Vaillant - problem !
(prestaro za odgovor)
parmenid
2007-12-03 21:52:28 UTC
Eto, ugradio mi monter Vaillant...ko vidio post od 26.11.

Neæu o peripetijama,ozraèivanju itd.

Uglavnom ne pali se.

Trepkaju svjetla za smetnje u dovodu zraka (treperi kao kuæa znak prekriŸen
i trepæe fen prekriŸen (automatska prilagodba duljine cijevi je aktivna).

Monter nema pojma u æemu je problem.

Bojler je 36 kW turbotec.
Dimnjak je fasadni debeli (100..onaj kaj unutra ima dovod zraka).
2 koljena, cca 3.4 max 4 m sve zajedno...

Ksad stisnem tipku s plamenom(resetiranje gre¹ke), opet ista stvar se
de¹ava.
Pumpa radi ..prije se èulo puno zraka, sad je ok.

Termostat je spojen, calormatic 240..2 Ÿice ..nisu kontra okrenute jo¹ jenom
sam provjerio.
Probal sam onu f-ju da mora radit neovisno o temperaturi dakle nije on.

Pooomooooæææææ !!!
parmenid
2007-12-03 22:33:03 UTC
Malo sam i gledal gre¹ke ili kaj to veæ je...

Poène pa napi¹e S99 ...pa onda S33.
Naravno da te obje nisi u legendi obja¹njenja gre¹aka.

Kaj se tiæe dimovoda pi¹e da moŸe i do 26 metara s time da se za svaki 90st.
zglob smanjuje duŸina za 1 m.
Dakle moja 2 zgloba i 4 m nije problem.
MKarabelj
2007-12-04 06:08:46 UTC
MoŸe bit da je elektronika...nama je jednom pomoglo da smo su¹ili ploèu sa
fenom jer je u prostoriji bilo jako zima i do¹lo je do nekakve kondenzacije
na samoj elektronièkoj ploèi.
Probaj osu¹it s fenom jedno 5 minuta i onda probaj upalit, ako proðe
paljenje i proradi onda te muèi elektronika a to za Vaillant nije ni¹ta
novo...ali ima¹ garanciju, moŸe bit jo¹ i dovod plina, pritisak plina itd...
--
Miroslav Karabelj,
voditelj proizvodnje elektronièkih ureðaja

+385/1/3375-508
+385/91/510-7727
+385/91/3375-511
Pooomooooæææææ !!!
parmenid
2007-12-04 08:01:49 UTC
Bojler nov novcat. U subotu ga dostavili.
Dovod plina nije valjda, radi kuhalo.

U prostoriji nije zima, nema vlage.. Kotlovnica uredna usred kuæe skoro.
Temperatura vi¹a nek u mojoj sobi...cca 19-22st.
Pooomooooæææææ !!!
pero
2007-12-04 08:44:43 UTC
"parmenid" <***@gmail.com> je napisao u poruci interesnoj
grupi:fj31h9$g7a$***@news.metronet.hr...

Ne kuzim zasto ovdje trazis pomoc, ako je bojler nov novcat.
Pa imas garanciju.
Evo, Munta ti je ovlasteni serviser , pa se obrati njemu, ili nekome drugoma
, ima ih fala bogu dosta.
Osim toga ako majstor ne zna u cemu je problem imas Vaillant predstavnistvo
koje ima tehnicku podrsku i uskace u takvim slucajevima.
http://www.vaillant.hr/Krajnji_korisnici/Servis_i_ugradnja/
pozdrav pero
parmenid
2007-12-04 08:57:54 UTC
Ma èekam da doðe neki monterov serviser ovla¹teni pa da ga "pusti u pogon"

Mene samo zanimalo kaj bi moglo bit jer sam nervozan, nemam tople vode i
zima mi je.
Sreæom pa je juŸina pa se neæu smrznut.

Ono kaj Ÿelim znat je kad mi garancija poæne vrijedit ?
KaŸu mi garancija ti vrijedi kad serviser pusti u pogon i lupi peèat.
Al kaj ak bojler ne valja ?

Bojim se da mi se ne stvori zaèarani krug u kojem serviser optuŸuje montera,
monter slijeŸe ramenima, Vaillant veli "nismo krivi" itd.

Dal monter mora imat neki certifikat od Vaillanta da bi se njegova ugradnja
uvaŸila ili tak nekaj ?

