(prestaro za odgovor)
Vaillant - problem !
parmenid
2007-12-08 20:00:51 UTC
Uslikao i postao na hr.rec samogradnja.binaries
Dana¹nji post "Vaillant spoj ekspanziona"

Ima vi¹e fotki...resizal sam i jpg kompresiral pa nisu te¹ke.

U principu zanima me jel ekspanziona uopæe spojena da ima ikakvu
ulogu...cijev na kojoj je cijev tople vode iz spremnika u kupaonu.
Post by Munta
Post by parmenid
Kak misli¹ nema toleriranja. O¹ reæ da je jednak neovisno o temperaturi
vode tj sistema ?
bez obzira na temperaturu vode tlak mora uvijek biti jednak,za to ti sluzi
ekspanziona posuda,da preuzme "rastezanje" vode prilikom zagrijavanja,tj.
da taj visak vrati tokom hladjenja.
ako je premala onda ne moze odraditi posao kako treba,tada dolazi do
povecanja pritiska u mrezi
iZac
2007-12-09 15:45:49 UTC
Post by parmenid
U principu zanima me jel ekspanziona uopæe spojena da ima ikakvu
ulogu...cijev na kojoj je cijev tople vode iz spremnika u kupaonu.
Nisam pratio raspravu ali da pojasnim neke stvari.
Ova ekspanzionka nije za grijanje vec za ekspamziju tople sanitarne i vode i
u tu svrhu sluzi savrseno. Ako curi sigurnosni ventil na spremniku vode
znaci da je potrebno ugraditi "smanjivac tlaka" u vanjski saht hladne vode.
Druga ekspanzionka je na ledjima bojlera - vidi se sa gornje strane bojlera,
plosnata je i sive boje. Na vrhu ima ventil za punjenje zraka i ispitivanje.
Ako tlak jako varira tj. ako ima puno clanaka onda treba staviti jos jednu
posudu na sistem grijanja. Ako se sistem napuni na nekih 1.5 bar na hladno -
normalno je da tlak naraste do 2 bara kad se voda ugrije na 60 stupnjeva i
to nije zabrinjavajuce. Zabrinjavajuce je ako cesto curi sigurnosni ventil
a tlak na hladno nije veci od 1.5, sto znaci da ekspanzionka nije ispravna.
pozdrav
parmenid
2007-12-09 19:16:02 UTC
Izgleda da je previ¹e èlanaka onda.

Sigurnosni ventil ne curi..bar nije ni¹ mokro nit vidim da kaplje.

Kad je hladno onda je 1.7 , a kad full grije(stavio sam da termostat
pode¹ava temp pa moŸda i do 70et ide temp) onda i do 2.8 se diŸe...valjda je
to okonda.

Thanks na poja¹njenjima.
Munta
2007-12-10 17:33:08 UTC
Post by iZac
Post by parmenid
[...]
ekspanziona posuda na bojleru ti je premala za tako veliko grijanje.

nije normalno da tlak naraste pola bara kad se voda zagrije!

"parmenid" ako imas pitanja slobodno mi se javi na mail,ovako mi se vise ne
da.
pero
2007-12-10 17:41:10 UTC
Post by Munta
"parmenid" ako imas pitanja slobodno mi se javi na mail,ovako mi se vise
ne da.
Ili da pozove servisera, ovlastenog , koji dobro radi? :)
pozdrav pero
Munta
2007-12-10 19:49:26 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
..valjda me kuzis "pero",ak kazem da nije normalna oscilacija tlaka u
toplo/hladno na grijanju i napisem da nije dovoljno velika eksp.posuda i
onda se neko drugi javi i kaze da je oscilacija od pol bara normalna:))
ne da mi se raspravljat o tlakovima i kak bi to trebalo funkcionirati.
pero
2007-12-10 20:08:21 UTC
Post by Munta
[...]
Kuzim te da ti se ne da raspravljati, jer za to ipak sluze serviseri, koji
ce rijesiti problem i pomoci, imo.
O samom tlaku nisam bas kompetentna raspravljati, ali mislim da to uveliko
ovisi i o bojleru i o visini podesene temperature (vode), mozda cak i pol
bara u nekim okolnostima i nije previse (ne moras me uvjeravati u suprotno,
ja sam stvarno laik i ne pokusavam osporiti tvoju tvrdnju).
Ali ono sto bih , ipak preporucila onima (narocito s novim bojlerm pod
garancijom) koji imaju problema - je - da zovu ovlasteni servis.
Newsi mozda sluze nekoj raspravi, pomoci i savjetu , ali kod ovakvih stvari
, mislim da je dobar servis pravo rjesenje problema.
Ili naravno mail tebi (kao ovastenom serviseru, ako ti vjeruje na rijec) :)
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 18:08:32 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
bilo 20 stupnjeva u sistemu ili 80,tlak se nesmije micati ako je sve dobro
odradjeno.

