projektu.
Naravno, da bi i ja sada na kraju gradnje napravio neke stvari drugaèije ili
ne¹to promijenio, ali to mi ne daje za pravo da bi se sada pravio pametan i
jo¹ k tome prodavao neke svoje savjete i pametovanja..... Mislim da je moj
arhitekt napravio sigurno stotinu projekata i na puno mjesta bio nadzorni i
treba li imati bolje reference...
Ti samo misli¹ da sve zna¹....ali kada bude¹ znao dovoljno, shvatit æe¹ da
ni¹ta nezna¹.....kao ¹to je i rekao onaj grèki filozof (ne sjeæam se vi¹e
koji)
Mika

:))
Lorenzo
:)))))
Mika
2010-08-15 19:51:39 UTC
Post by Nadzorni
Post by Mika
ni priblizno.
Ok, povlaèim sve, ne¹to sam pogrije¹io "u proraèunu", neèime uvrijedio
cijenjenje struènjake i ovime samo gubim energiju.... Izgleda da je
hrvatski jal proradio u najveæem svjetlu.
ne seri. Nitko nije jalan na tebe nego se ti pokusavas prodati pod nekoga sa
jakim iskustvom i velikim znanjem.
Nigdje nisi imao muda reci , ok vracam sve i lipu ako zajebem proracune i
nadzor u kojem garantiram tih 10% ustede.
Oprosti ako te vrijedja, ali tak je. Danas bi svaki kurac bio savjetnik, a
malo tko pljunuo u sake !
BaZgA
2010-08-13 06:22:34 UTC
Post by Mika
[...]
Kolko ja shvaćam čovjeka, on neće obavljati stvari već savjetovati, tako da
je teško da ćeš imati išta više troškova.
Ti nešto radiš i već znaš kako to obaviti na više različitih načina i
koliko će te svaki taj način koštati. Onda nazoveš čovjeka i on ti predloži
novi način. E sad ako odabereš njegov iako si našao jeftiniji onda si
debil. Ako je njegov najjeftiniji onda si uštedio. Ako kasnije saznaš da
ima još jeftiniji onda si peh (to bi se meni dogodilo :)

Mislim da za tu lovu koju on traži nije loše imati čovjeka kojeg možeš
nazvati i pitati savjete u tijeku gradnje (naročito ako već nemaš nekoga
tko je nešto gradio ili je u toj struci).
--
makni _NO_SP_AM_

"Arguing on the internet is like running in the Special Olympics.
Even if you win, you`re still retarded!"
Nadzorni
2010-08-14 04:26:44 UTC
Post by Mika
[...]
Kolko ja shvaæam èovjeka, on neæe obavljati stvari veæ savjetovati, tako
da
je te¹ko da æe¹ imati i¹ta vi¹e tro¹kova.
Ti ne¹to radi¹ i veæ zna¹ kako to obaviti na vi¹e razlièitih naèina i
koliko æe te svaki taj naèin ko¹tati. Onda nazove¹ èovjeka i on ti
predloŸi
novi naèin. E sad ako odabere¹ njegov iako si na¹ao jeftiniji onda si
debil. Ako je njegov najjeftiniji onda si u¹tedio. Ako kasnije sazna¹ da
ima jo¹ jeftiniji onda si peh (to bi se meni dogodilo :)
Mislim da za tu lovu koju on traŸi nije lo¹e imati èovjeka kojeg moŸe¹
nazvati i pitati savjete u tijeku gradnje (naroèito ako veæ nema¹ nekoga
tko je ne¹to gradio ili je u toj struci).
Upravo tako, amen!!
zuiiusdf
2010-08-14 05:35:14 UTC
prenjet cu ti svoje misljenje i iskustvo da ne steknes krivi dojam
kako zelim ili imam namjeru omalovazavat. Dakle, za investiciju
od 100 ke nedam da se itko igra, hocu zivotne izgradjene
reference i znanje. Ti u biti ono sto je slobodno na internetu
i uobicajeno zelis unovcit sto je pohvalno ali pitanje da li
prolazi. No, za svaku ideju i uslugu postoji kupac pa zasto
ne bi stajala nekom mozda zatreba zato ti je prioritet
staviti u produkciju i na ponudu na webu kao samu ako neces
dalje razvijat. Pa kazes
Post by Nadzorni
- sreðivao si gruntovnicu i katastar
ako su potrebni papiri moraju ih raditi oni koji znaju i obrazovani
su za to. Dio naganjanja i moljenja moze bilo tko
Post by Nadzorni
- sam crtao tlocrt i 3D kuæe
programa na internetu kolko hoces, predefiniranih idejnih
itd.
Post by Nadzorni
- dogovarao kredit u banci
kod njih dodjes, kazes sto zelis, koje osiguranje nudis
i oni odobravaju odredjenu sumu pod odredjenim uvjetima
Dogovarati u smislu kako je napisano je nesto drugo a
to sigurno nisi radio
Post by Nadzorni
- traŸio i dogovorao majstore za grube radove
znas koristiti internet i telefon ali je bitnije kakvu si
pripremu imao ili si samo izrazio svoju zelju, da li si
znao orijentacione cijene, upucen u nacine izvodjenja
i materjale ....
Post by Nadzorni
- dogovarao rabat u trgovini graðevinskog materijala
ponuda se posalje pa je na prodavateljima hoce li gomilat
lager ili ce prodat nesto. Sve cijene su u okvirima +/-
par postotaka, povoljnih uvjeta, rokova isporuke, kvalitete
robe, besplatnih ponuda vezanih za iste ... malo je opsirnije
od samih rabata i pitanje cijene samog proizvoda
Post by Nadzorni
- odreðivanja poloŸaja (vrsta, kolièina) za grijanje, struju i vodu,
usklaðivanje s papirima i funkcionalno¹æu
program
Post by Nadzorni
- dao majstorima da rade unutarnje radove, ali sve sam nadzirao i
kontrolirao.
platio si im i sam ih zvao pa ... Koji materjal su upotrjebili,
da li su imali odgovarajucu pripremu, i jos puno stvari
ima koje se ne vide na prvu a iskusni ih trebaju znati.
Nije bas tako pojednostavljeno i lagano
Post by Nadzorni
- samogradnja dosta faza na gradnji kuæe
To sto si izveo vlastiti i mozda jos koji projekt gradnje kuce
ne znaci nista, to je opcenarodni obicaj i ne garantira nista
mislim da bi trebao imati "jace" reference i malo raskopusat
i drugacije posloziti posao. I imati po mogucnosti nekog da
ti strucno pomogne. Mozda da si das oduska pa guglas jedno
mjesec dva dana da vidis kako to vani izgleda, malo kopirat,
citat ..

Nisam gradjevinar,zaljevanje i salovanje deke i zidanje u
vlastitoj reziji ne smatram nekim posebnim znanjem ili
vjestinom, ali znam sto je lijepo i mislim ( barem se nadam )
da mogu svoju ideju prenjeti drugima istovremeno biti fleksibilan
za saslusat i prihvatiti tudje pogotovo ( redosljedom )
od iskusnog i educiranog

Ono sto bi bilo kul je postavljanja narodnih standarda za gradnju
tj. nesto tipa trebam radit pregradni zid, to puknem na komad
virtualnog prostora i oko toga se siroka populacija ( i strucna
ako joj nije ispod nivoa ) brusi da bi u konacnici rekli "e to
je b&a ovo je najoptimalniji nacin sa ovim materjalima po
ovoj cijeni" i oko toga se onda vrti financiranje, dobava,
izvodjenje itd.

Eto,