Thanks na inputu !
pozdrav pero
pero
2007-12-04 09:18:32 UTC
Post by parmenid
Ono kaj Ÿelim znat je kad mi garancija poæne vrijedit ?
KaŸu mi garancija ti vrijedi kad serviser pusti u pogon i lupi peèat.
Pa valjda. :)
Post by parmenid
[...]
Vaillant ti ima dobru servisersku mrezu, i tehnicku podrsku , samo ti
pustanje u pogon i potvrdjivanje garancije mora obaviti ovlasteni serviser ,
i mislim da nece biti problema.
Cak i ako taj ne zna rijesiti problem, rijesiti ce ga Vaillant
predstavnistvo, imo.
pozdrav pero
parmenid
2007-12-04 09:19:58 UTC
Gledal sad na Vaillantovim stranicama...
Ovla¹tenih instalatera ima 15ak - 20etak.

Servisera nemam pojma kolkoima, ne vidim popis.
Ak mi doðe tip kak da znam da smije prèkat ?
Ima neku "legitimaciju" haha ?

Ma znam d pu¹em na hladno..ali svako ko je gradio kuæu, kupaonu itd (a ja
jesam u zadnjih godinu dana) zna o æemu prièam.

Lud sam vi¹e..ni¹ nejde glatko..znam da majstori nisu ponekad krivi..al to
ne pomaŸe mom èiru na Ÿelucu.

Thanks !
pozdrav pero
pero
2007-12-04 09:49:00 UTC
Post by parmenid
Servisera nemam pojma kolkoima, ne vidim popis.
Ak mi doðe tip kak da znam da smije prèkat ?
Ima neku "legitimaciju" haha ?
http://www.vaillant.hr/Krajnji_korisnici/Servis_i_ugradnja/Serviseri/Hrvatska/

Tu klikni i otvorit ce ti se pdf s popisom.
pozdrav pero
parmenid
2007-12-04 10:55:05 UTC
Monter bio u Vaillantu i kao rekli su mu da ovi novi bojleri (turbotec)
rade s dimnjacima do 3 i pol metra..a ovo je kao 4.

Ili deblji dimnjak (120-80)

Nemam pojma kaj da velim.
U uputama su desetine metara....
pozdrav pero
pero
2007-12-04 13:30:03 UTC
Post by parmenid
[...]
Ja stvarno ne znam , na stranicama od Vaillanta (
http://www.vaillant.hr/stepone2/data/downloads/ca/2e/01/Prospekt_atmo_turboTEC_092007.pdf )

se spominje 4.5 m , ali nisam sigurna da li je to bas tvoj bojler.
Nazovi sam Vaillant pa pitaj.
Mozda imas uputstva i za bojler na dimnjak i za fasadni pa se ti deseci
metara odnose samo na onaj na dimnjak.
Stvarno ne znam, gluparam, ali ako je bojler nov i postavljao ti ga je
ovlasteni servis - moras dobiti ono sto si kupio , s tim da naravno ispravno
radi. Uostalom taj ko ti ga je postavljao (tko ti je montirao?) bi morao
znati moze li taj bojler na to mjesto ili ne, ako je njegova greska duzan ju
je ispraviti.
Popis ovlastenih servisera je dugacak, odaberi nekog tko ce ti to srediti
pod garancijom, ali moj je savjet da prvo provjeris u Vaillantu - da li
simozda sam napravio gresku prilikom izbora.
pozdrav pero
parmenid
2007-12-04 14:59:23 UTC
Proguglal sam i na¹o sam da za ovaj 60-100 duljina za moj 36 kW je max 4m -
1m po koljenu, dakle kod mene 2 m.

Za 80-125 duljina je 14m-2.5m po koljenu dakle u mom sluèaju 9.5 m pa jo¹
treba i neki dio kaj skuplja kondenzat.

Rje¹enje bi bilo da stavim na okomiti zid na ovaj, smanjim na jedno koljeno
i duljinu za 1m...

Dakle u mom sluèaju 3m + 1koljeno = 4m.

Bumo vidli kaj bu s toga.

