solarne ploce
2013-10-28 09:56:10 UTC
imam mogucnost nabaviti solarne ploce, kolicinu dovoljnu da prekrije
kucu.

kratko receno, s cijele povrsine krova mogao bih izbaciti crijep i
prekriti kroviste solarnim plocama, cime bih rekao bajabaj HEPu, bajbaj
plinarstvu za grijanje.

Kakav je protokol, ogranicenja, sto drzava zeli uzeti od toga itd., a na
kraju jel netko vec upogonio ploce umjesto crijepa?
2013-10-28 10:01:51 UTC
In article <***@news.iskon.hr>, ***@gmail.com
says...
http://www.decsolarhawaii.com/wp-content/uploads/2013/08/solar-
miha
2013-10-28 11:07:01 UTC
Post by a
imam mogucnost nabaviti solarne ploce, kolicinu dovoljnu da prekrije
kucu.
ako dobis dobru cijenu i dobro jamstvo onda to i učini, ako ne dobiš
ništ pride, samo ces si zakomplicirati život.

Inače instalacija panela, održavanje i ostalo, ovisno o sustavu i načinu
primjene te košta isto kao da placas struju HEPu.

Pa čemu se zajebavati ako ne moraš ili ako ne profitiraš.

Inače kompletna caka oko solarnih govana za struju je u poticajima od
države.
Post by a
Kakav je protokol, ogranicenja, sto drzava zeli uzeti od toga itd., a na
kraju jel netko vec upogonio ploce umjesto crijepa?
najmanje PDV, a ako neces prodavati struju HEPu ništa te ne traže osim
da ne nagrđuješ pogled sa ulice, ako je uopce moguce nagrditi taj pogled
u cca 80% četvrti u HRv koje sve manje više zgledaju ko ciganjske naseobine.
Kresimir
2013-10-28 11:54:23 UTC
Pa èemu se zajebavati ako ne mora¹ ili ako ne profitira¹.
Preppers! :))
2013-10-28 12:20:09 UTC
Post by a
imam mogucnost nabaviti solarne ploce, kolicinu dovoljnu da prekrije
kucu.
ako dobis dobru cijenu i dobro jamstvo onda to i ucini, ako ne dobiš
ništ pride, samo ces si zakomplicirati život.
Inace instalacija panela, održavanje i ostalo, ovisno o sustavu i nacinu
primjene te košta isto kao da placas struju HEPu.
Pa cemu se zajebavati ako ne moraš ili ako ne profitiraš.
Inace kompletna caka oko solarnih govana za struju je u poticajima od
države.
Post by a
Kakav je protokol, ogranicenja, sto drzava zeli uzeti od toga itd., a na
kraju jel netko vec upogonio ploce umjesto crijepa?
najmanje PDV, a ako neces prodavati struju HEPu ništa te ne traže osim
da ne nagrduješ pogled sa ulice, ako je uopce moguce nagrditi taj pogled
u cca 80% cetvrti u HRv koje sve manje više zgledaju ko ciganjske naseobine.
S ceste se nebi ni vidjelo, a zivim na selu.
Gledano od strane mojih troskova, nebi me kostalo gotovo nista, jer bi to bio ajd recimo energestki ekseperiment, da neidem
u detalje.
Samo davanja drzavi su mi sporna. Ali ovom povrsinom mislim da bih potpuno rijesio energetsku ovisnost, sve aparate u kuci +
grijanje/klimatizaciju.

U krajnjem slucaju, sto me sprecava da ih instaliram na dvoristu okruzene zidom visine 2.5 metara da se ne vide?
Jalni susjedi?
mirko konobar
2013-10-28 12:47:51 UTC
Kako ti je miha napisao, za vlastite potrebe nitko te ni¹ta ne pita. Druga
je stvar to ¹to mi izgleda da si malo preambiciozno zamislio cijelu stvar, o
tome bi se dalo diskutirati.
miha
2013-10-29 19:39:07 UTC
Post by a
U krajnjem slucaju, sto me sprecava da ih instaliram na dvoristu okruzene zidom visine 2.5 metara da se ne vide?
ako gradiš zidove moraš prvo platiti državi dozvolu za zidove, a da bi
im to mogao platiti moraš imati izrađen i odobren projekt zidova, ostalo
ih ne zanima.

