(prestaro za odgovor)
Izvedba kamina: s branom za povrat hladnog zraka ili bez? Molim pomoc
ToMo
2011-12-19 14:57:45 UTC
Pred velikom sam dilemom oko dizajna kamina, tj. otvorenog ognjista.
Gledajuci ovu stranicu:
http://www.hofmanndb.com/articles_04.html
i sliku na njoj gdje se s lijeve strane vidi izvedba sa izdankom,
stepenicom, branom (ne znam kako se to hrvatski kaze, englezi kazu smoke
shelf), a s desne bez, ovi sugeriraju da je izvedba sa smoke shelfom
losa, jer stvara turbulencije, ometa strujanje dima u dimnjak i slicno.
Poucen time, svoj dizajn kamina sam napravio prema desnoj skici, bez te
brane.
Medjutim, gdje god vidim i citam o kaminima, savjetuje se lijeva izvedba.
Jer ona kao sprecava da hladni zrak iz dimnjaka tuce u vatru. Uzroci
toga su dvojaki:
a) dinamicki - zbog udara vjetra. U slucaju puhanja vjetra preko
dimnjaka, moguce je da vjetar udje u dimnjak i krene nizbrdo te se
stusti na vatru. Ili u slucaju lose pozicioniranog dimnjaka koji se
nadje u tlacnoj zoni krova (ako je ispod sljemena).
b) staticki - u prostoriji s kaminom nastane podtlak zbog nedovoljnog
pritoka svjezeg zraka za gorenje jer nema posebnog dovoda izvana ili
zbog zabrtvljenosti prostorije pa ne moze od nikuda doci nadomjesni zrak
potrosen za izgaranje ili ako je prostorija spojena s gornjom, pa tamo
odlazi topli zrak i gore stvara nadtlak, dolje podtlak, ili je ukljucena
neka aktivna napa u istoj prostoriji koja isisava zrak). Osim toga je
moguce da ako je dimnjak s vanjske strane da je u njemu hladni zrak pa
samim time on prirodno ulazi u toplu prostoriju gdje je tlak manji.

U mojoj prostoriji ce dimnjak biti iznutra, nije spojena s gornjom, radi
se o staroj kamenoj kuci koja sigurno ne brtvi koznakako, bit ce dovod
svjezeg zraka dovoljnih dimenija i nema nikakvih napa. Dimnjak je
dovoljno visok (oko 7m), ide na sljeme kuce i jos 60m iznad, a mislim
staviti i kapu sa zastitom od vjetra (ili pjetao ili brodski dimnjak ili
rotacijska kapa).

Cini mi se da sam time rjesio sve moguce uzroke udara hladnog zraka kroz
dimnjak i da mi time ta brana ne treba. A direktno strujanje uvis bez
ikakvog ometanja i skretanja moze samo povecati ucinkovitost dimnjaka,
tj. da "bolje vuce".

Molim one sa znanjem ili iskustvom da mi potvrde moje razmiljanje ili ga
odbace s argumentima, da znam kako dalje.
Hvala.
ToMo
ToMo
2011-12-19 15:10:47 UTC
Ovdje se isto govori o toj brani, koja je napravljena zbog krive
pretpostavke da kroz dimnjak zapravo struje dvije struje: s prednje
strane ide vruci dim, a sa straznje ulazi hladni zrak:
http://www.rumford.com/articleOrton.html
ToMo
stallone
2011-12-19 15:26:43 UTC
Post by ToMo
Ovdje se isto govori o toj brani, koja je napravljena zbog krive
pretpostavke da kroz dimnjak zapravo struje dvije struje: s prednje
http://www.rumford.com/articleOrton.html
Upustas se u veliki izazov. Svaka cast i sretno ! ;)
stallone
ToMo
2011-12-20 10:10:51 UTC
Ovo je izvorna ideja kako bi htio da izgleda nase ognjiste, mozda nesto
manje, bio sam tamo i nije nis dimilo niti se osjecao miris dima:
http://www.youtube.com/watch?v=bhF3KNRuk8A
Preskocite na 1:04
ToMo
mrgood
2011-12-20 21:53:50 UTC
"ToMo" wrote in message news:jcpmvb$351$***@sunce.iskon.hr...

[...]

Pravljenje ognjista i dimnjaka da ne dime u prostoriju je cijela nauka. Imao
sam prilike vidjeti i dobrih kamina, ali isto tako i losih. Tu je sve bitno
i sve se uzima u obzir: od promjera dimnjaka i njegove visine, zatim gdje se
dimnjak na krovu nalazi, je li na sljemenu ili pri rubu krova, dovod hladnog
zraka izvana, ako je zatvoreni kamin vrlo je bitan odnos otvora
kamina/otvora(promjera) dimnjaka/visine dimnjaka.

Pitaj nekog profesionalca, mada je pravog majstora za kamine danas jako
tesko naci.
adriatic
2011-12-22 21:38:55 UTC
Pogledaj ovaj kamin iz dalmacije

Radi na principu venturijeve cijevi. I jednostavno nema ¹anse da bura vraèa
dim

Za razliku od standarnih kapa ovdje su potpornji ne u èo¹kovima veè na
sredini stranice dimljaka. Te kad vjetar pu¹e onda biva komprimiran izmeðu
stupova, ubrzan i umjesto da ide u dimljak izvaèi dim

Jo¹ jedan vlastiti E & G Tip
ToMo
adriatic