IZOLACIJA ZIDA STIROPOROM
(prestaro za odgovor)
xxx
2005-03-02 14:20:39 UTC
Bok!

Uskoro planiram sreðivati kat i imam par pitanja:
1. Vanjski zid mi je debljine 20cm, neoŸbukan. Planiram staviti fasadni
stiropor od 5cm. Zanima me dali igra kakvu ulogu ako stavim stiropor
debljine 8cm umjesto 5cm? Dali æu dobiti ¹ta na smanjenju K-faktora? Dali je
velika razlika ako umjesto stiropora gustoæe 25 kg/m3 stavim stiropor
gustoæe 15kg/m3?
2. Ako je stavljen stiropor izvana na fasadu, dali je potrebno, tj. dali æu
¹ta dobiti ako sa unutarnje strane zida stavim knauf ploèu i izolaciju (cca
5cm) izmeðu knaufa i zida? Dakle, izolacija bi bila 5cm ili 8 cm sa vanjske
strane i oko 5 cm sa unutarnje strane.

Hvala na odgovoru i savjetima!!!
ivan
2005-03-02 14:47:40 UTC
Debljim stirporom ces sigurno dobiti bolju izolaciju. Naravno to ovisi o jos
faktora, ali ako pretpostavimo da ce sve biti dobro napravljeno, deblji
stirpor se sigurno isplati. Bilo je vec diskusija na tu temu.
Ono sto i mene zanima da li se isplati stavljati kakvu izolaciju iznutra.
Naime ako je kuca vec izvana gotova sa fasadom ne isplati se sve sve mjenjat
nego mi jedino preostaje poboljsat izolaciju s unutarnje strane. Sto se tu
isplati napravit? Zanima me za potkrovlje koje je trenutno neuredjeno. Dakle
da li bi sto dobio tako nekom izlacijom izmedju knaufa i zida uz naravno
izolaciju ispod krova. Da li je potrebno stavljati izolaciju na pod izmedju
kata i potkrovlja? Jos neki prijedlog?
Bok!
Gubba
2005-03-02 15:47:44 UTC
Post by ivan
Debljim stirporom ces sigurno dobiti bolju izolaciju. Naravno to ovisi o jos
faktora, ali ako pretpostavimo da ce sve biti dobro napravljeno, deblji
stirpor se sigurno isplati.
-cini mi se da je bilo spomenuto da ukoliko na svaku stranu kuce stavljas
recimo 5 cm , na sjevernu bi trebalo staviti 8 cm stiropora
btw ja cu uskoro radit fasadu i ne pada mi na pamet stavljati stiropor tanji
od 8 cm jer pogle' vrijeme vani, temperaturne razlike su svake godine sve
izrazenije, kaj ce bit za 10-15 godina....nitko ne moze predvidjeti.
Lp,
Drago
2005-03-02 17:21:05 UTC
Post by ivan
[...]
ispod knaufa stavi 5cm vune i to je to, pod je glupo termicki izolirati
jer te griju ovi od dole :) jedino akusticki da se ne prenosi zvuk
Drago
2005-03-02 17:17:32 UTC
Bok!
1. Vanjski zid mi je debljine 20cm, neo¾bukan. Planiram staviti fasadni
[...]
1. deblji stiropor daje bolju izolaciju, na fasadu se stavlja
15-18kg/m3, ovaj tvrdji se stavlja dole na cokl u visini pola metra da
ipak bude malo tvrdje ako neko lupi nogom, tako sam ja radio sebi.
2. nema nikakve potrebe stavljati dodatnu izolaciju iznutra, ovih 8cm
izvana je i vise nego dovoljno, ja imam 5-7cm i u kuci je betlehem, osim
toga izgubio bi se efekt akumulacije u zidovima.
Igor Krajnik
2005-03-03 08:06:31 UTC
Post by Drago
Post by xxx
[...]
Slazem se sa ovim prijedlogom da je nepotrebno i iz nutra izolirati zid bas
zbog akumulacije topline. Prostoriju koja bi imala takovu izolaciju bi bilo
lako zagrijati ali bi se i brzo ohladila po prestanku grijanja.

Pogledaj samo po sebi, ako ti je zima stavis kaput. Sto se bolje obuces
manje ti je zima.
skoro_gotovo
2005-03-02 18:01:13 UTC
Post by xxx
Bok!
[...]
Prvo sta se tice debljine stiropora, istina je sta deblje to bolje ali
postoje granice...ako imamo normalnu opeku od 25 ili 30 ili 19 cm tada bih
toplo preporucio 10 cm stiropora ili kamene vune.to bi bio U od oko 0.3
W/m2k. Ako imamo poroterm opeku onda 6 ili 8 cm...svaki cm vise ne steti ali
sa svakim vise se vrijeme povrata novca dosta povecava...