Thanks na svakoj pomoæi.
Munta
2007-12-04 17:10:26 UTC
Post by parmenid
[...]
koliko vidim iz svega ovoga,imas prevelike otpore u dimovuku zbog duzine i
broja koljena pa ti presostat ne moze zatvoriti strujni krug. nemoj nista
prckati,pricekaj majstora jer bi mogao ostati bez garancije.

da naravno da imamo iskaznice sa slikom,imenom i prezimenom, te brojem
parmenid
2007-12-04 18:51:10 UTC
Na moj nagovor probali smo pustit na tren u prostoriju dimnjak kad je 2
metra. Proradio.

Sad maknuli jedno koljeno i ukoso pustili van i radi.

Opcija je sad da il ostane ruŸno ukoso, il da platim 2100 kn veæi dimnjak
(125-80).
Odluèio bi se na to kad bi mogel vratit ovaj koji mi ne treba...ovak ni¹.

Glupo mi je to kaj tip nije znal duŸinu na koju moŸe vuæ, a ja nakon jednog
dana iskustva i guglanja bar to znam za skoro sve tipove bojlera.
Ok, ako tip veæ nije bistar ni pametan, onda bar oèekujem iskustvo.

Uglavnom sad radi. ALi nisam zadovoljan. Htio sam bar jednom napravit kak
spada. Da je rekel da nejde na tu daljinu 2 stvari bi ispale bolje...nebi mi
trebalo dodatnih 1 metar dimnjaka i jedno koljeno manje, dakle i to je
kolko...250-300 kn manje. Samo bi pomaknuli na zid pod 90 od ovoga i sve bi
bilo ok.

Da je rekel odmah da treba deblji dimnjak i to nebi bil problem.
pero
2007-12-05 08:01:30 UTC
Post by parmenid
Glupo mi je to kaj tip nije znal duŸinu na koju moŸe vuæ, a ja nakon
jednog dana iskustva i guglanja bar to znam za skoro sve tipove bojlera.
Ok, ako tip veæ nije bistar ni pametan, onda bar oèekujem iskustvo.
Da li si sam odabrao i kupio bojler , a on ti ga je samo montirao , ili si
kod njega (ili u suradnji s njim i kupovao) ?
Post by parmenid
[...]
Ne znam kako to ide, ali ovako sa strane gledajuci - on nije montirao bojler
kako treba, greska je njegova, i cini mi se da bi ju trebao ispraviti.
Ajd' napisi ko ti je to radio, bas me zanima. Da li je uopce ovlasteni?
(moze i na mail, ako zelis)
pozdrav pero
parmenid
2007-12-05 12:42:37 UTC
Post by pero
Da li si sam odabrao i kupio bojler , a on ti ga je samo montirao , ili
si kod njega (ili u suradnji s njim i kupovao) ?
Ja sam rekao da bi ja èim jaèi dakle ak moŸe i treba 36kW.
On je oti¹u u Feroterm i napravio ponudu.
Ja sam oti¹o drugi dan i traŸio da mi isprintaju ponudu, prouèio i èuo se s
njim ko da kupi...jer i frend ima rabat.
Htio sam u principu njemu olak¹at da se ne gnjavi ak mu je guŸva da mi èim
prije poène delat.
Dakle ja sam kupio po ponudi izraðenoj na njegovo ime.

Trebal sam ga pustit da on kupi i plati...(iako mu bi ja prije moral dat
lovu vjerujem).

U tom sluæaju bi delal kaj god hoæe dok ne proradi a ja bi platitio samo
implementrano.
Dakle zajebal sam ja jer sam vjeroval tipu i htio mu olak¹at i pomoæ.

Ne znam jel ovla¹teni monter. Kontaktira sa serviserom Vaillantovim i bio je
kod njih.
Po¹aljem ime na mail.
pozdrav pero
Munta
2007-12-05 16:08:02 UTC
Post by pero
Post by parmenid
[...]
jel ti problem da ga sad premjestis blize? to je majstoru par sati posla a i
cini mi se da ti je moralno duzan to napraviti ako nista drugo.

de mi reci koliko si platio taj bojler i koliko je razlika izmedju njega i
kotla od 32 kW
parmenid
2007-12-06 13:41:04 UTC
Ispal me cca 7600 kn mislim..provjerim pa konkretno javim..

al mislim da je razlika s onim od 32 reda velièine par-sto kuna.

Nije problem da ide bliŸe...zapravo
situacija trenutna je

Zid Bojler-------->3.5m dimnjak Zid van
tj.