u pravu si,ovdje se moze dati savjet ili pomoci naci rjesenje ali svaki
popravak treba odraditi serviser. treba struku postovati a i plin je u
pitanju.
pero
2007-12-11 19:20:57 UTC
Post by Munta
bilo 20 stupnjeva u sistemu ili 80,tlak se nesmije micati ako je sve dobro
odradjeno.
Ja nisam ovlasteni serviser , kao ti, ali kad se nesto zagrije , onda raste,
ako se zagrije jako (previse) , oda mozda i raste , u nekim (ne)
predvidjenim omjerima. Stvarno nisam bas sigurna da se zagrijavanjem vode
, tlak ne smije povecavati, jer to mi je malo cudno, ali ako ti tako tvrdis,
ok,
Ja , s druge strane mislim da tlak oscilira , ovisno o temperaturi, ali to
mora biti u nekim granicama.
Post by Munta
u pravu si,ovdje se moze dati savjet ili pomoci naci rjesenje ali svaki
popravak treba odraditi serviser. treba struku postovati a i plin je u
pitanju.
Istina. Znaci , nek zove ovlastenog servisera. Ako si to ti nek zove tebe,
a,ko sam to ja nek zove mene???
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 20:18:08 UTC
Post by Munta
[...]
..ja ne razumijem sta vama svima tu nije jasno oko tlaka u sistemu i zasto
svi govorite o nekoj toleranciji od pola bara,ono hladno 1.5 a toplo 2 bara
to je ok,e pa nije ok.
u sistemu imate eksp.posudu koja vam sluzi da kompenzira porast tlaka u
mrezi koji nastaje usljed rastezanja vode zbog povecanja temperature.

ako npr. imate sistem od 230 clanaka kao sto to ima "parmenid" onda samo u
clancima imate 115-120 litara vode,kad tome pridodate kolicinu vode u mrezi
koja je napravljena od crnih cijevi za lozenje na drva,znaci radjena je sa
velikim promjerima,litraza sistema se znacajno povecava. postoje i
empirijski podatci za procjenu sadrzaja vode u cijelom sistemu a to je 12,04
litre/kilowat. dakle,empirijski proracun njegove mreze je 361,2 litre.

voda se pri 80celzijusa rasteze,tj povecava obujam za 2,9%, dakle u njegovom
slucaju ce se voda u sistemu rastegnuti za novih 10,47 litara. dakle,za
pravilan rad sistema treba imati posudu od najmanje 22 litre, ali se zbog
sigurnosti uzima prva veca koja je dostupna na trzistu,a to je 25litara. u
bojleru od 36 kW je ugradjena posuda od 10 litara a to nikako nije dovoljno
za pravilan rad sistema.

bilo je govora na seminaru da se ti bojleri od 36 kW nece isporucivati s
ekspanzionim posudama jer se koriste na vecim sistemima ali to nazalost nije
proslo jer su monteri(vecina njih) a bogme i serviseri totalne ovce i svaki
spomen proracunavanja i postotaka u njima stvara strah i ledi im krv u
zilama.

takodjer se mora izracunati i predtlak u posudi,ali to je vec druga tema.

dakle, bilo 20 ili 80 stupnjeva, kazaljka se ne mice ni mrvicu,ako je sve
napravljeno kako treba.

