Građevinske norme
(prestaro za odgovor)
Ges
2007-11-05 09:38:42 UTC
Pozdrav
Trebao bih pomoć nekoga tko se kuži u građevisnke norme.
Naime, ja sam građ. teh. i imao sam renovaciju stana sad prije par
mjeseci. Za taj posao sam uzeo jednu firmu (zbog koje sam požalio) te
se sad navlačim sa njihovim ing. građevine koji me je počeo zahebavati
sa "građevinskim normama". Na moju nesreću, radim na poslovima
projektiranja niskogradnje pa me takvi "detalji" prilikom zidanja
zgrada ne dotiču u svakodnevnom radu...

i sad imam problem oko izračuna gotovih radova. naime, jedan od
detalja gdje on koristi "građ. norme" je kod žbukanja zida dim.
0,80x2,55cm na kojem se nalazi otvor za vrata dim. 0,70x2,15. On tvrdi
da se prema građ. normama otvori manji od 3m2 se NE ODBIJAJU od cijele
površine zida. No problem je, što je kad je sazidani dio puno manji od
površine otvora, kao što je slučaj kod mene? Naime, on meni to računa
kao da otvora nema i da mi je žbukano cijelih 0,80x2,55 (a ne
0,80x2,55 - 0,70x2,15)

Trebam vašu stručnu pomoć!
Blaza
2007-11-05 10:42:43 UTC
"Ges" <***@gmail.com> wrote in message news:***@d55g2000hsg.googlegroups.com...
Pozdrav
Trebao bih pomoæ nekoga tko se kuŸi u graðevisnke norme.
Naime, ja sam grað. teh. i imao sam renovaciju stana sad prije par
mjeseci. Za taj posao sam uzeo jednu firmu (zbog koje sam poŸalio) te
se sad navlaèim sa njihovim ing. graðevine koji me je poèeo zahebavati
sa "graðevinskim normama". Na moju nesreæu, radim na poslovima
projektiranja niskogradnje pa me takvi "detalji" prilikom zidanja
zgrada ne dotièu u svakodnevnom radu...

i sad imam problem oko izraèuna gotovih radova. naime, jedan od
detalja gdje on koristi "grað. norme" je kod Ÿbukanja zida dim.
0,80x2,55cm na kojem se nalazi otvor za vrata dim. 0,70x2,15. On tvrdi
da se prema grað. normama otvori manji od 3m2 se NE ODBIJAJU od cijele
povr¹ine zida. No problem je, ¹to je kad je sazidani dio puno manji od
povr¹ine otvora, kao ¹to je sluèaj kod mene? Naime, on meni to raèuna
kao da otvora nema i da mi je Ÿbukano cijelih 0,80x2,55 (a ne
0,80x2,55 - 0,70x2,15)

Trebam va¹u struènu pomoæ!

Nije da sam strucnjak al mislim da je on u pravu,zbog obradjivanja spaleta
otvori se racunaju kao da ih nema, znam da nije bas logicno al tako je
"pravilo"...
--
Kada se kunem majkom mozda lazem, al kad se kunem ocem govorim istinu,majke
mi!
'ajde
2007-11-05 10:59:51 UTC
Post by Ges
[...]
... ili ako se odbija otvor, spalete se racunaju 1m' kao 1m2
Lp
Bruno Babic
2007-11-05 10:56:17 UTC
Post by Ges
0,80x2,55cm na kojem se nalazi otvor za vrata dim. 0,70x2,15. On tvrdi
da se prema građ. normama otvori manji od 3m2 se NE ODBIJAJU od cijele
površine zida. No problem je, što je kad je sazidani dio puno manji od
Ja mislim da ce na kraju biti onako kako *ti* odlucis. Odgovaralo to
njemu ili ne, uvijek mozes naci nekog drugog da ti pozbuka. Ukoliko je
vec pozbukano, samo mu ponudi "uzmi ili ostavi" opciju i to je to.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Gaudencije
2007-11-05 11:36:07 UTC
< Ukoliko je
vec pozbukano, samo mu ponudi "uzmi ili ostavi" opciju i to je to.

I onda bi ti ja ostavio, ali bi ti svu Ÿbuku sa zida uzeo sa sobom kuæi!
Sve te pojedinosti se dogovaraju prije posla ili najkasnije na samom
poèetku.
Nazovi druge izvoðaèe i raspitaj se kod njih ¹to i kako ti ulazi u kvadrat i
koliko to kod njih ko¹ta, tada æe¹ noæi stvoriti neki normalan sud.
2b||!2b?
Bruno Babic
2007-11-05 16:24:22 UTC
I onda bi ti ja ostavio, ali bi ti svu žbuku sa zida uzeo sa sobom kući!
A cuj, ako ti to pase, ja ti nebih branio da to napravis.
Sve te pojedinosti se dogovaraju prije posla ili najkasnije na samom
početku.
Naravno, ali onda takve stvari majstor treba odmah spomenuti, a ne
prilikom ispostavljanja racuna, i to sa stavom "to vam se tako radi".
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Gaudencije
2007-11-06 11:48:08 UTC
Post by Bruno Babic
Naravno, ali onda takve stvari majstor treba odmah spomenuti, a ne
prilikom ispostavljanja racuna, i to sa stavom "to vam se tako radi".