Ako radiš te solarne panele na korovu za sebe boli državu kita za to,
nema nameta. Premalo ljudi se upušta u to pa im nije upalo u oko da bi
na to nabili poreze.
Cose
2013-10-28 12:55:29 UTC
Post by a
[...]
Koliko znam, paneli se stavljaju na postojeci krov - postoje posebni
nosaci za krov od cigle, sindre, itd. Da bi imao dobru iskoristivost
krov mora biti okrenut prema jugu (moze odstupanje do +-30 stupnjeva).

Da bi maksimalno iskoristio solarne panele potrebno je i prilagoditi
navike tako da vece potrosace u kucanstvu palite po danu dok ima sunca
- jer je spremanje struje u akumulatore i onda trosenje po noci
najmanje isplativo.

Isto tako treba racunati na zimske mjesece kada ima puno manje sunca,
pa treba imati drugi izvor struje - cak i HEP nije losa varijanta ako
vec imas prikljucak, svakako isplativije nego da vrtis agregat.
--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt." (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)
2013-10-28 13:11:14 UTC
Post by Cose
Post by a
[...]
Da, hvala na odgovoru.
Najvise mi igra sto bih opremu dobio gotovo besplatno, jer bi ta
instalacija bila pokazni primjer firme koja bi to instalirala.
HEP nisam namjeravao iskljuciti nego jednostavno placati po potrosnji.
Cose
2013-10-29 14:06:46 UTC
Post by a
Najvise mi igra sto bih opremu dobio gotovo besplatno, jer bi ta
instalacija bila pokazni primjer firme koja bi to instalirala.
HEP nisam namjeravao iskljuciti nego jednostavno placati po potrosnji.
Super varijanta - samo sto onda, da bi imao najvise koristi od toga,
trebas prilagoditi potrosnju struje dok ima sunca. Znaci pranje vesa,
peglanje i slicno - sve po danu.

miha
2013-10-29 19:33:37 UTC
Post by a
Najvise mi igra sto bih opremu dobio gotovo besplatno, jer bi ta
instalacija bila pokazni primjer firme koja bi to instalirala.
ako se dobro poslozis mozes profitirati
1. moras vidjeti koji tip panela ti zele staviti, ako je neko govno ne
bu dugo trajalo. Ima raznih modela od šrota do super durabilnih koji
buju delali 30 godina bez parodna.

2. slozi krov tako da montiranje i demonitranje panela za funkciju krova
ne igra nikakvu ulogu te da ti je ciscenje panela jednostavan posal sa
takovog krova.

3. Slozi sustav bez akumulatora, koristi ga samo kad ima sunca.

4. Ako inszistiraju na kompetnom sustavu plus akumulatori izbaci
akumulatore iz svojeg troška i odgovornosti te trazi da sustav moze
raditi i bez akumulatora.

Ak si tak slozis imati ces uštedu na struji u sljedecih najmanje 15
godina, pa ako uštediš na struji 200kn mjesecno to ti je 36kkn u tih 15
godina. Isplati se ako si projekt napravis tako da nemas troškova
zamjene akumulatora ili sličnog skupog održavanja.

No ako recimo dođe tuča pa potrga koji panel svakih par godina to ce ti
pozderati veći dio ušteda.

Realno, da ja dobijem panele za cijeli krov džaba ja bi išel u to, osim
ako me dotični ne misle izlevatiti sa dodatnim uvjetima i nabiti mi
cijene akumulatora u xy godina na moja leđa ili ako daju šrot opremu.
Djuro
2013-10-28 13:53:09 UTC
Post by a
imam mogucnost nabaviti solarne ploce, kolicinu dovoljnu da prekrije
kucu.
Po kojoj cijeni idu fn paneli, koja im je snaga, poli/monokristalni,
kolika im je ucinkovitost, od kuda ih nabavljas?
Post by a
kratko receno, s cijele povrsine krova mogao bih izbaciti crijep i
prekriti kroviste solarnim plocama, cime bih rekao bajabaj HEPu,
To zaboravi bez enormnih ulaganja.

Prvo si napravi racunicu koliko ce te kostati nabavka tih fn panela. Ako
ih mozes dobiti besplatno ili za sitnu lovu onda imas neku isplativost.
Onda si izracunaj koliko struje ces dobiti od tih panela. U izracun
ubaci i cinjenicu da za suncanog ljetnog dana u idealnim uvjetima
kolektori rade sa cca 90% svog kapaciteta. Za kisnih dana to ti je mozda
30-40%. Po zimi ako dobijes 10-15% mozes biti sretan. Racunaj i da
paneli traju 30-ak godina a onda im kapacitet toliko padne da ih vise
nije isplativo imati. Po noci naravno paneli nemaju nikakvu ucinkovitost
pa moras imati vanjski prikljucak struje. Alternativa je postaviti
baterije koje ce preko dana pohranjivati struju u njih ali to ti je isto
vrlo paprena investicija i jos ih nakon 4-5 godina moras mjenjati.