Plin, olazne cijevi su oz ovaj gornji zid. Cijela prostorija je ¹irine1.20
m.
___________
I I
I B---------> I-->
I___________

dakle ide posred kotlovnice

prvotno je trebal iæ
Zid Bojler
koljeno
Zid okomito ---------->3.5 m dimnjak Zid van

I B
I L------------>

Ide uz zid al ima dodatno koljeno i metar cijevi vi¹e

a mogel bi iæ

Zid
zid okomito Bojler ------>3.5 m dimnjak zid van.

I_B----------->

Dakle ista situcija ko strenutno kad radi samo kaj bi dimnjak bil pol metra
kraæi jo¹.
Jedino kaj onda cijevi za vodu i plin moraju iæ drukèije.
Ima par sati posla ziher.

Problem je jedino kaj mu ne vjerujem i moŸda bi raðe platil nekom drugom da
to napravi kak spada.

U svakom sluæaju premje¹tanje s plaæanjem mi je jeftinija varijanta od ¹ireg
dimnjaka (2100 kn)
kotla od 32 kW
Munta
2007-12-06 16:38:49 UTC
Post by parmenid
[...]
..,.imam pitanje: zasto nisi kupio atmobojler kad vec nisi kupio kotao kak
sam ti preporucio? koliko kuzim imas dimnjak od stare kotlovnice? i 32kW
kotao bi ti bio sasvim dovoljan.
...pri tome mislim na kotao koji ide na dimnjak a ne na fasadnu opciju.
parmenid
2007-12-07 15:12:46 UTC
Post by Munta
i 32kW
kotao bi ti bio sasvim dovoljan.
...pri tome mislim na kotao koji ide na dimnjak a ne na fasadnu opciju.
Uzeo 36 po preporuci vi¹e majstora...mak bu dost nakon fasade i potkrovlje
prikljuèim na isti bojler,...iako vjerujem da bum stavil posebni jednog
dana.
Post by Munta
..,.imam pitanje: zasto nisi kupio atmobojler kad vec nisi kupio kotao kak
sam ti preporucio? koliko kuzim imas dimnjak od stare kotlovnice?
Imam...ali do potkrovlja ga ima 6 m, a od te deke jo¹ 6 m (skoro pa vrh
krova)...ukupno vi¹e 12 m...pa sam se bojal d bu ovisan o atmosferskim
uvjetima (kad neæe npr potegnut ak je pritisak itd)

Ovaj gornji dio od potkrovlja je raðen sa ulo¹cima i po PS-u pro¹le
godine...
ali prvih 6m je cigla i ko zna kaj je unutra, i¹ta il ni¹ta..a s obzirom da
ide usred kuæe nije mi se sviðala ta varijanta...varijanta s rosfrajnom
cijevi nutra-van mi se èinila komliciranom i skupom.

Osim toga ideja je bila da se sru¹i zid kotlovnice prema kuhinji (jer kak
vi¹e nije velka peæ unutra ima mjesta), te da se na taj naèin poveŸu 2
dijela kuæe i pro¹iri kuhinja...u tom sluèaju atmo nebi bila dobra opcija.

Pitanje:
Kak da sloŸim pritisak. Jutros me panika uhvatila kad je bil na 3 bara, pa
sam ga spustio na 2 (vruæ)

Bojler je u prizemlju (kotlovnica) otprilike s pumpom u razini gornje cijevi
radijatora u prizemlju, a najvi¹i radijator na katu je dakle cca 2-2.5 m
iznad.

Kak da na¹telam na hladno, i kolko toleriram u radu.

Koju izlaznu temp vode u sistemu da po¹telam (ide do 75) ? (sad na 65)
Vode za kori¹tenje ? (sad na 55)

Thanks !
Munta
2007-12-07 17:04:13 UTC
Post by parmenid
[...]
koliko ti je velika ekspanziona posuda? da li je ispravna? koliki j e
predtlak u njoj? rekao si da imas 250 clanaka,zna ci plus
instalacija......bar 25 litara posuda. aj reci tocnu kolicinu clanaka da
izracunam velicinu posude.
ako je ispravna i dobrog volumena onda najvjerojatnije imas zraka u
instalaciji.

vodu si na¹telaj tako da nije prevruca,glupo je bacati energiju na
zagrijavanje a onda ju rashladjivati,takodjer iznad 55c se pojacano stvara
kamenac.

polazni vod ti je ok,kad zahladi pojacaj.