Tvoja konstatacija je slièna onoj kad se èovjek iznenadi i kaŸe: - Ali ja
nisam znao da se novci iz banke ne smiju iznositi izvan radfnog vremena kroz
rupu u zidu. -
to ¹to ne zna¹ neki zakon ne znaèi da te drŸava neæe odrat, a isto ti je
tako i s majstorima. Prije nego poène¹ bilo ¹to raditi mora¹ se informirati
o tome, inaèe te svatko moŸe derati kako mu se sprdne jer ako ne zna¹ svoje
obaveze ne moŸe¹ znati ni svoja prava.
2b||!2b?
Bruno Babic
2007-11-06 13:21:13 UTC
Tvoja konstatacija je slična onoj kad se čovjek iznenadi i kaže: - Ali ja
nisam znao da se novci iz banke ne smiju iznositi izvan radfnog vremena kroz
rupu u zidu. -
to što ne znaš neki zakon ne znači da te država neće odrat, a isto ti je
tako i s majstorima. Prije nego počneš bilo što raditi moraš se informirati
o tome, inače te svatko može derati kako mu se sprdne jer ako ne znaš svoje
obaveze ne možeš znati ni svoja prava.
Nije ti bas primjer na mjestu. Ukoliko se u tijeku dogovora nesto ne
spomene, to ne znaci da se podrazumijeva da ide na neki odredjen nacin
(osim u slucaju da se obe strane slazu za taj nacin).

Kada se ja dogovaram zelim cuti konacnu cifru od majstora s kojom cu se
sloziti ili ne, a ne zelim da mi na kraju kaze - e pa vidite, moram vam
uracunati jos i gorivo koje je moj BMW potrosio dok sam dolazio da vam
to radim. Po istoj toj logici moze mu tip racunati i gablece, te
prekovremene sate i slicne gluposti koje su zakonom definirane.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Gaudencije
2007-11-06 13:55:17 UTC
Post by Bruno Babic
Kada se ja dogovaram zelim cuti konacnu cifru od majstora s kojom cu se
sloziti ili ne
E sad smo veæ do¹li do pogaðanja. Ako pogaða¹ po poslu, tada si definitivnou
pravu, ali ako pogaða¹ po kvadratu, pa se jo¹ onda nada¹ da ti utiènice i
prekidaèe neæe raèunati u povr¹inu, odnosno u cijenu, onda je to ipak malo
druga stvar.
2b||!2b?
Bruno Babic
2007-11-06 14:12:30 UTC
E sad smo već došli do pogađanja. Ako pogađaš po poslu, tada si definitivnou
pravu, ali ako pogađaš po kvadratu, pa se još onda nadaš da ti utičnice i
prekidače neće računati u površinu, odnosno u cijenu, onda je to ipak malo
druga stvar.
Postoji razlika izmedju vrata (koja su u mom slucaju visine od stropa do
poda i imaju nekih 2.5 kvadrata) i uticnice/prekidaca.
I sad, ako u kuci imas 10-tak vrata, to znaci da placas 25 kvadrata
materijala koji nece biti iskoristen, a placen je i naplaceno ti je kao
i da je iskoristen. Osim toga, direktno si majstoru poklonio tih 25
kvadrata, uz cinjenicu da ti je ionako racunao materijal po punoj
cijeni, a sebi odbija PDV i slicne gluposti koje majstori rade. To kod
mene ne prolazi.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Gaudencije
2007-11-06 14:49:31 UTC
Post by Bruno Babic
sad, ako u kuci imas 10-tak vrata, to znaci da placas 25 kvadrata
materijala koji nece biti iskoristen, a placen je i naplaceno ti je kao i da
je iskoristen.

Najmanja stavka ti je cijena materijala, u sluèaju kada ima¹ desetak vrata
tada majstor mora oŸbukati skoro 60 metara "okvira", ¹to mu uzme vi¹e
vremena nego da Ÿbuka sva tvoja 2,5 kvadrata. I dok sam, ravan zid moŸe
oŸbukati svaki poèetnik s dvije zdrave ruke, za izvuæ kantun kako bog
zapovida treba bit me¹tar.
Zato ti i stup ko¹ta koliko i metar kamenog zida, jer to ne moŸe ba¹ svatko
i nije lako napraviti kvalitetno.
2b||!2b?
Bruno Babic
2007-11-06 17:51:44 UTC
Najmanja stavka ti je cijena materijala, u slučaju kada imaš desetak vrata
tada majstor mora ožbukati skoro 60 metara "okvira", što mu uzme više
vremena nego da žbuka sva tvoja 2,5 kvadrata. I dok sam, ravan zid može
ožbukati svaki početnik s dvije zdrave ruke, za izvuć kantun kako bog
zapovida treba bit meštar.
Ma gle, meni je jasno. Svatko brani svoju filozofiju. Ti se ocigledno
bavis takvim poslom i u interesu ti je da se odbranis.
U trenutku kada mi majstor dodje sa cjenikom koji ima posebne stavke za
kvadrat cistog zida, kvadrat zida koji ima vanjski ili unutarnji kut, te
kvadrat "okvira", onda cu ovakve argumente prihvacati.

