snaga dimnjaka i dimnjacarska mafija :)
(prestaro za odgovor)
Bla
2008-04-22 14:51:15 UTC
nisam uspio pronaci nikakav pravilnik nego sve nesto
tipa rekla-kazala vezano za max snagu kombi bojlera
sa fasadnim prikljuckom.

"pravilnik" navodno propisuje da je max snaga 11kW
za uredjaj koji je namijenjen "grijanju" dok je za bojler
za pripremu tople vode max snaga 28kW .. e sad pod
ovo "grijanje" se po meni podrazumijeva onaj stari tip
fasadne peci .. a centralno se naravno nigdje ne spominje
pa me sad zanima da li se pod "priprema tople vode"
svrstavaju i kombi uredjaji za toplu vodu/centralno?

dimnjacar se vec tradicionalno pravi glup pa ili laze
ili ne zeli tocno reci ili ne zna :)

ne kuzim kog vraga bi se proizvodili fasadni bojleri
za centralno ako se zakonski ne smiju koristiti niti
postavljati igdje s obzirom na takve "propise"

pitanje je zapravo vezano za goruci problem sanacije
dimnjaka po Zagrebu jer vise niti jedan ne udovoljava
normama (opekom zidani dimnjaci) a od dimnjacara
se ne moze dobiti nikakva informacija zbog meni skroz
nepoznatih njegovih interesa (najradije bi da se ide u
sanaciju - zasto me to ne cudi) iako dimnjaci jako
dobro vuku i nisu rusevni .. opcenito vjerujem da su u
puno boljem stanju nego po puno drugih zgrada u gradu
pa i prema tome sanacija nije hitna .. posebno mi je sve
cudno jer su stanovi originalno opremljeni bojlerom
snage 24kW dok je danas standardna snaga kombi
bojlera dovoljnog za normalan stan 18kW

koliko je uopce maksimalna snaga koja se smije
prikljuciti na zidani dimnjak unutarnje velicine 14x14
i kako se to uopce racuna?

pretrazio sam apsolutno sve sta sam mogao naci i
nisam nista pametniji nego prije :) .. gdje bi mogao
naci neke materijale koji bi se malo vise bavili tom
tematikom?

tnx unaprijed .. vec i za samo citanje ove litanije ;)
signatjur nije moja furka ;)
iZac
2008-04-22 17:33:36 UTC
Post by Bla
nisam uspio pronaci nikakav pravilnik nego sve nesto
tipa rekla-kazala vezano za max snagu kombi bojlera
sa fasadnim prikljuckom.
Pravilnik je propisan internim aktom gradske plinare Zagreb.
Trenutno na podrucju grada ZG. nije u upotrebi ali uskoro ce postati
aktuelno.
Vise o tome na njihovim stranicama ili kod plinoinstalatera.
Bla
2008-04-24 15:06:30 UTC
Post by iZac
[...]
nisam nista nasao na stranicama .. da li imas neki link na tekst
tog pravilnika?
signatjur nije moja furka ;)
pero
2008-04-22 18:29:25 UTC
Post by Bla
[...]
Nazovi Plinoservis Babic 4666568, sef je predsjednik plinarske sekcije
Zagreb i on bi morao dati odgovore na to pitanje. Ako ne uspijes iz prve,
budi uporan. Ili pokusaj direktno od gradske plinare saznati to sto te
zanima. Istina, bojleri su jaci nego sto pravilnik dopusta, ali mozda to ne
egzistira i kao zakon.
Ali ako mislis koristiti svoj dimnjak za ne-fasadni bojler onda moras imati
atest od dimnjacara na kojem bi trebalo pisati za koju je snagu dozvoljen.
Cijev za fasadni bojler mozes staviti u svoj dimnjak a to sto je njime
ogranicena i snaga stvarno je nelogicno, ali tako je i dimnjacar ne laze. Ta
informacija je tocna , ali pitanje je da li to zakon, pravilnik ili nesto
trece, i koju snagu ima.
pozdrav pero
Bla
2008-04-24 15:17:01 UTC
Post by pero
[...]
zapravo ne mislim koristiti dimnjak .. problem je u tome sta dimnjacar
osim sto za sve dimnjake tvrdi da su "rusevni" isto tako za jedan dio
dimnjaka tvrdi da su prekapacitirani tj. da je trenutno na jednu cijev
spojeno previse aparata "nego sto se smije" .. meni je to nebulozno
jer kao sto sam rekao originalno su na 1 dimnjak bila spojena 2 kom
bojlera po 24kW .. dok bi sada bila spojena dva od 18kW .. e sad
ja sam mu rekao da cu onda staviti fasadni i da ce se ako treba iz
pricuve svima kupiti fasadni bojleri samo da se ne mora platiti hrpa
love na sanaciju na sto je on rekao da je pravilnikom odredjeno da
je max snaga 11kW i da ce sve "morati maknuti" .. e tu vjerujem da
laze otvoreno samo zato da bi se napravilo xxx somova kuna posla
nekome tko bi sanirao dimnjake

