(prestaro za odgovor)
Obnova fasade
Blackbird
2004-02-09 20:38:47 UTC
Zelio bih na kuci staroj oko 40 godina obnoviti fasadu. Kuca je gradjena od
pune cigle i postojeca je fasada onakva klasicna, kakve su se nekad radile,
dakle 3 - 4 centimetra zbuke i zavrsni sloj. Ta se fasada u stvari dobro
drzi, ne odvaja se i ne otpada s cigle (osim na jednom mjestu u malom
djelu), pa cak nema ni kapilarne vlage, ali od starosti previse je
prljavo-siva i to je glavni razlog zelje za intervencijom, uz promjenu
prozorskih klupcica.
Sto je ovdje preporucljivo napraviti, da se donekle poboljsaju toplinska
svojstva, da se dobije nova lijepa boja fasade, a da se bas ne ide u
kompletno oblaganje stiroporom i li u kakav drugi kompliciraniji i skuplji
zahvat? Moze li se na postojecu fasadu jednostavno nabaciti par centimetara
nekakve nove termo zbuke bez bojazni da ce se ona ili ona stara zbuka poceti
odvajati od zida?
Hvala na sugestijama i savjetima!
wake
2004-02-10 09:01:36 UTC
On Mon, 9 Feb 2004 21:37:55 +0100, "Blackbird"
Post by Blackbird
[...]
Na staru ne ide nova...mislim ide ali nitko ne garantira...bez obzira
na to sto je termo lagana..

za refreshment moze se oprati kompresorom, pa impregnirati, pa
ofarbati fasadnom bojom, i to bilo koje boje.. a rupe od stavljanja
klupica prije toga pokrpati

ili cijelu kuæu navuci ljepilom i mrezicom (armaturom) i staviti novi
sloj sepa
Joko Hama
2004-02-10 13:03:24 UTC
Post by Blackbird
[...]
Ako je stara fasada trusna na nekim mjestima (treba ju cijelu temeljitio
pregledati ustvari) treba odstemati i popraviti a kada se pokrpa i osusi
treba na citavu povrsinu nabaciti spric ako je podloga mineralna kako ti
kazes. Na spric moze ici termozbuka u jednom sloju do cetiri cm, koja se
prije zavrsnog sloja impregnira. Na impregniranu povrsinu ide zavrsni sloj
mineralnog sepa ili silikata. Ovo ce te kostati oko 10 EUR-a po m2, a
rezultat je neizvjesan posto ne mozes biti siguran u sirovinski sastav stare
fasade te njenu homogenost. Razlika izmedju prave sanacije i ove ti je ta da
staru treba kompletno otuci sto je dodatan trosak od 1 - 1.5 EUR sa odvozom
sute, pa si siguran u krajnji rezultat.
Alternativa pravoj sanaciji je i popravak trusnih dijelova fasade
(naravno da se mora odstemati malo vise po rubovima i armirati staklenom
armaturom ) te premazivanje fasadnom bojom koja se sastoji od keramickih
mikrogranula u polimernom vezivu. Takve fasadne boje su se pojavile prije
par godina na zapadnom trzistu te daju odredjena termoizolaciona svojstva
(vise reflektivna povrsina koja smanjuje pregrijavanje kuce ljeti). Prije
aplikacije samog premaza potrebno je impregnirati povrsinu sa odgovarajucim
vezivom tj. primerom koji propisuje proizvodjac za pojedini tip podloge.
Izvodjac isto tako treba biti ovlasten od strane proizvodjaca, sto ti je
dodatna komplikacija, jer nisam cuo da ih kod nas uopce ima.

Malo linkova o temi:
http://www.monolithic.com/plan_design/ceramic/
http://www.hytechsales.com/prod1000.html
http://www.liquidceramickc.com/what_is_it.php
wake
2004-02-11 09:14:27 UTC
Post by Blackbird
[...]
cifra za otuci i odvesti je puno visa 1 kamion suta 10m3 je cca 500
kn+zbrinjavanje , a rad na fasadi je vrlo diskutabilan tj. koliko je
potrebno za otuci 1m2 fasade. Ja to ne bih radio ispod 3.5 eur
minimalno.
Post by Blackbird
[...]
Ma ima ona svojstvo da reflektira ali kao toplinska nema apsolutno
nikakvu vrijednost

Prije
Post by Blackbird
[...]
Izvodjac ne mora biti ovlasten od proizvodjaca.
Inace nitko ne bi kupovao te materijale.
Imam iskustva sa IGH koji je radio vjestacenje i sve je prihvaceno
iako je izvodjac firma koja nije ovlastena od proizvodjaca.
Joko Hama
2004-02-11 09:29:23 UTC
Post by wake
[...]
No dobro. Meni su rekli tu cifru mestri za staru fasadu kuce koja se
naslanja na moju nadogradnju. Posto je podosta ostalog posla vjerojatno je i
cijena manja. Ovu moju fasadu su probali na par mjesta otuci sa pneumatskim
pistoljima i islo je relativno brzo, pa im to vjerojatno ne predstavlja
veliki utrosak vremena a struju ionako ja placam. Sto se tice odvoza prosle
godine sam platio osamtonski sanduk pun zemlje i kamenja 300 Kn. Kuda ga je
istresao nemam pojma, vjerojatno se prosvercao sa cestarima koji grade u
mojoj okolici (Rijeka - ind. zona) sve u sesnaest.
Post by wake
Post by Joko Hama
[...]
Tu se poprilicno slazem sa tobom, na kraju i prvi link koji sam naveo govori
u prilog tome.
To bolje. Za ovo nisam znao da se uopce i koristi kod nas.
wake
2004-02-11 12:17:07 UTC
Post by wake
[...]
Problem je bio taj da sam tipu radio fasadu sa baumit materijalom.
Nakon mjesec dana tip nece platiti kaze da je fasada premekana.
Ja velim nije plati
On lijepo uzme IGH i plati analizu 12800 kn.
I oni potvrde da sam ja u pravu.
I od tada svima preporucam Baumit, jer su i oni dosli i garantirali i
dali sva sredstva za analizu.