(prestaro za odgovor)
betonski stupci, postavljanje bez betona?
mr.No1
2009-12-22 14:41:09 UTC
mogu li se dakle betonski ili kako ih jos zovu vinogradarski stupci
postaviti bez betonaze, dakle direktno u zemlju,
npr. stupac je visine 260 cm, pa ga zatrpati 60-80 cm i okolo nabiti zemlju
prirucnim sredstvima, bi to bilo dovoljno cvrsto za nositi zicanu ogradu,
eventualno kupiti i sljunka ako ce to pojacati cvrstocu?
sve samo ne betonaza jer bi ograda mogla biti privremenog karaktera, desetak
godina, pa da ju se lakse ukloni,
hvala
K***@_Yahoo.com
2009-12-22 14:50:01 UTC
moze, samo racunaj da ce se nakon nekog vremena rasklimati,
nagnuti i sl. kisa/voda, smrzavica itd oslabe nabijenu zemlju pa
se sve pomakne. Kod temeljenja je to manje izrazeno jer su siri i
tezi pa i stabilniji.
Pipo
2009-12-22 15:02:08 UTC
Post by mr.No1
[...]
zake ne uzme¹ radije onda drvene stupiæe ako je stvar privremene naravi?..
lak¹e je sa njima manipulirati, mislim kako su èak jeftiniji, a vjerujem èak
u pojedinim sluèajevima dugotrajniji (ako ih misli¹ vaditi i koristiti za
ne¹to drugo).. primjerice nakon 3 godine betonski koje sam popikao su se veæ
poèeli pretvarati u "prah" te na nekim mjestima viri armatura..

pozdrav
Eden Kirin
2009-12-22 15:21:43 UTC
Post by mr.No1
[...]
Kupi svrdlo za zemlju promjera nešto većeg od dijametra stupova. Na tu
visinu stupa bi ga trebao ukopati 80cm. Dakle, izbušiš rupu, umetneš
stup i poravnaš ga, pa lagano dodaješ zemlju u rupu i sabijaš je štapom
da bude što čvšće. Iz iskustva preporučam da za svrdlanje biraš dane kad
je zemlja vlažna, nakon kišnog perioda.

Ovako je to izgledalo kod mene:

http://www.e-kirin.com/tmp/imgp5737.jpg
http://www.e-kirin.com/tmp/imgp5747.jpg
www.vikendi.net -/- www.supergrupa.com
MrGud
2009-12-22 17:47:36 UTC
Post by mr.No1
[...]
Kupi svrdlo za zemlju promjera ne¹to veæeg od dijametra stupova. Na tu
visinu stupa bi ga trebao ukopati 80cm. Dakle, izbu¹i¹ rupu, umetne¹ stup
i poravna¹ ga, pa lagano dodaje¹ zemlju u rupu i sabija¹ je ¹tapom da bude
¹to èv¹æe. Iz iskustva preporuèam da za svrdlanje bira¹ dane kad je zemlja
vlaŸna, nakon ki¹nog perioda.
Kad je suho jako pomogne par litara vode iz kanistera. Bilo bi idealno nakon
postavljanja stupaca ne Ÿuriti sa Ÿicom, da se tlo slegne. Prije desetak
godina ovako sam postavio stupce, nakon dvije godine Ÿicu i jo¹ stoji posve
uspravno. Stupci su obrasli travom i mislim da se ni neæe nikuda micati.
JONY
2009-12-23 13:19:58 UTC
Post by mr.No1
[...]
Ima lijeka za sve navedeno.
Kad je jednom stup u rupi (narihtan na vagu) nasipaj suhi pijesak i neces
imati nikakve brige, nabijanja, a ni rasklimavanja.
Kod mene stupovi stavljeni na taj nacin stoje ~2 godine, a kod kolege s
posla kojih 6-7 godina.
Ponovo napominjem pijesak mora biti suh i sipak.
Tomislav
2009-12-31 18:09:51 UTC
Mozes rupu zatrpati cime god hoces, ja imam na vikendici zatrpano zemljom,
jedno 50 komada i nisu se pomakli vec 30 godina.

A sto se tice betoniranja neznam zasto ti je to problem, zamjesas cement i
sljunak na suho i nasipas u rupu, samo kasnije zalijes sa par litara vode i
ides dalje