Uglavnom prije bilo kakve kupnje sve jaaaako dobro izracunaj. Jer do
sada jos nisam cuo nijedan izracun da se nekome isplatilo postaviti
panele na krov i otkopcati od hep-a i da je na taj nacin ustedio. Panele
se isplati postavljati ako uspijes dobiti od hepa status povlastenog
proizvodjaca struje. Tada opremu isplatis u roku 10-15 godina. Ako
dobijes potporu od regea-e onda cak i ispod 10 godina ti traje otplata
investicije. Ali dobiti papire za povlastenog proizvodjaca je uglavnom
rezervirano za odabrane.

FN panele ti se takodjer isplati postaviti ako imas negdje u zabiti
viksu i hep te trazi ogromnu lovu da ti dovuce struju do kuce. Onda
postavis fn panele i baterije i uz malo discipline imas povoljniju
struju nego placati hep-u da dovlaci infrastrukturu. Ali jeftinije od
hep-a mislim da nije moguce dobiti.

Po meni ako mislis ulagati lovu, bolje idi na smanjenje potrosnje.
Izbaci neefikasne aparate iz kuce i kupi sve aparate sa A+ ili boljim
razredom i educiraj ukucane da se treba struja stedljivo trositi. To ce
te kostati puno manje nego vlastita proizvodnja struje. Tako sam ja
napravio i potrosnju struje sam spustio sa 350 na 140 kn s tim da i
kuham na struju.
Post by a
bajbaj
plinarstvu za grijanje.
Na ovaj nacin se neces moci pozdraviti sa plinarom. FN paneli imaju
premalu ucinkovitost da bi se proizvedenom strujom mogao grijati.
Pogotovo ne po zimi kad imas najvecu potrebu za energijom a fn paneli
imaju najmanju ucinkovitost. Kad bi imao cijeli krov pokriven klasicnim
toplinskim kolektorima uz ogromni spremnik topline i kucu negdje u
juznoj dalmaciji to bi mogao postici. Ali ta egzibicija je za one koji
imaju veliku sumu love na lageru i nije im problem ako ce investiciju
isplatiti tek za 20-30 godina.
Post by a
Kakav je protokol, ogranicenja, sto drzava zeli uzeti od toga itd., a na
kraju jel netko vec upogonio ploce umjesto crijepa?
Ploce umjesto crijepa znam da ima austrijska firma Sonnenkraft. Mozda
ima jos neka ali meni je to besmisleno ako vec imas postojeci krov.
Eventualno se to isplati ako jos nemas krov pa ukomponirati ploce
umjesto pokrova. Jeftinije je uzeti klasicne kolektore i staviti ih na
postojeci krov.