pritisak, 1.2-1.5bara to ti je nekak univerzalna mjera,tlak se namjesti na
hladno i nema toleriranja,dobro moze0,2 bara u plus kod zagrijavanja ali ne
vise,a moze i vise,al ja to sriktam tak da ne raste ni mrvicu.
parmenid
2007-12-07 17:57:47 UTC
Post by Munta
koliko ti je velika ekspanziona posuda? da li je ispravna? koliki j e
predtlak u njoj?
8L
Nisam ni znal da ima i veæa. jedino za Junkersa u ponudi je bila 25 L.
Ispravna je.
Nemam pojma koji je predtlak...nemrem sam vidjet ?
Bum pital tipa kad dojde kak je napumpal.
Na kolko bi trebalo bit ?

Post by Munta
instalacija......bar 25 litara posuda. aj reci tocnu kolicinu clanaka da
izracunam velicinu posude.
cca 230...prebrojim toèno pa javim.
Post by Munta
ako je ispravna i dobrog volumena onda najvjerojatnije imas zraka u
instalaciji.
Nema zraka. Sve ok. Bilo je prevec vode.
Sad je kad grije najace na cc 2.6bara.Da jo¹ otpustim vode ?
Post by Munta
vodu si na¹telaj tako da nije prevruca,glupo je bacati energiju na
zagrijavanje a onda ju rashladjivati,takodjer iznad 55c se pojacano stvara
kamenac.
Ok.
Post by Munta
pritisak, 1.2-1.5bara to ti je nekak univerzalna mjera,tlak se namjesti na
hladno i nema toleriranja,dobro moze0,2 bara u plus kod zagrijavanja ali
ne vise,a moze i vise,al ja to sriktam tak da ne raste ni mrvicu.
Kak misli¹ nema toleriranja. O¹ reæ da je jednak neovisno o temperaturi vode
tj sistema ?

Thanks na tvom vremenu.
DuŸnik sam....vratim to kad tad. Ne velim to bezveze, èujemo se na mail.

Pozdrav !
Munta
2007-12-07 19:20:25 UTC
Post by parmenid
Kak misli¹ nema toleriranja. O¹ reæ da je jednak neovisno o temperaturi
vode tj sistema ?
bez obzira na temperaturu vode tlak mora uvijek biti jednak,za to ti sluzi
ekspanziona posuda,da preuzme "rastezanje" vode prilikom zagrijavanja,tj. da
taj visak vrati tokom hladjenja.

ako je premala onda ne moze odraditi posao kako treba,tada dolazi do
povecanja pritiska u mrezi
parmenid
2007-12-08 18:14:53 UTC
KuŸim....konaèno mi je i jasno æemu sluŸi.
Kolko vidim expanziona posuda je spojena samo na cijev koja vodi iz VIH
spremnika tople vode prema kupaoni...

Uslikam pa po¹aljem na binariese....
povecanja pritiska u mrezi
parmenid
2007-12-08 20:00:36 UTC
Uslikao i postao na hr.rec samogradnja.binaries
Dana¹nji post "Vaillant spoj ekspanziona"

Ima vi¹e fotki...resizal sam i jpg kompresiral pa nisu te¹ke.

U principu zanima me jel ekspanziona uopæe spojena da ima ikakvu
ulogu...cijev na kojoj je cijev tople vode iz spremnika u kupaonu.
povecanja pritiska u mrezi
iZac
2007-12-09 15:45:46 UTC
Post by parmenid
U principu zanima me jel ekspanziona uopæe spojena da ima ikakvu
ulogu...cijev na kojoj je cijev tople vode iz spremnika u kupaonu.
Nisam pratio raspravu ali da pojasnim neke stvari.
Ova ekspanzionka nije za grijanje vec za ekspamziju tople sanitarne i vode i
u tu svrhu sluzi savrseno. Ako curi sigurnosni ventil na spremniku vode
znaci da je potrebno ugraditi "smanjivac tlaka" u vanjski saht hladne vode.
Druga ekspanzionka je na ledjima bojlera - vidi se sa gornje strane bojlera,
plosnata je i sive boje. Na vrhu ima ventil za punjenje zraka i ispitivanje.
Ako tlak jako varira tj. ako ima puno clanaka onda treba staviti jos jednu
posudu na sistem grijanja. Ako se sistem napuni na nekih 1.5 bar na hladno -
normalno je da tlak naraste do 2 bara kad se voda ugrije na 60 stupnjeva i
to nije zabrinjavajuce. Zabrinjavajuce je ako cesto curi sigurnosni ventil
a tlak na hladno nije veci od 1.5, sto znaci da ekspanzionka nije ispravna.
pozdrav
parmenid
2007-12-09 19:15:52 UTC
Izgleda da je previ¹e èlanaka onda.