Odite na stranicu od indexa.tamo ima forum i topic znanost i tehnologija i
podforum toplinska izolacija kuce...ima dosta napisano i nekoliko ljudi koji
se dobro kuze...

Ja sam tamo izracunao vrijeme povrata novca za stiropor na tavanu...ukratko,
10 cm stiropora (govorim o izolaciji u podu) plus jos 2cm elastificiranog
stiropora radi zvucne izolacije daje sve skupa 12 cm i to je neki
optimum....vrijeme povrata novca je nekoliko godina...

Vise od 15 cm se ne isplati jer ces umjesto npr. 200 kuna godisnje kolko
trosis sa 12 cm potrosnju smanjit na otprilike 150 kuna a 3 dodatna cm za
neku kvadraturu si platio 1500 kuna...

Trebat ce ti 30 godina da bi to povratio...

Znaci papir, olovku i kalkulator u ruke i pamet u glavu...

Sta se tice tavana, ne treba izolirat pod ako je ispod grijana
povrsina...jedino nekoliko cm elastificiranog stiropora zbog zvucne
izolacije.

Malo oko izolacije iznutra...to nije losa stvar jer ce vrijeme zagrijavanja
bit puno brze jer ne treba zagrijat sve te zidove al je zato kad ugasis
grijanje i brze hladnije jer nema akumulacije...

Al stvar oko koje najvise trebas pazit je da ti se zidovi ne
upljesnive...zidovi se tokom zimskog perioda vlaze a tijekom ljetnog
suse..ako ga izoliras s obje strane nece se moc tolko isusit...mislim da bi
idealno bilo oko 2-3 cm stiropora s nutarnje strane al to je stvar proracuna
i ja bi to radio samo uz strucni nadzor...

Kad meces izvana tu samo treba dobar izvodjac...tu je stvar puno jasnija...

Neko rece da je napravio fasadu pa ne bi htio izvana stavljat
izolaciju...mozes izolaciju stavit i na to bez problema...ja bih to tako i
napravio a ne se zezao s ovom iznutra.
matko
2005-03-02 18:38:49 UTC
Bok!
1. Vanjski zid mi je debljine 20cm, neo?bukan. Planiram staviti fasadni
stiropor od 5cm. Zanima me dali igra kakvu ulogu ako stavim stiropor
debljine 8cm umjesto 5cm? Dali ?u dobiti ?ta na smanjenju K-faktora? Dali je
¸Vanjska izolacija je glavna izolacija. Unutrasnjom izolacijom
se postize toplina na dodir za kratko vrijeme. Inace se tada
grije cijela masa objekta.

Potrebno je izvesti izolaciju podova i odredjenih zidova, ovisno
o potrebama.

Preporucujem izolaciju najdonje etaze iznutra jer je tu veoma
kratak toplinski most prema temeljima i podlozi.
ivan
2005-03-03 07:44:11 UTC
Ako ispod prve etaze imam podrum sa garazom koji se ne grije, da li on
negativno utjece na toplinu u kuci i da li bi trebao posebno izolirati pod
prve etaze ili nekako drugacije sprijeciti prodor hladnoce iz podruma (koji
je relativno velikog volumena)
[...]
žVanjska izolacija je glavna izolacija. Unutrasnjom izolacijom
skoro_gotovo
2005-03-03 09:43:16 UTC
Post by ivan
[...]
pa jasno da negativno utjece, i to vise nego da je taj pod na zemlji jer je
temp zemlje uvjek oko 0, a u podrumu moze bit i hladnije...
moras napravit termosicu od kuce i izolirat apsolutno sve prema negrijanim
povrsinama.
matko
2005-03-03 18:11:30 UTC
Post by ivan
[...]
Dakle najdonja etaza se uopce ne grije. Potrebno je obaviti
izolaciju najdonje etaze izvana. Time toplinski most ide
skroz do temelja i imas smanjeni gubitak topline od izvedbe
zida jer se sada gubitak svodi na debljinu, a ne povrsinu
zida.

Potom postavi izolaciju na stropnu plocu sa donje strane i
u vijenac na nosivim zidovima do metra ispod stropa, kako
bi izolirao AB masu u konstrukciji stropa.

Inace zidovi podruma su od bloketa/cigle s AB kosturom ili
AB ploca?