Sto se tice drzave, racunaj pdv 25 %. Ako uzimas panele iz EU onda mozes
racunati na neki popust kod nabavke ali iskreno ne znam kako to
funkcionira. To se moras raspitati.
2013-10-28 14:21:47 UTC
Post by a
[...]
Hvala na iscrpnom odgovoru, to me zanimalo.
Za kratku trajnost baterija nisam znao, a vjerujem da kostaju bogatstvo.
Izvodjac pristaje opremu platiti, ali ne pokriva nikakve dodatne troskove pa vjerujem ni rezervne baterije
(koje bi trebale).
Kroviste uskoro moram mijenjati pa sam mislio da bi bilo isplativo, ali sad vise ne vjerujem u to. barem ne ovdje u HR.
Djuro
2013-10-28 15:01:17 UTC
Post by a
[...]
Ja sam iznio info koje ja imam. Prikupi jos informacija, sve stavi na
papir i onda donesi odluku. Ako ti je netko spreman pokloniti kolektore
onda mozes imati po danu ustedu struje (mozda cak i osjetnu ustedu) ali
se neces moci potpuno odstekati od hep-a. Ovo bi ti bila idealna
situacija da mozes postati povlasteni proizvodjac struje i struju
prodavati hep-u ali koliko ja znam kvote su popunjene do 2020 godine.
Isto tako posto kod nas nema brojila koja se okrecu u nazad i smanjuju
ti potrosnju racunaj da visak koji ces imati po ljeti ces poklanjati hep-u.
AS
2013-10-28 18:04:06 UTC
Post by Djuro
Post by a
[...]
Da, svakako se dobro prije informiraj. Mene je drzalo prije 3 godine, dok su
drzavni poticaji bili veci,
pa sam htio potpisati sa HEP-om ugovor o isporuci energije tzv. , ali....
Danas su ti poticaji dosta manji, jest da je oprema jeftinija, ali ipak jos
uvijek ta razlika u cijeni je zanemariva.
I sto treba provjeriti kod izvodjaca, razliku u cijeni isplacuju tek na
kraju godine, kada se odredi "neki" faktor,
dok ti u tom razdoblju HEP-u uredno placas potroseno. Nema prebijanja. Ha,
ha.
Sada vise o tome ne razmisljam, bar financijski, mozda ekoloski za koje
desetljece. ;-))) kad opernatim.
Cobra
2013-10-28 19:08:49 UTC
Post by AS
Post by Djuro
Post by a
[...]
* Kvote nisu popunjene, samo treba vremena i Ÿivaca za pribavit svu
papirologiju, Ðuro od kuda ti da kod nas nema brojila koja se vrte u nazad ?
svako analogno brojilo (digitalna nisam probao) a jo¹ uvjek su u veèini na
kuæama , se vrti u nazad kad na njega spoji¹ kolektore s odgovarajuæim
mreŸnim inverterom, ( ja imam na svojoj kuæi ) , as ; struju plaæa¹ po
potro¹nji pa ako mu je minimalna potro¹nja onda æe i rata bit minimalna,
tako ja plaæam djelatnik: oèita stanje i naprave obraèun ako vidim da je
prevelika rata odem s novim stanjem u hep i ako manje tro¹im smanje mi
ratu - dobijem nove uplatnice, a smanjio sam si za vi¹e od 50% ..
Djuro
2013-10-28 22:40:40 UTC
Post by Cobra
* Kvote nisu popunjene,
Hep je sam na telki rekao da su kvote popunjene zbog velike navale.
Mozda su u medjuvremenu povecali kvotu.
Post by Cobra
samo treba vremena i �ivaca za pribavit svu
papirologiju,
Ali to ti je takodjer krizni put da to uspijes sve ishodovati
Post by Cobra
�uro od kuda ti da kod nas nema brojila koja se vrte u nazad ?
svako analogno brojilo (digitalna nisam probao) a jo� uvjek su u ve�ini na
ku�ama , se vrti u nazad kad na njega spoji� kolektore s odgovaraju�im
mre�nim inverterom, ( ja imam na svojoj ku�i ) , as ; struju pla�a� po
potro�nji pa ako mu je minimalna potro�nja onda �e i rata bit minimalna,
tako ja pla�am djelatnik: o�ita stanje i naprave obra�un ako vidim da je
prevelika rata odem s novim stanjem u hep i ako manje tro�im smanje mi
ratu - dobijem nove uplatnice, a smanjio sam si za vi�e od 50% ..
Kad sam rekao da se ne okrecu u nazad nisam mislio na to da li se
kotacic moze ili ne okretati u rikverc nego da li ti mozes ako vracas
struju u mrezu naplatiti tu struju. Koliko je meni poznato to nije moguce.

U zemljama u kojima su takva brojila definirana zakonom ti mozes na svoj
objekt puknuti kolektora koliko god hoces i proizvoditi struju koju onda
saljes u mrezu. Brojilo ti se u tom slucaju okrece u rikverc a ako ti
kojim slucajem povrat struje bude veci od preuzete, distributer ce ti tu
struju uredno platiti po redovnoj cijeni (dakle normalna cijena a ne
cijena koju imaju povlasteni proizvodjaci). Zarada u tom slucaju je vrlo
mala ali barem ti struju posteno plate.

U hrvatskoj ako u mjesecu imas manju vrijednost nego u prethodnom
vjerojatno bi zavrsio na sudu sa optuzbom da krades struju ili u
najmanju ruku bi dosli zamjeniti brojilo jer bi rekli da je neispravno.

Tipicni primjer toga je Ljubomir Majdandzic, vlasnik "solarnog krova",
predsjednik udrughe HSUSE i prvi u hrvatskoj koji je napravio malu
solarnu elektranu i prvi koji je uspio ishodovati papire za povlastenog
proizvodjaca. Dok nije uspio ishodovati papire na svom solarnom krovu u
ljetnim mjesecima je imao dosta viskova ali je uredno preko brojila sve
evidentirao. Izracunao je da je kroz xx godina hepu poklonio nekoliko
tisuca kw koje nije imao gdje potrositi. Ako je u hrvatskoj moguce to
sto ti pricas zasto je on godinama poklanjao struju hep-u?