pozdrav!
Munta
2007-12-11 20:31:18 UTC
Post by Munta
Post by Munta
[...]
da nebi bilo nejasnoca,posuda je podjeljena po pola sa membranom,s jedne
strane je zrak s odredjenim predtlakom a s druge je voda,znaci posuda od 10
litara ima prihvat od 5 litara vode,ona od 25 litara ima 12,5 itd
pero
2007-12-11 21:26:33 UTC
Post by Munta
dakle, bilo 20 ili 80 stupnjeva, kazaljka se ne mice ni mrvicu,ako je sve
napravljeno kako treba.
Gle ja sam samo laik, i mislim svoje , (da se kazaljka mice) a ti , ako si
ovlasteni serviser , i tvrdis to sto tvrdis , onda svima daj svoje podatke ,
javno, i narihtaj im da to tako i bude.
Ja i dalje mislim da se kazaljka mice, mozda gluparam, ali ti si tu da
sveopcoj javnosti dokazes suprotno.
Ali to sto tvrdis samo ovdje, pod nickom, kao ovlasteni servieser, a ime
tvoje firme koja tako dobro radi nije dostupno, niti se moze znati jesi li
ili nisi to sto tvrdis , i da li mozes kazaljku zadrzati u jednom polozaju,
ne ulijeva mi neko dublje povjerenje.

Mislim , nekako mi nije jasno, ako si tako dobar , da uspijevas ono sto se
cino vrlo osobito,(to ne micanje kazaljke) i ovlasteni si serviser, zasto
onda jasno i glasno ne kazes - ja sam taj i to mogu, pa da te neko pozove i
to potvrdi.

Sorry , ali do sada sam jos nekako i vjerovala to sto pricas , ali sada
nekako odustajem.
Jer mislim da su oscilacije u tlaku sveprisutne , ovisno o temperaturi vode.
I to pokazuje ta spravica s kazaljkom.
Ok, mozda sam ja glupa, ali nekako mi to ne prolazi.
Evo ljudi, obratite se Munti ako zelite da vam kazaljka stoji na mjestu, ali
molim vas , onda ovdja javite da li je to stvarno tako.
Sorry, Munta , nije osobno, dapace , vecina (tj. skoro sve) toga sto si
napisao stoji, pa i nemam nsta protiv, ali ovo mi nekako nije jasno.
(valjda moj bed, nemoj se obazirati)
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 22:05:04 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
dobro podesena i odgovarajuce velicine eksp.posuda je glavni krivac zasto
kazaljka stoji,uzmite knjige i strucnu literaturu pa citajte i obrazujte se.
Munta
2007-12-11 22:15:38 UTC
Post by Munta
Post by pero
Post by Munta
[...]
evo,poslo sam ti podatke na mail,posto mi ne vjerujes.

evo ti jedan primjer,kad mi ne vjerujes: kako to da kad pustas toplu
vodu,tlak u bojleru ne raste a vodu(sanitarnu) zagrijavas na 65 a to znaci
da bojler radi punom snagom i grije vodu od sistema na 90 stupnjeva, a
tlak,tj.kazaljka se ne mice??

odgovor molim.
pero
2007-12-12 08:02:14 UTC
Post by Munta
dobro podesena i odgovarajuce velicine eksp.posuda je glavni krivac zasto
kazaljka stoji,uzmite knjige i strucnu literaturu pa citajte i obrazujte se.
Jasno mi je da se moze dodati velika (ili dzinovska) expanziona ,koja ce
podnijeti taj veci tlak, i kazalka ce stajati na mjestu, ali ne vidim smisla
u tome.
Bojler ima svoju ex. posudu i (ne govorim o parmenidu, nego opcenito) i nije
potrebno da sad svi kraj bojlera imamo jos i dodatnu expanzionu da bi
kazaljka mirovala. Mislim ja.
pozdrav pero
pero
2007-12-12 08:07:40 UTC
Post by Munta
evo,poslo sam ti podatke na mail,posto mi ne vjerujes.
Nisam dobila nikakav mail, ali i ne radi se o tome da ti ne vjerujem.
Uostalom sto tocno mislis da ti ne vjerujem?
Post by Munta
[...]
Ne zagrije se sva voda u sistemu nego vrlo malo vode (samo u bojleru) , sto
ne utice na tlak, jer expanziona niti ne osjeti to povisenje tlaka na to
malo vode.
(odgovor naravno nisam znala sama, nego sam pitala, iako sam i mislila da je
zagrijavanje sanitarne vode i zagrijavanje vode koja je u cijelom sistemu
sasvim nesto deseto)
pozdrav pero
parmenid
2007-12-12 10:44:31 UTC
KuŸim fizikalnu stranu stvari i
slaŸem se da treba veæa ekspanziona...