Poanta svega je da ono sto nije spomenuto, ne moze biti naknadno ubaceno
s isprikom "pa to se tako radi".
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Gaudencije
2007-11-07 07:20:13 UTC
Poanta svega je da ono sto nije spomenuto, ne moze biti naknadno ubaceno s
isprikom "pa to se tako radi".
Nije problem radil li se to tako ili ne, veæ zna¹ li ti kao investitor kako
se i ¹to plaæa. To ¹to mi ne znamo kako se neki posao radi, i o njemu gajimo
neke nama simpatiène aluzije, ne znaèi da je to i toèno. Siguran sam da
ljudi i u tvom poslu pri poku¹aju naplate kaŸu: - Ali ja nisam znao da se i
to plaæa, pa to ne pi¹e! -, pa te to ne omete da im naplati¹.
E i onako usput, ne bavim se graðevinom, nego jezikom
2b||!2b?
Bruno Babic
2007-11-07 16:05:06 UTC
Nije problem radil li se to tako ili ne, već znaš li ti kao investitor kako
se i što plaća. To što mi ne znamo kako se neki posao radi, i o njemu gajimo
neke nama simpatične aluzije, ne znači da je to i točno. Siguran sam da
ljudi i u tvom poslu pri pokušaju naplate kažu: - Ali ja nisam znao da se i
to plaća, pa to ne piše! -, pa te to ne omete da im naplatiš.
Ja jos nisam dozivio da mi netko naplati nesto sto nije bilo spomenuto
ranije, a necu si niti dopustiti da tako sto dozivim, bez obzira koliko
druga strana mislila da je u pravu.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
kvaka
2007-11-05 12:10:12 UTC
Post by Ges
[...]
Evo c/p norme:

ZI.06.1500. ŽBUKANJA ZIDOVA

ZI.06.1501. Žbukanje ravnih unutarnjih zidova vapnenom ili produžnom
žbukom s prethodnim prskanjem rijetkom cementnom žbukom u dva sloja, grubim
i završnim;
1. zidovi od opeke i blokova,
2. zidovi od betonskih blokova i betona.
m2
NORMATIV RADA sati / m2
Opis radne operacije PKR KVR VKR Ukup
1. Žbukanje ravnih zidova od opeke vapnenom žbukom 0,180 0,600 0,780
2. Žbukanje ravnih zidova od betona i betonskih blokova
produžnom žbukom 1: 2: 6 0,200 0,640 0,840
NORMATIV MATERIJALA po m2
1. Zidovi od opeke – vapnena žbuka 0,028 m3
2. Zidovi od betona i blokova - produžna žbuka 1: 2: 6 0,028 m3

Napomene:
1. Normativ podrazumijeva da je pripravljena žbuka dopremljena do radnog
mjesta.
2. Otvori na zidu do 3 m2 se ne odbijaju, ali je uključena obrada čela
zida.
3. Kod otvora od 3 do 5 m2 odbija se površina iznad 3 m2.
4. Kod otvora iznad 5 m2 odbija se površina iznad 3 m2, a obrada čela
obračunava se zasebno.
5. Normativi za zidove površine ispod 10 m2 povećavaju se za 1,20.
nevidljivi
2007-11-05 21:29:32 UTC
Post by kvaka
[...]
On mije to u troškovniku napisao ovako:
- otvori do 3 m2, ne odbijaju se, špalete se ne obračunavaju posebno
- otvori od 3 - 5 m2, odbija se površina otvora preko 3 m2, špalete
se ne obračunavaju posebno (ili se može odbiti cijeli otvor i dodati 3
m2)
- otvori preko 5 m2, odbija se površina otvora preko 3 m2, špalete se
obračunavaju posebno i dodaju obračunatoj površini zida. .........

naravno, ovo od 3-5m2 je računao prema ovome u zagradi "ili se može
odbiti cijeli otvor i dodati 3 m2"

ali se zeznuo:
naime, obračunao mi je kao zasebnu stavku izradu špaleta. Ako je to
učinio, onda mi nemože izostaviti otvore na zidu pošto se oni
ignoriraju SAMO kad se špalete ne obračunavaju zasebno tj. ignoriranje
otvora služi da se u cijenu uključi i izrada špalete za taj otvor a da
se ne obračunava zasebno

sve u svemu, javio sam mu da se slažem s negovim zasebnim obračunom
špaleta i da se zbog toga svi otvori odbijaju. pa nek se on j...
*Zver*
2007-11-05 16:26:01 UTC
Post by Ges
[...]
Vrata i ovori se ne odbijaju kako ti je i èovjek napisao , osim ako je otvor
veèi od 3 m2, ali tad ako ima ¹paleta onda ide jo¹ ¹paleta po duŸnom
metru...
*Zver*
Tomislav k
2007-11-06 22:06:31 UTC
Koliko znam po svom i tuđem iskustvu, niti jedan žbuker ne odbija
otvore manje od 3m2