ovo za atest mi je jasno da ga moram imat :) .. vecinom niti fuseri
ne zele spajat atmosferski bojler na dimnjake koji nemaju atest
sto je po meni apsolutno u redu

zamisli sad koliko bi kostala sanacija ukupno 15 dimnjaka u zgradi
visine koji 20-ak metara...
signatjur nije moja furka ;)
pero
2008-04-24 16:14:23 UTC
"Bla" <***@email.TEKOM.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:fuq89f$26o$***@ss408.t-com.hr...

e sad
Post by Bla
[...]
Cak vjerujem da i ne laze nego se drzi mozda negog tamo pravilnika o kojem
je nesto nacuo a o bojlerima nema pojma. Ako stvarno svi stavite fasadne
bojlere i uskladite dimnjak s time (znaci provucete cijev kroz postojeci
dimnjak) mislim da ne bi trebalo biti problema.
Istina, ni ja ne znam zakone ni pravilnike zato preporucam Vailllant
predstavistvo kao izvor informacija , ili neko drugo ovsno o tome koje
bojler namjeravate uzeti.
Post by Bla
ovo za atest mi je jasno da ga moram imat :) .. vecinom niti fuseri
ne zele spajat atmosferski bojler na dimnjake koji nemaju atest
sto je po meni apsolutno u redu
Naravno, ni fuser ne mora fusati. ;)
Post by Bla
zamisli sad koliko bi kostala sanacija ukupno 15 dimnjaka u zgradi
visine koji 20-ak metara...
Pa kod mene je slicna situacija, kad tad ce se morati svi okrenuti fasadnim
bojlerima i na taj nacin urediti dimnjake (mislim da tu jacina bojlera nema
veze, nego samo duljina _odvodne_ dimne cijevi. A ako to ne ide onda odvod
dimova ide u dimjak, a dovod sa fasade.
pozdrav pero
Robi
2008-04-22 19:03:05 UTC
Post by Bla
[...]
Dimnjacar daje atest za dimnjak prema njegovom promjeru visini i vrsti
materijala od koje je napravljen tj poroznosti i otpornisti na kondenzat.
Jednako tako daje atest kada fasadni bojler spajas na dimnjak ubacivanjem
cijevi .
Propis 11/28 odnosi se na fasadne aparate koji izlaze na fasadu a ne one
koji idu na krov .
Nisam jos nigdje cuo da je neko prijavljen zato sto je montirao fasadni
aparat vece znage na fasadu a uvjek postoi mogucnost staviti aparat 28 kw i
smanjiti mu snagu na grijanju ako bas bude problema .
Mislim da ti Babic nece moci odgovoriti na to pitanje je nisam vidio da
postoi zakon od strane GPZ na papiru .