Sigurnosni ventil ne curi..bar nije ni¹ mokro nit vidim da kaplje.

Kad je hladno onda je 1.7 , a kad full grije(stavio sam da termostat
pode¹ava temp pa moŸda i do 70et ide temp) onda i do 2.8 se diŸe...valjda je
to okonda.

Thanks na poja¹njenjima.
Munta
2007-12-10 17:32:56 UTC
Post by iZac
Post by parmenid
[...]
ekspanziona posuda na bojleru ti je premala za tako veliko grijanje.

nije normalno da tlak naraste pola bara kad se voda zagrije!

"parmenid" ako imas pitanja slobodno mi se javi na mail,ovako mi se vise ne
da.
pero
2007-12-10 17:41:25 UTC
Post by Munta
"parmenid" ako imas pitanja slobodno mi se javi na mail,ovako mi se vise
ne da.
Ili da pozove servisera, ovlastenog , koji dobro radi? :)
pozdrav pero
Munta
2007-12-10 19:48:51 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
..valjda me kuzis "pero",ak kazem da nije normalna oscilacija tlaka u
toplo/hladno na grijanju i napisem da nije dovoljno velika eksp.posuda i
onda se neko drugi javi i kaze da je oscilacija od pol bara normalna:))
ne da mi se raspravljat o tlakovima i kak bi to trebalo funkcionirati.
pero
2007-12-10 20:09:11 UTC
Post by Munta
[...]
Kuzim te da ti se ne da raspravljati, jer za to ipak sluze serviseri, koji
ce rijesiti problem i pomoci, imo.
O samom tlaku nisam bas kompetentna raspravljati, ali mislim da to uveliko
ovisi i o bojleru i o visini podesene temperature (vode), mozda cak i pol
bara u nekim okolnostima i nije previse (ne moras me uvjeravati u suprotno,
ja sam stvarno laik i ne pokusavam osporiti tvoju tvrdnju).
Ali ono sto bih , ipak preporucila onima (narocito s novim bojlerm pod
garancijom) koji imaju problema - je - da zovu ovlasteni servis.
Newsi mozda sluze nekoj raspravi, pomoci i savjetu , ali kod ovakvih stvari
, mislim da je dobar servis pravo rjesenje problema.
Ili naravno mail tebi (kao ovastenom serviseru, ako ti vjeruje na rijec) :)
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 18:08:19 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
bilo 20 stupnjeva u sistemu ili 80,tlak se nesmije micati ako je sve dobro
odradjeno.

u pravu si,ovdje se moze dati savjet ili pomoci naci rjesenje ali svaki
popravak treba odraditi serviser. treba struku postovati a i plin je u
pitanju.
pero
2007-12-11 19:20:58 UTC
Post by Munta
bilo 20 stupnjeva u sistemu ili 80,tlak se nesmije micati ako je sve dobro
odradjeno.
Ja nisam ovlasteni serviser , kao ti, ali kad se nesto zagrije , onda raste,
ako se zagrije jako (previse) , oda mozda i raste , u nekim (ne)
predvidjenim omjerima. Stvarno nisam bas sigurna da se zagrijavanjem vode
, tlak ne smije povecavati, jer to mi je malo cudno, ali ako ti tako tvrdis,
ok,
Ja , s druge strane mislim da tlak oscilira , ovisno o temperaturi, ali to
mora biti u nekim granicama.
Post by Munta
u pravu si,ovdje se moze dati savjet ili pomoci naci rjesenje ali svaki
popravak treba odraditi serviser. treba struku postovati a i plin je u
pitanju.
Istina. Znaci , nek zove ovlastenog servisera. Ako si to ti nek zove tebe,
a,ko sam to ja nek zove mene???
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 20:17:26 UTC
Post by Munta
[...]
..ja ne razumijem sta vama svima tu nije jasno oko tlaka u sistemu i zasto
svi govorite o nekoj toleranciji od pola bara,ono hladno 1.5 a toplo 2 bara
to je ok,e pa nije ok.
u sistemu imate eksp.posudu koja vam sluzi da kompenzira porast tlaka u
mrezi koji nastaje usljed rastezanja vode zbog povecanja temperature.