Ovo o cemu ti pricas je umanjenje potrosnje struje od hep-a. To svatko
moze sa solarnim kolektorima ili agregatom. Ono sto mene zanima da li si
ikada imao da si od ocitanja do ocitanja imao minus u preuzetim kw i da
je hep za to znao?
AS
2013-10-28 14:19:56 UTC
Pozz,

Kako 30 godina, imam informaciju da kvalitetniji traju od 12 - 14 godina, a
nakon toga im progresivno pada ucinkovitost i da su u tom periodu racuna
isplativost.
Ako panele kupujes po normalnoj cijeni, plus oprema plus odrzavanje, plus
njihovo zbrinjavanje na kraju balade je neisplativo. Tek kada pocinjes
"zaradjivati" paneli propadaju. Ko ce platiti njihovo zbrinjavanje nakon
15 - 20 godina, sto mislis?
Plus ovo sto ostali napominju, kada zbrojis i oduzmes ........
.
Djuro
2013-10-28 14:51:45 UTC
Post by AS
[...]
Traju oni 30 godina bez problema ali im padne kapacitet. Pogledaj link:

http://www.asel.hr/solarni%20monokristalni%20fotonaponski%20paneli.php

Oni imaju kolektore neke srednje klase a garantiraju do 25 godina 80%.
Post by AS
Ako panele kupujes po normalnoj cijeni, plus oprema plus odrzavanje, plus
njihovo zbrinjavanje na kraju balade je neisplativo. Tek kada pocinjes
"zaradjivati" paneli propadaju.
Tako je bilo nekada ali tehnologija je napredovala. Sad paneli traju
dulje i cijena im je pala ali i dalje nije isplativije od hep-a.
Post by AS
Ko ce platiti njihovo zbrinjavanje nakon
15 - 20 godina, sto mislis?
Ako se ne promjeni zakon, otpeljas ih u reciklazno dvoriste i besplatno
odlozis tamo.
Zato sam covjeku i savjetovao da prvo sve stavi na papir i izracuna.
MarioP
2013-10-28 15:07:31 UTC
Post by AS
Plus ovo sto ostali napominju, kada zbrojis i oduzmes ........
Zato sam covjeku i savjetovao da prvo sve stavi na papir i izracuna.
Imam na krovu od kleti dva 20W polikristalna AEG-ova panela stara oko 22
godine. U idealnim uvjetima svaki daje max 0,8-1A u akumulator, Znači da
ispada da su sada pali na oko 12W.
Cobra
2013-10-28 18:51:31 UTC
Post by a
[...]
* Panele nemozes postaviti umjesto crijepa, nje postavljas na crijep sa
njihovim nosacima, tako ces i produziti i vijek crijepu, kolika ti je juzna
strana krova ; povrsina u kvadratima ? uz pane le treba ti i mrezni
pretvarac ili mrezni inverter, i kablovi i "spojnice" za to sve pospajati,
akumulatori ti Netrebaju , imas li sad uz sat i ukapcalicu za jeftiniju i
skuplju struju , ako imas trebat ces traziti hep da predes na jednotarifni
obracun : bez ukapcalice jer s toliko panela imat ces struje i viska , pa
moras paziti da ti je stanje barem minimalno u plusu , ocitanje nesmije biti
manje nego prethodno ...
AS
2013-10-28 21:49:28 UTC
[...]
@Cobra: ¹to nema¹ tada dva brojila, jedno postojeæe , a drugo koje mjeri
snagu koju
predaje¹ u mreŸu. Staro brojilo i dalje biljeŸi tvoju realnu potro¹nju, koja
je ista kao i prije,
pa nema mjesta smanjenju rate.Meni je tako objasnio O.P.M. Koncept.
Provjerio sam, dodu¹e
telefonski i kod konkurencije i prièa je bila vi¹e-manje ista? Inaèe kod tih
firmi ima par stvari (pravnih)
koje mi se ne sviðaju, plus mala razlika u dobiti, tako da sam odustao. Bar
je kod mene bila takva situacija,
mali krov pa je planirana proizvodnja bila mala.
Cobra
2013-10-28 22:27:50 UTC
Post by AS
[...]
* nemam dva brojila, dva brojila imaju oni koji prodaju struju hepu , i
koji su potpisali ugovor na 14 godina, a manji sistem bez ikakve
papirologije i dozvola moŸe svako ko je zainteresiran kupiti ; za svoje
potrebe, vi¹ak struje koju preko dana ne potro¹i¹ ide u mreŸu i brojilo ti
vrti u nazad, naveèer tro¹i¹ iz mreŸe i brojilo se normalno vrti , kod mene
to radi veæ godinu i pol, jo¹ planiram "pojaèati sistem", dodati jo¹
kolektora i jo¹ jedan mreŸni pretvaraè, da bi jo¹ smanjio potro¹nju iz mreŸe
na "pozitivnu nulu" na par kw !
Paor
2013-10-28 23:59:54 UTC
Post by Cobra
* nemam dva brojila, dva brojila imaju oni koji prodaju struju hepu , i
koji su potpisali ugovor na 14 godina, a manji sistem bez ikakve
papirologije i dozvola mo�e svako ko je zainteresiran kupiti ; za svoje
potrebe, vi�ak struje koju preko dana ne potro�i� ide u mre�u i brojilo ti
vrti u nazad, nave�er tro�i� iz mre�e i brojilo se normalno vrti , kod mene
to radi ve� godinu i pol, jo� planiram "poja�ati sistem", dodati jo�
kolektora i jo� jedan mre�ni pretvara�, da bi jo� smanjio potro�nju iz mre�e
na "pozitivnu nulu" na par kw !
Vidio sam na youtube-u da tako funkcionira u Americi. Imas neki link
gdje se moze dobiti vise informacija sto sve treba napraviti da bi
napravio to sto si ti napravio? Ono glavno je, kako se spojiti na sat od
HEP-a, a da ti ne trebaju nikakve dozvole i odobrenja?