Sretno i ne brini previse .
pero
2008-04-22 19:21:30 UTC
Post by Robi
Mislim da ti Babic nece moci odgovoriti na to pitanje je nisam vidio da
postoi zakon od strane GPZ na papiru .
Ali morao bi znati reci koju rijec u vezi toga jer on je ipak to sto je. Ako
ne zna, nek sazna. Ni ja nisam cula da postoji zakon, ali on moze reci - to
se smije staviti, i onda se covjek moze drzati za to.
Ili kao sto sam rekla traziti odgovor od plinare.
Sto se tice toga da se jaci aparati postavljaju i da nema nikakvih problema,
to je sasvim tocno. Znaci dimnjacar bi smio biti prepreka ukoliko se trazi
atest dimnjaka, a jacina aparata ga se mislim bas ne bi trebala ticati
previse.
pozdrav pero
Damir Sokcevic
2008-04-24 11:37:21 UTC
Post by Robi
[...]
Netko je u grupi nedavno pitao o mogucnosti spajanja fasadne peci na dimnjak
(naravno, samo odvoda - a da zrak uzima is sobe), ali nitko nije znao da li je
to dozvoljeno. Ovdje se spominje fasadni bojler i dimnjak.
Zna li tko sto je s pecima i otkud ovaj "podatak" o bojlerima?
pero
2008-04-24 13:00:14 UTC
Post by Damir Sokcevic
[...]
A zasto ako vec imas dimnjak ne stavis pec na dimnjak i stvar je rijesena?
Fasadna pec ti je skuplja, zasto bi kupovao nju i onda ju stavljao na
dimnjak?
Ne znam propise, ali do nedevno (ako nema nista novog) fasadne peci idu na
fasadu , a one na dimnjak idu na dimnjak. Bojleri su ipak malo
sofisticiranije naprave u odnosu na peci (imaju ventilator koji tjera zrak
van), pa pretpostavljam da to s peci ne bi islo. A bas ne vidim ni smisla.
pozdrav pero
Bla
2008-04-24 15:43:13 UTC
Post by Damir Sokcevic
[...]
pripazi da fasadni bojler ima dvostruku cijev tj. nikako ne uzima
zrak iz prostorije dok pec uzima .. e sad .. s obzirom na razliku
u fasadnoj peci samo u izvedbi samog odvoda na dimnjak .. u
ovom slucaju je definitivno bolje u startu kupiti obicnu pec

nisam upoznat kakve su konstrukcijske razlike izmedju obicne
peci i fasadne peci .. morat cu provjerit prvom prilikom ako
naletim na odbacenu pec prilikom sakupljanja otpada ;))
signatjur nije moja furka ;)
pero
2008-04-24 16:21:19 UTC
Post by Bla
pripazi da fasadni bojler ima dvostruku cijev tj. nikako ne uzima
zrak iz prostorije dok pec uzima ..
I to je pitanje, jer fasadni moze pustat dim van, na fasadu , ili u dimnjak
, a zrak uzimati s drugom cijevi isto sa fasade (znaci izvana) ali ako se
to ne napravi moze zrak uzimati i iz nutra. To nije opasno, jer nema
povratnih plinova, ali bojler trosi kisik iz prostorije iako je fasadni.
Tako da nije fasadni - uvijek jedno te isto, ma koliko se to tako mislilo.
;)
Gdje je Munta da vam to malo strucnije objesni?
pozdrav pero
Bla
2008-04-25 13:03:09 UTC
Post by pero
[...]
da .. to znam .. vidio sam takve bojlere samo na slici doduse
ali znam da to postoji .. kod mene igra situacija sa fasadnim
bojlerom koji iskljucivo ima duplu cijev jer ako vec probijam
fasadu radi usisa onda mi je lakse staviti da je kroz istu rupu
i ispuh :) .. naravno postujuci ona pravila o max udaljenosti
cijevi od prozora i sl. .. iako nisam siguran da fasadni bojler
moze trositi zrak iz prostorije i da li se takav bojler uopce i
moze kupiti u danasnje vrijeme .. ali nema veze .. vec sam
gledao neke modele vaillant bojlera sa dvostrukom cijevi
signatjur nije moja furka ;)
pero
2008-04-25 15:22:52 UTC
Post by Bla
[...]
Naravno. Ovo sluzi samo kad se ipak moze (zeli) koristiti dimnjak za ispuh.

Post by Bla
cijevi od prozora i sl. .. iako nisam siguran da fasadni bojler
moze trositi zrak iz prostorije
Moze.

Post by Bla
moze kupiti u danasnje vrijeme ..
Moze.

ali nema veze .. vec sam
Post by Bla
gledao neke modele vaillant bojlera sa dvostrukom cijevi
Pa ako mozes staviti cijev koja i uzima zrak i ispusta dimne plinove, to je
to.
Na stranicama od Vaillant predstravnistva ( www.vaillant.hr ) imas dosta
detaljno o svakom bojleru.
pozdrav pero
Munta
2008-04-27 07:40:22 UTC
Post by pero
Post by Bla
[...]
kakve veze ima snaga grijanja vode za centralno,tj ako je manja od snage
grijanja sekundarnog izmjenjivaca(ptv)

ako bojler ima snagu za ptv 28kw a za grijanje 20kw onda dimnjak mora
zadovoljiti odvodjenje mase dimnih pilnova na najjacoj snazi.