ako npr. imate sistem od 230 clanaka kao sto to ima "parmenid" onda samo u
clancima imate 115-120 litara vode,kad tome pridodate kolicinu vode u mrezi
koja je napravljena od crnih cijevi za lozenje na drva,znaci radjena je sa
velikim promjerima,litraza sistema se znacajno povecava. postoje i
empirijski podatci za procjenu sadrzaja vode u cijelom sistemu a to je 12,04
litre/kilowat. dakle,empirijski proracun njegove mreze je 361,2 litre.

voda se pri 80celzijusa rasteze,tj povecava obujam za 2,9%, dakle u njegovom
slucaju ce se voda u sistemu rastegnuti za novih 10,47 litara. dakle,za
pravilan rad sistema treba imati posudu od najmanje 22 litre, ali se zbog
sigurnosti uzima prva veca koja je dostupna na trzistu,a to je 25litara. u
bojleru od 36 kW je ugradjena posuda od 10 litara a to nikako nije dovoljno
za pravilan rad sistema.

bilo je govora na seminaru da se ti bojleri od 36 kW nece isporucivati s
ekspanzionim posudama jer se koriste na vecim sistemima ali to nazalost nije
proslo jer su monteri(vecina njih) a bogme i serviseri totalne ovce i svaki
spomen proracunavanja i postotaka u njima stvara strah i ledi im krv u
zilama.

takodjer se mora izracunati i predtlak u posudi,ali to je vec druga tema.

dakle, bilo 20 ili 80 stupnjeva, kazaljka se ne mice ni mrvicu,ako je sve
napravljeno kako treba.

pozdrav!
Munta
2007-12-11 20:30:32 UTC
Post by Munta
Post by Munta
[...]
da nebi bilo nejasnoca,posuda je podjeljena po pola sa membranom,s jedne
strane je zrak s odredjenim predtlakom a s druge je voda,znaci posuda od 10
litara ima prihvat od 5 litara vode,ona od 25 litara ima 12,5 itd
pero
2007-12-11 21:26:34 UTC
Post by Munta
dakle, bilo 20 ili 80 stupnjeva, kazaljka se ne mice ni mrvicu,ako je sve
napravljeno kako treba.
Gle ja sam samo laik, i mislim svoje , (da se kazaljka mice) a ti , ako si
ovlasteni serviser , i tvrdis to sto tvrdis , onda svima daj svoje podatke ,
javno, i narihtaj im da to tako i bude.
Ja i dalje mislim da se kazaljka mice, mozda gluparam, ali ti si tu da
sveopcoj javnosti dokazes suprotno.
Ali to sto tvrdis samo ovdje, pod nickom, kao ovlasteni servieser, a ime
tvoje firme koja tako dobro radi nije dostupno, niti se moze znati jesi li
ili nisi to sto tvrdis , i da li mozes kazaljku zadrzati u jednom polozaju,
ne ulijeva mi neko dublje povjerenje.

Mislim , nekako mi nije jasno, ako si tako dobar , da uspijevas ono sto se
cino vrlo osobito,(to ne micanje kazaljke) i ovlasteni si serviser, zasto
onda jasno i glasno ne kazes - ja sam taj i to mogu, pa da te neko pozove i
to potvrdi.

Sorry , ali do sada sam jos nekako i vjerovala to sto pricas , ali sada
nekako odustajem.
Jer mislim da su oscilacije u tlaku sveprisutne , ovisno o temperaturi vode.
I to pokazuje ta spravica s kazaljkom.
Ok, mozda sam ja glupa, ali nekako mi to ne prolazi.
Evo ljudi, obratite se Munti ako zelite da vam kazaljka stoji na mjestu, ali
molim vas , onda ovdja javite da li je to stvarno tako.
Sorry, Munta , nije osobno, dapace , vecina (tj. skoro sve) toga sto si
napisao stoji, pa i nemam nsta protiv, ali ovo mi nekako nije jasno.
(valjda moj bed, nemoj se obazirati)
pozdrav pero
Munta
2007-12-11 22:04:01 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
dobro podesena i odgovarajuce velicine eksp.posuda je glavni krivac zasto
kazaljka stoji,uzmite knjige i strucnu literaturu pa citajte i obrazujte se.
Munta
2007-12-11 22:14:35 UTC
Post by Munta
Post by pero
Post by Munta
[...]
evo,poslo sam ti podatke na mail,posto mi ne vjerujes.

