(prestaro za odgovor)
Betonske kocke
per0
2005-05-09 07:55:04 UTC
Stavio bih one male betonske kocke na dvoriste. Gdje bi se dale
najpovoljnije nabaviti? Navodno su jako skupe pa ako ima nesto slicno a
jeftinije slobodno recite.. :)
D@rio lap
2005-05-09 10:30:32 UTC
--
***@rio
VoIP 31106

www.ktvj-online.tk
Post by per0
Stavio bih one male betonske kocke na dvoriste. Gdje bi se dale
najpovoljnije nabaviti? Navodno su jako skupe pa ako ima nesto slicno a
jeftinije slobodno recite.. :)
ja sam krajem prosle godine kupovao te sam uzeo II klasu i cijena je bila 45
kuna za kvadrat I elemenata 8 cm visokih, I klasa je cca 75 kn te imas jos
par vrsta betonskih elemenata.
telefon 01/6236308, kaznionica u turopolju
per0
2005-05-09 11:14:32 UTC
Post by ***@rio lap
Post by per0
[...]
tnx.

evo sad sam zvao i kaze da je 56kn najjeftinija klasa. najskuplja je
75kn.
Dominik
2005-05-09 11:27:37 UTC
Post by ***@rio lap
--
VoIP 31106
by Iskon
Post by per0
[...]
ili kupis par kalupova pa si sam radis ali bi onda morao znati tocnu
recepturu i sastav, tj. pravilnu granulaciju materijala da ti ne popucaju
prek zime
Gubba
2005-05-09 11:35:48 UTC
Post by per0
Post by ***@rio lap
[...]
-Hm, cuj ne idi ispod druge klase jerbo prije par godina sam kod njih uzimao
hexagone za svoje dvoriste, a stari je brijem uzeo zadnju klasu ( cist da
obavi spika ) i naravno tko je morao tuckati svaki hexach ? :-))
Stos je u tome da su buduci da su pitaj Boga koja klasa imali pri dnu od
cca 0,5 do 1 cm betonskog ruba (valjda su nekaj shebali pri skidanju
kalupa), sto znaci da je trebalo svaki drugi hex tuckati cekicem da skines
taj visak betona ako hoces da ti fino ulaze jedan u drugi..... sto bas i
nije predivan posao,stovise namucio sam se ko crmac.

Lp,

D@rio lap
2005-05-09 11:54:57 UTC
--
***@rio
VoIP 31106

www.ktvj-online.tk
Post by per0
Post by ***@rio lap
Post by per0
[...]
ups, ovo je valjda bila cijena bez PDV-a, ali uzeti par kvadrata vise druge
klase po meni je isplativije od prve klase ako nije estetika toliko bitna.
Razlika izmedu prve i druge klase je zanemariva obzirom da ce i I klasa
nekon nekog vremena lagano ostetiti, a ostecenja na drugoj klasi su bila
vecinom u prebrzom susenju tako da je gornji sloj imao pukotine(vecina) koje
se uopce ne vide nakon par mjeseci uporabe. Jedan dio je bio za cca 1 cm
vislji i najmanje je bilo onih koji nisu imali ravne bokove, vec su oni bili
zaobljeni tako da je kod ugradnje to utjecalo na fuge koje su kod tih
elemenata bile sire
per0
2005-05-09 12:16:28 UTC
Post by Dominik
Post by ***@rio lap
--
VoIP 31106
by Iskon
Post by per0
[...]
hmmm.. receptura nebi bila problem, ali ne mislis li da bi to malo
presporo islo? treba mi 300m2. jedino ako je kalup za 100 komada :)
jure
2005-05-09 12:26:22 UTC
Post by per0
hmmm.. receptura nebi bila problem, ali ne mislis li da bi to malo
presporo islo? treba mi 300m2. jedino ako je kalup za 100 komada :)
di kupiti te kalupe ?! ili ih napraviti ?

koji je najbolji "recept" za tu betonsku kocku, kako nebi pukla.. ??