fasadni bojler dolazi sa isprojektiranim dimovodom zadovoljavajuceg
presjeka,tako da je sposoban odvesti dimne plinove. naravno duzina dimovoda
ima svoja ogranicenja,tako da ako hoces duzi dimovod,onda sa moras metnuti i
veci promjer,maksimum duzina je propisao proizvodjac plinske oprema kako
horizontalno tako i vertikalno,uglavnom treba postupiti prema uputi
proizvodjaca.

fasadni bojleri se mogu spajati i kaskadno da bi se povecala ukupna snaga
grijanja,dakle vise njih u jedan odvodni dimovod,ali u tom slucaju se moraju
postivati presjaci dimovoda,takodjer je to proracunao proizvodjac.

fasadni bojler se moze spojiti u dimnjak,ali takva prenamjena dimnjaka ti je
poprilicno skupa a i ogranicena je trenutnim presjekom starog dimnjaka. ima
slucajeva kada fasani bojler uzima zrak iz prostorije ali to je glupo jer
osim sto je bojler skuplji,trosi ti zrak iz prostorije,dakle kao i atmo
kotao.

izlaz dimovoda na fasadu(stanovi) ima jasno regulirane udaljenosti od
prozora,susjedovog balkona,minimalne duzine koja mora viriti izvan
fasade.... raspitaj se kod plinara ili dimnjacara.

uglavnom,ako imas fasani bojler snage 36kw i propisno postavljen dimovod
koji je isporucio proizvodjac plinske opreme,dimnjacar nema sta
prigovarati,jedino sta moze a i hoce je da ti uzme pare za ovjeru dimovoda:)
pero
2008-04-27 13:58:04 UTC
Post by Munta
Post by pero
Post by Bla
[...]
Pretpostavljam da je ovo upuceno Blau, a ne meni, ili je to zato sto sam
rekla da ces ti to najbolje objasniti.
Post by Munta
[...]
Kako je isto kad nema povrata dimnih plinova u prostoriju?
Post by Munta
[...]
Istina, a ako se odluci za fasadni, onda nis od love za atest dimnjaka. :)
pozdrav pero
Munta
2008-04-27 14:55:23 UTC
Post by pero
Post by Munta
Post by Munta
[...]
::::::::::::::::::::
pod "isto" sam mislio na potrosnju zraka iz prostorije ne na povrat dimnih
plinova,procitaj malo bolje.
Post by pero
Post by Munta
[...]
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
zadnji put je dimnjacar uzeo oko 400 kn za ovjeru dimovoda na fasadnom
bojleru,sto je krajnje skupo i bezobrazno s obzirom da je lik samo pogledao
"cijev" i napisao racun. uopce nije konstatirao rad bojlera,ispravnost
dimovuka,ama bas nista. faca ga pogleda,kaze ok naplati i ode!!!!! J.... te
ja se moram naraditi za te pare.

jednom sam trazio da ustanovi ispravnost dimnjaka u jednoj zgradi jer mi je
bilo sumnjivo. dodje frajer,upali papir,stavi na ulaz dimnjaka,dim usisa u
dimnjak.......uglavnom,u tri p.... materine i oni,ja moram imat hrpu
digitalnih instrumentalija,skupih ko da su od zlata a "èaðo" da atest na
osnovu zapaljenog papira!! hocu reci da se oni u najmanju ruku zajebavaju
sa zivotima ljudi,najcesce nemaju pojma o poslu koji rade,od instrumenata
imaju èetke i ogledalo kojim ustanove "svijetli otvor" a naplacuju
maaasno,masno..