Iskustveno pak ako mi tlak naraste na 2.8 bara, i onda zatvori¹ radijator il
2 pa ovaj i dalje oscilira i Ÿivæani i preveæ mu je, ja bi barem bil mirniji
da ne oscilira ak ni¹ drugo iako moŸda bojleru i nije problem izdrŸati
toliko.

Bio mi je juèer serviser na moljakanj montera i podesil je...
jer nakon kaj je prekjuèer selio dimnjak monter, opet nije htio kresnut, a
nakon toga je i dodatno javljal F33 (presostat ne preklapa il tak nekaj)...

Dakle juèer bio serviser, podesio kaj treba i sad radi.
Tlak jo¹ uvijek varira al to je i za oèekivati.

Nazovem tog servisera pa se posavjetujem oko ekspanzione kolko bi me to
ko¹talo.

Thanks na pomoæi...javim se tebi Munta sluŸbeno ak bu trebalo

Nadam se da je thread sad mrtav.

Pozdrav i thanks !
pozdrav pero
iZac
2007-12-12 15:03:44 UTC
"Munta" <***@hi.t-com.hr> wrote in message news:fjmjn0$hk5$***@ss408.t-com.hr...

Malo citam postove i tak ali mi nikak nisu jasne ove "osobne zamjenice".

Nick "Pero" - kaze: "vjerovala sam" i pise kao zenska

Nick "Munta" - odgovara Peri kao da je musko.

Ne kuzim, ili je to do mene?

I nisu vam te kazaljke i tlakovi tako bitni. Pozdrav.
parmenid
2007-12-12 17:25:38 UTC
MoŸda i nisu "toliko" bitni...ali ja bi bil mirniji da kad podesim termostat
da on upravlja temperaturom vode, pa je digne na 75 na neko vrijeme ne ode
pritisak na 3 bara i blinka...s 1.6 na 3 nije oscilacija od pola bara.

Raðe izdvojim kolko treba pa sam mirniji i ne razmi¹ljam vi¹e o grijanju ni
bojleru do redovitog godi¹njeg servisa.
Odem do tipova u Vaillant, nazval bum par servisera pa bum vidjel kaj
odluèim.

Ali Ÿalosno mi je da u dana¹nje vrijeme kaj god da delam moram guglat i
lovit "majstore" u gre¹kama.Èak bi i platio duplo kad bi skupoæa bila
garancija kvalitete, ali bojim se da to nije sluèaj uvijek.

Thanks jo¹ jednom svima na inputu.

Bok !
Munta
2007-12-12 19:52:13 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
vidis zast je uzaludno objasnjavat kako stvari trebaju funkcionirati kad je
u hrvatskoj uvedena tolerancija od pol bara sto se tice oscilacije u
grijanju.

kao sto rekoh,skoro svi monteri,dobro,njima se ne moze zamjeriti sto ne
znaju,njihovo je da posarafaju i ajd bok,ali problem je sto je i vecina
servisera pojma nema,ti koji ne znaju,oni su se jadni ni krivi ni duzni
sticajem okolnosti nasli u serviserskim vodama,nazalost nisu im jasni
osnopni pojmovi a o elektricnoj strani bojlera da se ne govori,zato je
uvedena jedinstvena ploca,prikaz greske i tako to:)

ne treba dodati dzinovsku posudu,treba dodati tocno proracunatu posudu,a to
sto ti tvoj joker broj kaze da je zagrijavanje sanitarne vode nesto sasvim
deseto od zagrijavanja sistema grijanja onda se i on ubraja u onu gornju
skupinu,dakle on je neki cjevar-zavarivac koji je najednom postao serviser
pa mu relacije u milibarima nisu bas jasne. to je isto ko da ti gradjevinac
kaze da je neboder od 50m visine nagnut u jednu stranu za 2 metra od
vertikalne ose u granicama tolerancije.

........parmenid,kupi ekspanzionu posudu od 25 litara i natlaci sistem na
1-max.1.2bara vidjet ces da nece vise biti problema,a sto se tice tebe pero
ti nastavi traziti savjete od svog jokera kojem je koliko vidim sasvim
normalno vidjeti dva bojlera u kupatilu i jos ih popravljati.

< Prethodna stranica Sljedeća stranica >
Stranica :stranica od 4