hvala !
Zlatko
2005-05-09 12:39:39 UTC
Post by per0
hmmm.. receptura nebi bila problem, ali ne mislis li da bi to malo
presporo islo? treba mi 300m2. jedino ako je kalup za 100 komada :)
A ako ima viska vremena, neka napravi kao ja. Kupio sam hrpu kalupa (oko
17
kn komad) i sam sam u manje od mjesec dana poplocio oko 300 m2 ulaza.
Kupio
sam one pune sesterokutne debljine cca 8 cm. Ispadaju savrseno,a mozes u
jednom kalupu napraviti 2 kocke dnevno, mozes ih raditi i u boji. Kako su
me
za tu povrsinu trazili 25000 kuna samo za materijal, ispalo mi je za
otprilike sestinu cijene. Kalupe (50ak komada) sam poslije prodao.
Kupio sam dio kalupa u Bauhausu, vecinu u Pevecu (isti proizvodjac). Prodaju
i za dvadesetak kuna neku videokazetu od tog proizvodjaca gdje je sve
objasnjeno kako se radi (nisam je kupio, pa ne znam kakva je). Ako odes u
Pevec Jankomir tamo su izlozili par uzoraka koji odlicno izgledaju, a
prodavaci znaju sto ti treba.
Imao sam na citavoj povrsini sitni kamen, a sama povrsina je bila ravna i
tvrda (izvaljana). Na taj kamen sam nasipao fini pijesak na kojeg sam
postavljao sesterokute, i to je sve. Nisam ostavljao nikakve fuge izmedju
njih, a da bi otjecala voda kompletnu povrsinu sam uz pomoc pijeska malo
nagnuo na jednu stranu. Nakon prvih par kvadrata, kad se uhodas, sve ide
brzo. Da li ces kosinu raditi spagicom (tako da je rastegnes izmedju dvije
sipke i namjestis libelom) ili samo libelom, svejedno je (spaga je brza ali
i manje precizna).
Sto se tice smjese, radio sam prvo klasicni beton (cement + sljunak) 1:3 ili
1:4, ne sjecam se vise tocno. Ploce ispadaju dobro, ali zna se desiti da
povrsina nije bas najbolja, ponekad izbije kamencic. Kasnije sam kupio nesto
finiji sljunak i zadovoljan sam s tim. U Pevecu su mi rekli da ima neka
gotova smjesa (neka vrsta estricha ako nesto nisam pomijesao) koju samo
pomijesas sa vodom i dobijes super glatku plocu. Naravno, meni je beton
ispalo ok, pa nisam htio bacati lovu na to. Svaki put kad ulijes smjesu u
kalup, moras je dobro nabiti da bi se popunila i najmanja rupica na dnu, jer
je to gornja povrsina ploce. Sto se tice smjese, bolje su ispadale ploce kad
je bila malo rjedja, ali moras probati i poigrati se s tim. Zacudjujuce je
koliko to u biti trosi betona, pa se pripremi na dosta posla ako nemas
mjesalicu. Kad izlijes kalupe, svakih par sati malo zalijes vodom i ne
ostavljas kalupe na vrucem suncu ako je moguce te za recimo 8-10 sati lagano
izvadis plocu iz kalupa te je ostavis da se dalje susi. Sto se tice boje,
nisam isprobavao tako da ne znam nista o tome.
Neki u fuge izmedju ploca stavljaju "mlijeko" ali ne znam vise kako se to
radi.
Ako kupujes kalupe, u recimo Uradi sam su ploce 40x40 cm 60ak kuna, dok su
potpuno isti kalupi u onoj Offertisimi malo prije Uradi sam bili po 20 kn.
Ali ti kalupi su od dosta tanje plastike od onih u Pevecu, tako da su mi
ploce cesto bile izvitoperene ili sam kalup pukne kod vadjenja ploce. u
Pevecu/Bauhausu imaju sa puno debljom plastikom i svi su izdrzali torturu.