èast iznimkama,njima se isprièavam zbog ovakvog reagiranja na dimnjaèarsku
pozdrav pero
pero
2008-04-27 15:06:39 UTC
Post by Munta
pod "isto" sam mislio na potrosnju zraka iz prostorije ne na povrat dimnih
plinova,procitaj malo bolje.
Ma ok, ok, znam da jesi , samo sam htjela reci da je ipak velika razlika i
da nije "isto".
Post by Munta
Post by pero
[...]
Istina, istina, ovi sto meni kao pregdledavaju naprave to isto prilicno
ovlas. Ne zatvore ta moja vrata da bi stvarno ustanovili kako bojler mozda
ne moze dobro vuci (tj. dimnjak) u toj kupaoni. Niti su ikad rekli da bi
trebala napraviti rupe na vratima.
Ali sada bar stvarno dolaze vrlo redovito, desavaju se nesrece, mozda ce
biti kvalitetniji rad. A i stari dimnjacar je izgubo koncesiju, sad je
drugi. Istina ne znam da li je to zbog loseg rada ili su i tu mucke pa jaci
pobjedjuje i dobiva dio grada.
Post by Munta
èast iznimkama,njima se isprièavam zbog ovakvog reagiranja na dimnjaèarsku
Uvijek ima onih dobrih a i losih, slicno vrijedi i za majstore,imo.
pozdrav pero
Bla
2008-04-24 15:19:39 UTC
Post by Robi
Sretno i ne brini previse .
tnx na dobrim zeljama :) .. znam da za sada ne moram
brinuti jer je nedavno provjeravana plinska instalacija
zbog obnavljanja plinskog prikljucka (dobili onu zutu
kucicu na fasadi) kada je plinara provjerila apsolutno
sve .. od unutarnje instalacije do pojedinacnih trosila i
finalno ukljucujuci i dimnjake .. tako da znam da nesto
ne stima da bi odavno vec bili bez plina
signatjur nije moja furka ;)
Davor
2008-04-22 23:08:02 UTC
Post by Bla
nisam uspio pronaci nikakav pravilnik nego sve nesto
tipa rekla-kazala vezano za max snagu kombi bojlera
sa fasadnim prikljuckom.
www.konstanjevec.hr.
tamo imaš kontakt (mislim da je telefon 01/2320084)
--
Pozdrav,
Davor
Bla
2008-04-24 15:26:30 UTC
Post by Davor
www.konstanjevec.hr.
tamo ima¹ kontakt (mislim da je telefon 01/2320084)
probat cu i to :) .. tnx
signatjur nije moja furka ;)
Neven °I°
2008-04-23 10:31:32 UTC
Post by Bla
[...]
Reci ti njemu da radijator sluŸi za grijanje a ne kombi bojler.
Kombi bojler ne sluŸi za grijanje nego za pripremu tople vode, a to ¹ta ti
poslije s tom toplom vodom radi¹ je tvoja privatna stvar. :-)
Fakat je tako. MoŸe¹ stajati kraj kombi bojlera i neæe¹ se ba¹ puno
ugrijati, zato on spada pod onih propisanih 28kW a ne 11kW.
Ako bi rekli da bojler sluŸi za grijanje, onda 'ajmo odgovorit' na slijedeæa
pitanja;
1. Èemu sluŸi pumpa u sistemu centralnog grijanja? - Za grijanje!
2. Èemu sluŸi odzraèni lonèiæ sistemu centralnog grijanja? - Za grijanje!
3. Èemu sluŸi ekspanzijska posuda sistemu centralnog grijanja? - Za
grijanje!
4. Èemu sluŸi filter sistemu centralnog grijanja? - Za grijanje!
itd.
E, pa nije tako. Pumpa sluŸi za savladavanje otpora strujanja tekuæine,
odzraèni lonèiæ za ispu¹tanje zraka iz sistema, eksp. posuda za anuliranje
temperaturnog ¹irenja/skupljanja tekuæine, filter za zadrŸavanje neèistoæa,
a kombi bojler za zagrijavanje VODE u sistemu centralnog grijanja
Post by Bla
koliko je uopce maksimalna snaga koja se smije
prikljuciti na zidani dimnjak unutarnje velicine 14x14
i kako se to uopce racuna?
Ne smije se prikljuèiti na zidani dimnjak. Ako misli¹ staviti fasadni bojler
onda kroz dimnjak moŸe¹ provuæi dimovod "cijev u cijevi".
Post by Bla
pretrazio sam apsolutno sve sta sam mogao naci i
nisam nista pametniji nego prije :) .. gdje bi mogao
naci neke materijale koji bi se malo vise bavili tom
tematikom?
U plinari ali je skupo, a za tvoje potrebe dobra je i knjiŸnica i Strelec:
"Plinarski priruènik"
Bla
2008-04-24 15:39:46 UTC
Post by Neven °I°
[...]
u potpunosti se slazem s ovim .. ja isto smatram da se priprema
tople vode smatra i pripremom iste za centralno grijanje .. 11kW
se odnosi na stariji tip aparata koji uzima zrak iz prostorije a ima
fasadni prikljucak
Post by Neven °I°
Ne smije se prikljuèiti na zidani dimnjak. Ako misli¹ staviti fasadni bojler
onda kroz dimnjak moŸe¹ provuæi dimovod "cijev u cijevi".
vidim da sam malo nejasno napisao .. ovo se odnosilo na
atmosferski bojler zapravo .. max snaga i max broj trosila
koja uzimaju zrak iz prostorije a koji se moze prikljuciti na
dimnjak unutarnjih dimenzija 14x14 .. procitaj post koji
sam napisao u odgovoru peri pa ces shvatiti o cemu se
tocno radi tj. sa kakvim problemom se susrecem
Post by Neven °I°
"Plinarski priruènik"
to je prava informacija .. pokusat cu to pribaviti .. iako vidim
da u krajnjoj nuzdi nije ni preskup .. 350kn .. svakako jeftiniji
od razlike u cijeni fasadnih bojlera i sanacije 15 dimnjaka :))

