(prestaro za odgovor)
Šamotne opeke
sokre
2010-06-04 07:59:45 UTC
Pozdrav.

Gradimo pečenjaru 2x1,3m mrcinu za vitamin J i slične delicije pa mi treba
šamotna opeka.

Gdje da jeftino kupim - trebam debele za ložište i valjda tanje za okolo
iako ako nađem jefitno uzet ću samo debele.
Ne znam dal to smijem kupovat polovno?

I da, čuo sam da je šamot kancerogen????? Reko WTF? Jel to neka "narodna
mudrost" ili ima istine u tome? Jer iako gradimo od starih cigli, pucat će
milijon posto ako ne stavim šamot. (dosta koristimo roštilj, godišnje
sigurno 40 puta, s tim da ćemo sigurno vrtiti prasad, janjad i sl.)

Stavit ću slike kad završimo pa da vidite.

Unaprijed hvala.

Krešo
Alin
2010-06-04 08:41:18 UTC
I da, èuo sam da je ¹amot kancerogen????? Reko WTF? Jel to neka "narodna
mudrost" ili ima istine u tome? Jer iako gradimo od starih cigli, pucat æe
milijon posto ako ne stavim ¹amot. (dosta koristimo ro¹tilj, godi¹nje
sigurno 40 puta, s tim da æemo sigurno vrtiti prasad, janjad i sl.)
Stara opeka nece pucati od lozenja. Ako ne bude natkrivena rasturiti ce ju
vlaga i smrzavanje. Ima kod zeninih u goricama jedna pecenjara od jedinke,
stara valjda 40 godina i jos je u redu, al ista je pod krovom. Ja sam nama
u vocnjaku zazidao od kamena i oblozio starom opekom i na loziste stavio
maltezitnu ciglu, a okolo dva reda neke cudnovate cigle (najvjerojatnije
takoder maltezitna, al rjeda od ove koja je na lozistu) a bolta je od stare
opeke. Jos nije gotova po pitanju estetike, al smo zato do sada napravili
hrpu lozenja, posto pecemo rostilj, kruh, pizze, peke, kuhamo kotlice, ...
Otprilike se trudimo cim vise puta rucati iz nje :))) Boltu smo znali
zagrijati da mozes jaja peci gore i stare cigle ne pucaju.
sokre
2010-06-04 12:27:36 UTC
Ove moje stare cigle su one mekane. Nisu one tvrde, ne znam dal to igra
ulogu. Pečenjara će biti natkrivena.

A zašto ne šamot? Mislim "kancerogeno" , kladim se da je netko provalio
nešto slično i onda ko pokvareni telefon. Za sto godina će reć da ti naraste
3. ruka od šamota. Kaj može biti opasno u toj cigli a da nije u običnoj
cigli. Pa ne stavljaju plutonij u šamot.
petar petrovic
2010-06-04 13:36:16 UTC
Post by Alin
Post by sokre
[...]
Boltu smo znali zagrijati da mozes jaja peci gore i stare cigle ne pucaju.- Sakrij citirani tekst -
- Prikaži citirani tekst -
katkad su se takve peci radjene od 'cerpica'- cigla od blata i
sjeckane slame samo susena na suncu, zidalo i zamazivalo se glinastom
zemljom, izvana nadebelo zbukalo jednostavnom smjesom vode, kreca,
pjeska i opet sjeckane slame, onda su se bjelile krecom, neke nisu cak
ni pokrivene bile, eventualno iznad krosnja oraha i to je trajalo
desetljecima. danas se ljudi trude potrositi sto vise novaca, pa
izmisljaju nacine. hocu reci da u danasnjim uvjetima bilo kakva sitna
cigla prolazi za tu namjenu, jos bi bilo najjeftinije ako se nadje
izgorena, prepecena cigla, to je prakticki kamen, na ciglanama je
otpad.
Zloco
2010-06-04 19:37:40 UTC
Post by petar petrovic
[...]
i na ciglanama šamot zna biti otpad i upravo tada je otimačina za isti,
baš za spomenutu namjenu, uobičajena i ekonomična praksa....
skipjkack
2010-06-04 21:55:50 UTC
Post by Alin
Post by Alin
[...]
Ako nije tajna kako pečete pizzu? Ispod peke ili? kak ju dobro speći od
ispod?
Alin
2010-06-07 06:08:46 UTC
Post by sokre
Ove moje stare cigle su one mekane. Nisu one tvrde, ne znam dal to igra
ulogu. Peèenjara æe biti natkrivena.
A za¹to ne ¹amot? Mislim "kancerogeno" , kladim se da je netko provalio
ne¹to slièno i onda ko pokvareni telefon. Za sto godina æe reæ da ti
naraste 3. ruka od ¹amota. Kaj moŸe biti opasno u toj cigli a da nije u
obiènoj cigli. Pa ne stavljaju plutonij u ¹amot.
Tko je rekao ne samot ??? Vidio sam ja pecenjare kompletno sazidane od
samotne cigle, cak i samo postolje .... :) Pitao si hoce li stara cigla
pucat, rekoh ti da stara "jedinka" nece. Cigla cim starija to bolja ... Ove
nove se raspadaju ko drekec :)) Ako bude peka natkrivena, bez razmisljanja
je napravi od stare cigle, a loziste i nekoliko redova okolo stavi samot
ili ako imas negdje staru TA pec izvadi iz nje cigle za oblogu ... Samot
nije obavezan, jer rekoh ti ima pecenjara koju sam puno koristio i nema
uopce samota i radila je i raditi ce jos godinama ...
Alin
2010-06-07 06:19:59 UTC
Ako nije tajna kako peèete pizzu? Ispod peke ili? kak ju dobro speæi od
ispod?
Probali smo u peki (gusnata posuda sa limenim poklopcem), al bolje je dobro
naloziti, kada se napravi zar, isti razgrnuti i ispuhati pepeo, staviti
pizzu, kruh, klipice, strudlu .... direktno na ciglu, poklopiti poklopcem od
peke ili jos bolje gusnatim zvonom bas za te namjene, zatrpati zarom i
cekati ... Naravno na pocetku ces se malo gnjaviti sa cescim odgrtanjem i
pregledom, zbog tajminga, no brzo ces se uigrati. I radije otvarati par
puta, nego da ti zagori ... Mozes peci kruh i istovremeno, iznad rostilj
:)) Jos me jedino muci sto iznad kruha ne mogu kuhati grah, gulas ... :)))
majstorsky
2010-06-07 20:14:12 UTC
Post by sokre
[...]
Moja pecenjara je od obicne cigle (i zidovi i pod, samo je na zidu i
neka termicka zbuka)i nist nije ispucalo iako se vec dosta toga
okrenulo na raznju.
To sa samotom je netko provalio i svi se toga drze a u biti uopce nema
potrebe za tim