Uzeo sam ove deblje i manje ploce (10 cm stranica, 8 cm debljina), jer
redovito idem sa vise auta preko njih, i za sada nemam nikakvih problema. Za
terasu i slicno je mozda jednostavnije uzeti one kalupe 40x40 cm jer se puno
jednostavnije i brze postave. Ne znam kako se ponasaju pod automobilom.

Probaj jos ovdje pitati/pogledati
http://www.misplastik.cro.net/hrvatski.html
per0
2005-05-09 13:24:20 UTC
In article <d5nkte$jqi$***@bagan.srce.hr>, ***@os.htnet.hr
says...
Post by jure
Post by per0
hmmm.. receptura nebi bila problem, ali ne mislis li da bi to malo
presporo islo? treba mi 300m2. jedino ako je kalup za 100 komada :)
di kupiti te kalupe ?! ili ih napraviti ?
ovo je vec Zlatko odgovorio..
Post by jure
koji je najbolji "recept" za tu betonsku kocku, kako nebi pukla.. ??
..a ovo ce mi reci stari od cure koji ima tvornicu betonskih proizvoda
(ali nazalost ne i kocki) :)
per0
2005-05-09 13:56:57 UTC
Post by Zlatko
Post by per0
[...]
<cut>

hvala ti puno na opsirnom odogovoru. samo jos jedno pitanje. koliko si
otprilike materijala potrosio?
Zlatko
2005-05-09 16:42:29 UTC
Post by per0
hvala ti puno na opsirnom odogovoru. samo jos jedno pitanje. koliko si
otprilike materijala potrosio?
Kompletan odgovor je Svenov tak da ti je najbolje njemu na mejl se javiti.
Ja sam u istoj fazi kao ti. Meni treba manja povrsina pa sam u Uradi Sam
kupio dva kalupa sesterokutnih plocica za 20 kn jedan kalup. Nisam ih ni
isprobao pa ti nista ne mogu reci. Samo sam zapamtio da ih je vazno nauljiti
bilo cim da se beton moze izvaditi iz kalupa.
Sven
2005-05-09 18:12:39 UTC
says...
Post by per0
Post by Zlatko
Post by per0
hmmm.. receptura nebi bila problem, ali ne mislis li da bi to malo
presporo islo? treba mi 300m2. jedino ako je kalup za 100 komada :)
interesnoj
Post by per0
Post by Zlatko
Post by per0
[...]
Ne sjecam se vise nazalost, znam samo da je ispalo jedno 5-6 puta jeftinije
nego kad bih platio gotove. Gradili su mi jos puno drugih stvari (garaza i
sl.) a ja sam usput radio te kocke, tako da ne znam tocno koliko je
potroseno cementa i ostalog.
Sad sam izmjerio, pa evo malo tocnijih podataka. Debljina im je 7 cm,
stranica 11.5 cm (sesterokuti). Otprilike lako mozes izracunati da ti treba
300 m2 * 0,006 m debljine betona, ali ne bih se sad upustao koliko je to
sljunka i cementa.
Ne znam da li sam napomenuo da sam radio sa punim sesterokutima, ne onim
supljim u sredini, tako da se potrosilo i puno vise materijala.
per0
ok. tnx.
Slaven Bojko
2005-05-10 09:48:33 UTC
Post by per0
says...
Post by per0
Post by per0
Post by per0
Post by per0
Post by per0
Post by per0
Post by Zlatko
[...]
U kubik betona ide oko 1,2 kubika šodera i oko 300 kg cementa. Cementa u
biti treba i manje, ali s obzirom da ćeš mješati ručno na lopate.... Vreća
cementa 35 kn * 6 = 210 i šoder 170kn * 1,2 = 204 je oko 415 kn. Ulje za
oplate neznam koliko bi se trošilo, a trebalo bi još uračunati struju ili
benzin za mješalicu. Radno vrijeme nećemo spominjati. Recimo da ti za kubik
