(prestaro za odgovor)
prikljucak struje
moki
2005-12-04 19:49:40 UTC
Da li netko zna koliko se placa za odvojiti posebno prikljucak struje?
Instalacija u kuci postoji,ali je brojilo zajednicko i ono je postavljeno na
katu,a u prizemlju je kontrolno.
Htio bih to odvojiti,pa me zanima da li se mora vuci ponovo kabel od
bandere,
ili je dovoljna postojeca instalacija,a kontrolni sat preraditi u glavni
drugog prikljucka
Kenny ( Andrej Horvat )
2005-12-05 01:00:01 UTC
Post by moki
[...]
Imao slican zahvat prije koju godinu - oba brojila moraju biti s vanjske
strane kuce ( i staro i novo ), izvucena instalacija do njih, te se
povlaci novi kabel.
--
If it doesn't move and it should, use WD40
If it moves and it shouldn't, use duct tape
Tihomir
2005-12-05 12:10:34 UTC
Post by moki
[...]
Sto se tice placanja, prikljucak se vise ne placa nego samo zakupljena
snaga.
Znaci nije ti vise bitno da li uzimas novi prikljucak ili odvojenje, placas
samo zakupljenu snagu.
Problem ce biti ako imas pravo na dio snage postojeceg prikljucka, onda ce
ti trebati vlasnicki list i suglasnost svih vlasnika da imas pravo na
odredjenu kolicinu postojece snage. To ce naravno rezultirati time da ce te
svi morati dokupiti jos snage (ovisno o podrucju gdje jesi kosta od 1600
Kn/KW na dalje). I kod odvojenja OBAVEZNO trazi digitalno brojilo +
isklopnik , pogotovo ako imas trofaznu struju. S digitalnim brojilom ti je
cak 7 KW dosta sveukupno, dok ti je s klasicnim brojilom 10 KW jedva
dosta.

Imao sam ove godine isti zahvat pa ti govorim iz iskustava (bila je kuca s
jednim satom, sada su dva odvojena prikljucka) .
Ruuda
2005-12-06 07:24:45 UTC
Post by Tihomir
Post by moki
[...]
Misliš na digitalno brojilo s mjerenjem snage ili samo na digitalno brojilo
i limitatore? Da li si to brojilo dobio u cijeni kW?
Tihomir
2005-12-06 09:32:40 UTC
Misli¹ na digitalno brojilo s mjerenjem snage ili samo na digitalno
brojilo
i limitatore? Da li si to brojilo dobio u cijeni kW?
Mislim na digitalno brojilo s mjerenjem snage + isklopnik. Znaci ne
limitatore (oni su zapravo obicni autonmatski osiguraci) nego bas isklopnik.
Ovo brojilo mjeri sveukupniu snagu po svim fazama, zbraja je te onda
usporedjuje s ukupnom dozvoljenom snagom po prikljucku. Ako prekoracis za
odradjeni iznos (mislim da je oko 10%), ne izbacuje odmah neko te drzi jos
jedno 10-20 sekuni radi provjere da nije slucajno neko vrsno opterecenje, a
ako se i dalje snaga ne vrati ispod granice onda brojilo salje signal
isklopniku koji izbaci. Zbog toga je potrebno od sata do mjesta gdje je
razvodna kutija s osiguracima provesti dodatnu zicu od 2.5 mm2 za signal i
ostaviti mjesto za montazu isklopnika koji je sirine otprilike 4 osiguraca.
Sto se cijene tice brojilo + isklopnik kostaju oko 2000 Kn , tako da
veckupnjom 2 KW snage pokrivaju se svi troskovi. Zapravo nema niti smisla
kupovati manje snage nego sto su troskovi opreme jer je oprema besplatna ako
zakupljena snaga pokriva te troskove. Zato treba prije toga u elektri
traziti izracun koliko sve kosta pa kupiti barem toliko snage ili vise ako
treba. Ja sam trenutno na 7.5 KW i jos nikad mi nije izbacilo, a ima i klimu
i pecnicu koja koristi i struju i plin i bojler kupaona + mali bojler u
kuhinji, sada radi i grijalica u kupaoni + sve ostale sitnice.

Jedno 8 KW je i sasvim dosta kad se se zbroji , bojler (2000) + mali bojler
(2000) + grijalica (2000) + klima (1000) = 7000 KW
A ionako sve niti ne radi u isto vrijeme, bojler i perilica najcesce po
noci.