uzasno mi taj dimnjacar ide na zivce .. cak je izjavio i da
je vertikala na koju je originalno kod izgradnje i opremanja
stanova stavljano po 2 bojlera "iznutra uza" .. pa to je da
popizdis .. a u svim "nalazima" do sad frajer niti ne zna koji
stanovi su uopce prikljuceni na koju cijev i na koji otvor..
vec nagadja i konstantno prijavljuje da su dimnjaci u "rusevni
i u losem stanju" upucujuci nas na "obaveznu" sanaciju .. jos
da je uspio barem jedan nalaz napisati bez hrpe pravopisnih
i gramatickih pogresaka .. pa gdje bi mu bio kraj
signatjur nije moja furka ;)
Neven °I°
2008-04-25 07:45:42 UTC
Post by Neven °I°
[...]

A, sad sam malo proèitao nove postove i jasnija mi je situacija. Bili su po
dva atmosferska kotla spojena na jedan dimnjak. Tu stvarno nikako ne ide
provlaèenje tzv. LAF dimnjaka ("cijev u cijevi") i stavljanje fasadnih jer
ne mogu se dva stana (fasadna tro¹ila) spojiti na isti dimnjak.
Ako sam dobro skuŸio, ovaj va¹ dimnjak je zidani. Tu je malo zeznuta
situacija. Dimnjak mora biti stabilan (valjda je), vatrootporan (i to je)
ali i nepropusan. E ovo zadnje vjerojatno muèi dimnjaèara, tj. da li je
nepropusan ili nije, pa ne zna kako bi vam to rekao. Isto tako, zidani
dimnjaci su OK za stare kotlove sa visokom temperaturom dimnih plinova (DP)
ali za moderne kotlove s niskom temp DP ba¹ i nisu jer su osjetljivi na
vlagu. Tako da ako èovjek kaŸe da vam ne vanlja dimnjak, moŸda je u pravu
ali ono da ne smijete staviti fasadne bojlere na zid je èista glupost. E
sad, ako æete iæi na tu varijantu, trebali bi naŸalost (morate platiti)
angaŸirati ovla¹tenog inŸ. strojarstva da vam napravi projekt koji vam treba
i zbog plinare i zbog dimnjaèara jer pretpostavljam da æe se mijenjati
plinska instalacija a trebao bi vam i netko odrediti gdje smijete na fasadi
ispu¹tati DP a gdje ne (inaèe ima i to u Plinarskom priruèniku ali ti kao
stanar nisi ovla¹ten da to radi¹ :-)~
Ovo za snagu koja se smije prikljuèiti na dimnjak, to ti ovisi o promjeru i
visini dimnjaka ali ima kod dimnjaka jo¹ nekih caka iz pravilnika pa se ne
bi sad ovako na daljinu upu¹tao u to. Bitna je i temperatura DP pa èak
donekle i sastav mada ne toliko bitno a ima jo¹ i fora oko visine okolnih
graðevina, zapaljivih materijala... Zato je sad donesen Tehnièki propis za
dimnjake u graðevinama (N.n. 3/2007) gdje se traŸi da se svaki dimnjak
posebno proraèunava a do sad se to za ovakva mala loŸi¹ta radilo uglavnom
odokativno iz dijagrama (ma radi se i sad jer to iako je pravilnik na snazi
nitko ne provjerava
:-/
pero
2008-04-25 08:33:19 UTC
Post by Neven °I°
[...]
Meni se cini da je to moguce, http://tinyurl.com/4pg694 (str. 9) ali da
je onda u tom slucaju moguce u taj isti dimnjak samo ispustati plinove, dok
se zrak onda uzima iz prostorije.