treba najmanje 500 kuna. Za 7 cm ploče jedan kvadrat ima 0,07 kubika (70
litara) što znači da te kvadrat dođe oko 35 kuna za materijal. To bi bilo
idealno, ali ćeš imati viškova betona koje nećeš moći zgurati u kalupe,
nešto će ti uvijek ostati u mješalici pa zaokružimo na minimum 50 kuna. Još
uračunaj cijenu kalupa pa vidi da li ti se isplati zafrkavati za količinu
koja tebi treba.
Zlatko
2005-05-10 10:18:38 UTC
.... treba najmanje 500 kuna. Za 7 cm ploèe jedan kvadrat ima 0,07 kubika
(70
litara) ¹to znaèi da te kvadrat doðe oko 35 kuna za materijal. To bi bilo
idealno, ali æe¹ imati vi¹kova betona koje neæe¹ moæi zgurati u kalupe,
ne¹to æe ti uvijek ostati u mje¹alici pa zaokruŸimo na minimum 50 kuna.
Jo¹
uraèunaj cijenu kalupa pa vidi da li ti se isplati zafrkavati za kolièinu
koja tebi treba.
Da li ploèe moraju biti tako debele ?Zar nije to malo previ¹e 7-8 cm ako
neide auto preko toga, pa i ako ide da li je potrebno toliko
s obzirom da je za asfalt dosta 5cm debljine za auto? I ako hoæu manju
debljinu u tim kalupima kako to izvesti?
Sven
2005-05-10 12:38:22 UTC
U kubik betona ide oko 1,2 kubika ¹odera i oko 300 kg cementa. Cementa u
biti treba i manje, ali s obzirom da æe¹ mje¹ati ruèno na lopate.... Vreæa
cementa 35 kn * 6 = 210 i ¹oder 170kn * 1,2 = 204 je oko 415 kn. Ulje za
oplate neznam koliko bi se tro¹ilo, a trebalo bi jo¹ uraèunati struju ili
benzin za mje¹alicu. Radno vrijeme neæemo spominjati. Recimo da ti za
kubik
[...]
Isplati se. 40x40 centimetarska i 3-4 cm debela ploca za terasu dodje oko 20
kn (vidjao ih od mislim 18 kn na vise, ako ima jeftinije, super). U svakom
slucaju kvadrat ispada 80-100 kn. S tim da po tome ne mogu voziti automobili
(sto je meni trebalo) kao po sesterokutima koje sam izradio (a koji su u
ducanima i dosta skuplji od ploca po m2).
A ima za kupiti hrpu raznih kalupa, pa ako ne idu automobili po njima, kupis
nize kalupe. I cijenu po m2 odmah prepolovis.
Slaven Bojko
2005-05-11 05:16:12 UTC
[...]
Da li ploče moraju biti tako debele ?Zar nije to malo previše 7-8 cm ako
neide auto preko toga, pa i ako ide da li je potrebno toliko
s obzirom da je za asfalt dosta 5cm debljine za auto? I ako hoću manju
debljinu u tim kalupima kako to izvesti?
Ja baš i nemam iskustva s tim pločama, ali sam vido da su one većih formata
tanje. Vidio sam te veće ploče kako izgledaju kad preko njih prođe kamion.
Mislim da ne treba komentirati. Ako već ideš raditi sam mislim da ne treba
još i štediti na debljini ako postoji ikakva šansa da će preko toga proći
kakvo vozilo. Asfalt je inače malo elastičan i puno lakše podnosi takva
opterećenja. Beton je krt i ne podnosi istezanje, te kod takvog opterećenja
lako puca. Za betonske ploče po kojima idu veliki tereti najvažnija je
kvalitetna podloga tako da ploča cijelom povržinom nalježe na nju. Kada su
u pitanju manji komadi poput tih ploča i šesterokuta, oni lakše sjedaju na
podlogu i ostvaruju ravnomjernije opterećenje što su manji i time teže
pucaju.