I drugo, osim preperskih dobrobiti, zbog cega bi to netko htio
napraviti? Zar postoji financijska dobit? Koja zapocinje nakon manje od
100 godina?
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Cobra
2013-10-30 19:10:10 UTC
Post by Cobra
[...]
* Na youtube.u ima i moj mali video, a za spojiti "svoje" panele s kuænom
mreŸom i da ti se sat vrti u nazad ako ne tro¹i¹ struju iz panela; treba ti
"mreŸni pretvaraè" ¹ta sam veæ negdje napisao, panele spaja¹ na njega a
njegov kabl tj "utikaè" jednostavno u¹teka¹ u najbliŸu utiènicu , znaèi
netreba ti nikakvo odobrenje od hepa nit otvaranje ormariæa sata, veæ
najbliŸa utiènica za struju i taj "mreŸni pretvaraè" izmjeri napon mreŸe,
frekvenciju .... i tvoju struju "gura" u mreŸu, i korist ima¹ i ti i HEP, ti
smanji¹ raèun za struju a HEP ionako tu struju koju si im ti poklonio æe
naplatit nekome ko ju je potro¹io, znaèi oni je nisu proizveli ali su dobili
novce za nju !
Paor
2013-10-30 21:32:19 UTC
i tvoju struju "gura" u mre�u, i korist ima� i ti i HEP, ti
smanji� ra�un za struju a HEP ionako tu struju koju si im ti poklonio �e
naplatit nekome ko ju je potro�io, zna�i oni je nisu proizveli ali su dobili
novce za nju !
Nije mi bas jasan ovaj dio kako HEP profitira. Naime, ako ti guras visak
struje u mrezu, onda se tebi sat vrti unatrag. Ako ti se sat vrti
unatrag, onda to mozes shvatiti kao "zalihu" koju ces potrositi preko
noci od HEP-a, a nece ti se naplatiti, ili mozes shvatiti da HEP tebi
placa za proizvedenu struju, buduci da ti oduzima od onog sto si od njih
potrosio prosle noci. Razlika je samo da ne placa po povlastenim
cijenama, vec po standardnoj, po kojoj i tebi naplacuje. Dakle, rekao
bih da HEP nije ni u dobitku, ni u gubitku, tj. u gubitku je time sto ti
ne prodaje struju koju sam proizvodis.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Cobra
2013-10-30 19:19:09 UTC
* evo mali link, mog malog sistema na kuæi u zavièaju , 4 kolektora po 100
W, daju za sunèanog dana oko 350 w/h , snimano nedavno za poluoblaènog
vremena i snaga varira , na videu je oko 230 w , gore je taj mreŸni
pretvaraè i mjeraè iz Lidla èisto za kontrolu da povremeno vidim kako radi !