Post by Neven °I°
ali ono da ne smijete staviti fasadne bojlere na zid je èista glupost.
Slazem se, naravno da smiju staviti, iako postoje i tu propisi. Npr. ne bi
smio cijev staviti susjedu iznad prozora bez njegove dozvole.
Na to sam mislila. :)
pozdrav pero
Bla
2008-04-25 13:37:34 UTC
Post by Neven °I°
[...]
to je to .. znam da ne ide to sa provlacenjem cijevi .. ali bi se po onome
sto sam gledao bez problema trebalo moci dio fasadnih uredjaja spojiti
na fasadu .. a drugi dio kroz dimnjake .. i da istovremeno sve zadovoljava
kriterije o udaljenosti i sl. .. npr. svaki kat 1 na fasadu a 1 kroz dimnjak
inace .. "prijedlog" dimnjacara je da se nista drugo ne moze napraviti
osim da se sazida novi dimnjak izvan fasade na koji bi se mogli prikljuciti
svi .. po meni je to veca komplikacija ne samo radi "prakticnosti" vec i
radi izgleda zgrade .. time vise sto na toj strani zgrade svi stanovi na vrhu
imaju terase
Post by Neven °I°
[...]
znam da nisam .. ali mi uvijek mozemo samostalno to napraviti i onda se
praviti mutavi .. naravno pazeci da smo zadovoljili uvjete u slucaju neke
kontrole ili slicno .. inace u susjednim ulazima je vec nekoliko stanara
izbacilo fasadne prikljucke van .. u mom ulazu tek jedan stan ima izlaz
fasadnog trosila na fasadi .. inace dimnjaci su definitivno stabilni i nema
tragova urusavanja ni vanjskih ni unutarnjih .. cak su prije 1-2 godine
nanovo ozbukani dimnjaci na krovu i stavljena su nova vratasca .. tako
da je to sve pic-pic .. ostaje taj problem za plinove niskih temperatura
iako do sad nigdje nije zabiljezeno da bi dimnjak curio zbog kondenzata
od tih plinova koji su se prerano ohladili .. a to bi se i te kako vidjelo s
obzirom da su 2 vertikale u zidovima bocno na stubistu gdje bi se bilo
kakvo curenje odmah vidjelo .. e sad .. nepropusnost ne znam kako
bi se mogla testirati? .. e da .. takodjer ne bi trebalo nikakve preinake
vrsiti na plinskoj instalaciji jer u svim stanovima postoje plinska trosila
tj. jednostavno se na mjesto starog aparata stavlja novi i do sada je
masa stanara stavila nove atmo bojlere bez ikakvih frka sa plinarom
s tim da dimnjacar niti jednom rijeci nije spomenuo nepropusnost .. u
dva godisnja pregleda do sad je zakljucak bio "rusevni dimnjaci" ..
plinarski prirucnik cu obavezno nabaviti ako nista drugo samo iz
razloga da mogu argumentirano raspravljati sa dimnjacarom
Post by Neven °I°
[...]
da .. taj pravilnik mi je totalna zbunjola bio iako sam ga procitao par
puta .. mislio sam da zidani dimnjaci vise uopce ne zadovoljavaju nikakve
standarde a onda vidim u pravilniku da su navedeni kao pod normalne
materijale za izgradnju dimnjaka (puna opeka) .. da li i u kojem slucaju
postoji mogucnost da dimnjak od zidane opeke zadovoljava standarde
za plinove iz uredjaja sa niskom temperaturom plinova ili su ti zidani
dimnjaci tamo navedeni zbog drugih vrsta trosila (ugljen, drva i sl)?
nisam mogao naci one norme na koje se referencira taj pravilnik tj.
nisam ih mogao naci djabe :))

tnx na trudu .. vidim da se stvarno razumijete u problematiku :)
--
signatjur nije moja furka ;)