Cobra
2013-10-30 19:22:09 UTC
Post by Cobra
[...]
http://youtu.be/c1sXEazqlrU
* i dodatak, u sluèaju nestanka gradske struje i mreŸni pretvaraè se
automatski gasi - radi sigurnosti , po dolasku struje takoðer se automatski
pokreæe - proizvodi struju ...
Paor
2013-10-30 21:26:57 UTC
* evo mali link, mog malog sistema na ku�i u zavi�aju , 4 kolektora po 100
W, daju za sun�anog dana oko 350 w/h , snimano nedavno za poluobla�nog
vremena i snaga varira , na videu je oko 230 w , gore je taj mre�ni
pretvara� i mjera� iz Lidla �isto za kontrolu da povremeno vidim kako radi
!
http://youtu.be/c1sXEazqlrU
* i dodatak, u slu�aju nestanka gradske struje i mre�ni pretvara� se
automatski gasi - radi sigurnosti , po dolasku struje tako�er se automatski
pokre�e - proizvodi struju ...
Cek malo, sad si me razocarao, ako sam dobro shvatio. Jel to znaci kad
nestane struje (od strane HEP-a), onda ni ti nemas struje iz panela? Jer
je to pusiona, tj. to je glavni razlog zasto bih uopce stavio par panela...
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Cobra
2013-10-31 17:16:27 UTC
Post by Paor
[...]
* Paneli i dalje rade normalno kad nestane struje ali taj mreŸni pretvaraè
je tako napravljen da se "mora" iskljuèiti, jer ¹ta bi se desilo kad nestane
struje a da on i dalje radi u iskljuèenu mreŸu bi i¹la tvoja/moja struja i
do¹lo bi do preoptereæenja samog ureðaja, ali glavni je razlog npr hep
iskljuèi struju zbog radova na mreŸi, npr susjedu idu prikljuèit struju i
raèunaju da su iskljuèili i radnik uhvati za Ÿicu - fazu i stepe ga "tvoja
struja" , znaèi Nesmije dalje radit i tako rade sve solarne elektrane male
velike ... , a ja ipak imam i posebno svoju struju preko drugog pretvaraèa
iz akumulatora !
Cobra
2013-10-31 17:24:57 UTC
* da bi i kod nestanka imao svoju struju iz panela treba ti jo¹ jedan
"obièni" pretvaraè napona , regulator punjenja aku.. i akumulator, tad ima¹
struje i puno vi¹e nego mogu sami paneli dati ako ti na kratko treba vi¹e
struje ili za nestanak po noæi tad ti paneli ne koriste
Paor
2013-10-31 17:49:11 UTC
Post by Paor
[...]
* Paneli i dalje rade normalno kad nestane struje ali taj mre�ni pretvara�
je tako napravljen da se "mora" isklju�iti, jer �ta bi se desilo kad nestane
struje a da on i dalje radi u isklju�enu mre�u bi i�la tvoja/moja struja i
do�lo bi do preoptere�enja samog ure�aja, ali glavni je razlog npr hep
isklju�i struju zbog radova na mre�i, npr susjedu idu priklju�it struju i
ra�unaju da su isklju�ili i radnik uhvati za �icu - fazu i stepe ga "tvoja
struja" , zna�i Nesmije dalje radit i tako rade sve solarne elektrane male
velike ... , a ja ipak imam i posebno svoju struju preko drugog pretvara�a
iz akumulatora !
Dakle, kad nestane struje (od stane HEP-a), onda ni ti nemas struje iz
panela. Dakle, pusiona. :-(
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Cobra
2013-11-02 17:41:44 UTC
Post by Paor
Dakle, kad nestane struje (od stane HEP-a), onda ni ti nemas struje iz
panela. Dakle, pusiona. :-(
--
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
* Pola toèno pola ne, ako nestane struje od strane hepa, preko dana ; paneli
i dalje rade, njih nemoŸe niko iskljuèiti ( osim noæi ) iskljuèuje se mreŸni
inverter .... , dok istovremeno klasièni pretvaraè 12 / 220 , ili kod mene
24 / 220 , radi bez obzira na hepovu struju, preko dana mogu direktno
tro¹iti struju iz panela preko mreŸnog invertera kad ima struje a ako
nestane tad se prebacuje na obièni inverter, a po noæi iz akumulatora ( ako
nestane po noæi ), ja imam na istim panelima dva pretvaraèa/invertera , pa
nema pu¹ione ! :-)
Paor
2013-11-02 19:55:33 UTC
Post by Paor
Dakle, kad nestane struje (od stane HEP-a), onda ni ti nemas struje iz
panela. Dakle, pusiona. :-(
* Pola to�no pola ne, ako nestane struje od strane hepa, preko dana ; paneli
i dalje rade, njih nemo�e niko isklju�iti ( osim no�i ) isklju�uje se mre�ni
inverter .... , dok istovremeno klasi�ni pretvara� 12 / 220 , ili kod mene
24 / 220 , radi bez obzira na hepovu struju, preko dana mogu direktno
tro�iti struju iz panela preko mre�nog invertera kad ima struje a ako
nestane tad se prebacuje na obi�ni inverter, a po no�i iz akumulatora ( ako
nestane po no�i ), ja imam na istim panelima dva pretvara�a/invertera , pa
nema pu�ione ! :-)
Aaaaaaaaa.... Ajde da ponovim, da vidim jesam ovaj put shvatio. Dakle,
akumulatori me ne zanimaju. Nego imas panele i dva invertera. Jedan "za
HEP", drugi "za sebe". Kad ima struje, ovaj za HEP onda puni HEP-ovu
mrezu, a kad nestane struje, ovaj HEP-ov se iskljucuje i prebacuje na
drugi, kod kojeg onda visak struje "propada", ali nema veze, jer i dalje
imas struje u kuci. Jesam dobro shvatio?

Ako da, da li se oba ukljucuju u standardanu uticnicu? Ako da, kako onda
nece opet HEP-ovog radnika strefiti struja kod susjeda? Ili taj drugi ne
ide u uticnicu, nego je u nekakvoj vlastitoj mrezi na koju moras
prikljucivati uredjaje koje zelis da rade? Sto je onda opet pusiona, ako
je to slucaj...
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Cose
2013-11-03 00:00:27 UTC
Post by Paor
[...]
Za off-grid rad moras imati sklop koji ce te odvojiti od HEP-a - pa
tvoja kuca postane tvoja privatna mreza. Slicno i sa agregatom ako ga
zelis koristiti za napajanje svega po kuci dok nema struje.

Radi to i ako rucno iskljucis fid sklopku i ustekas agregat/inverter
negdje u uticnicu, ali bolje je imati pravi preklopnik za to - plus
sto ces ovako imati struje samo na fazi gdje si ustekao.

Paor
2013-11-03 20:20:03 UTC
Post by Cose
Radi to i ako rucno iskljucis fid sklopku i ustekas agregat/inverter
negdje u uticnicu, ali bolje je imati pravi preklopnik za to - plus
sto ces ovako imati struje samo na fazi gdje si ustekao.
E pa to me zanimalo, zasto se glavnom fidovkom ne bih odvojio od HEP-a i
sve radi uredno, bez straha da struja ide izvan kuće. E sad, ne poznam
dovoljno struju da bih znao da li bi ostale fidovke u tom slucaju
radile? A sto znaci da bi imao struje samo na fazi gdje sam ustekao? Ako
je to jedina uticnica na tom osiguracu, znaci da ipak nemam nigdje
struje? :-)

Nego, taj gotovi sklop koji ce me odvojiti od HEP-a kad nestane struje,
koliko taj sport kosta? Zapravo, daj mi molim te okvirno napisi cijene
glavnih dijelova, za cca 2 KW. Baterije mi ne trebaju.

Paneli - ? kn/KW
Inverter za HEP - ? kn
Inverter bez HEP-a - ? kn
Kabeli - ? kn/m
Ostalo cca - ? kn
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
2013-10-29 07:37:39 UTC
Post by Cobra
Post by a
[...]
Hvala svima, odlucio sam da cu propustiti ovaj "tehnoloski demo", koliko
god racunam sve ispada samo da cu biti u gubitku, a u najboljem slucaju
naradit cu se kao isus da budem na nuli.
Tako da, otpada.
AS
2013-10-29 09:26:03 UTC
Sorry, evo samo jos jedno pitanje:
@cobra:.....visak struje koju preko dana ne potrosis ide u mrezu i brojilo
ti
vrti u nazad, navecer trosis iz mreze i brojilo se normalno vrti , kod mene
to radi vec godinu i pol,....

Sto kaze HEP sat vrti unatrag. Nisam siguran da neznaju, jer ja imam dva
sata
i kada su vidjeli malu potrosnju na jednom, jer sam presao u drugi prostor,
odmah
su dosli zamjeniti sat.
mirko konobar
Volio bih i ja malo te droge koju tro¹i¹, nije lo¹ film ;)
Covik
Konobare, ajde im donesi onu produženu, gorcu, mozda se i probude....
Bax
2013-10-29 10:16:56 UTC
Post by a
Post by Cobra
Post by a
[...]
Pa ajde kad ti odustajes uputi mene na tu firmu koja daje gratis panele ...
ja znam da se isplati :)