evo ti jedan primjer,kad mi ne vjerujes: kako to da kad pustas toplu
vodu,tlak u bojleru ne raste a vodu(sanitarnu) zagrijavas na 65 a to znaci
da bojler radi punom snagom i grije vodu od sistema na 90 stupnjeva, a
tlak,tj.kazaljka se ne mice??

odgovor molim.
pero
2007-12-12 08:07:41 UTC
Post by Munta
evo,poslo sam ti podatke na mail,posto mi ne vjerujes.
Nisam dobila nikakav mail, ali i ne radi se o tome da ti ne vjerujem.
Uostalom sto tocno mislis da ti ne vjerujem?
Post by Munta
[...]
Ne zagrije se sva voda u sistemu nego vrlo malo vode (samo u bojleru) , sto
ne utice na tlak, jer expanziona niti ne osjeti to povisenje tlaka na to
malo vode.
(odgovor naravno nisam znala sama, nego sam pitala, iako sam i mislila da je
zagrijavanje sanitarne vode i zagrijavanje vode koja je u cijelom sistemu
sasvim nesto deseto)
pozdrav pero
pero
2007-12-12 08:02:16 UTC
Post by Munta
dobro podesena i odgovarajuce velicine eksp.posuda je glavni krivac zasto
kazaljka stoji,uzmite knjige i strucnu literaturu pa citajte i obrazujte se.
Jasno mi je da se moze dodati velika (ili dzinovska) expanziona ,koja ce
podnijeti taj veci tlak, i kazalka ce stajati na mjestu, ali ne vidim smisla
u tome.
Bojler ima svoju ex. posudu i (ne govorim o parmenidu, nego opcenito) i nije
potrebno da sad svi kraj bojlera imamo jos i dodatnu expanzionu da bi
kazaljka mirovala. Mislim ja.
pozdrav pero
parmenid
2007-12-12 10:44:27 UTC
KuŸim fizikalnu stranu stvari i
slaŸem se da treba veæa ekspanziona...

Iskustveno pak ako mi tlak naraste na 2.8 bara, i onda zatvori¹ radijator il
2 pa ovaj i dalje oscilira i Ÿivæani i preveæ mu je, ja bi barem bil mirniji
da ne oscilira ak ni¹ drugo iako moŸda bojleru i nije problem izdrŸati
toliko.

Bio mi je juèer serviser na moljakanj montera i podesil je...
jer nakon kaj je prekjuèer selio dimnjak monter, opet nije htio kresnut, a
nakon toga je i dodatno javljal F33 (presostat ne preklapa il tak nekaj)...

Dakle juèer bio serviser, podesio kaj treba i sad radi.
Tlak jo¹ uvijek varira al to je i za oèekivati.

Nazovem tog servisera pa se posavjetujem oko ekspanzione kolko bi me to
ko¹talo.

Thanks na pomoæi...javim se tebi Munta sluŸbeno ak bu trebalo

Nadam se da je thread sad mrtav.

Pozdrav i thanks !
pozdrav pero
Munta
2007-12-12 19:52:00 UTC
Post by pero
Post by Munta
[...]
vidis zast je uzaludno objasnjavat kako stvari trebaju funkcionirati kad je
u hrvatskoj uvedena tolerancija od pol bara sto se tice oscilacije u
grijanju.

kao sto rekoh,skoro svi monteri,dobro,njima se ne moze zamjeriti sto ne
znaju,njihovo je da posarafaju i ajd bok,ali problem je sto je i vecina
servisera pojma nema,ti koji ne znaju,oni su se jadni ni krivi ni duzni
sticajem okolnosti nasli u serviserskim vodama,nazalost nisu im jasni
osnopni pojmovi a o elektricnoj strani bojlera da se ne govori,zato je
uvedena jedinstvena ploca,prikaz greske i tako to:)

ne treba dodati dzinovsku posudu,treba dodati tocno proracunatu posudu,a to
sto ti tvoj joker broj kaze da je zagrijavanje sanitarne vode nesto sasvim
deseto od zagrijavanja sistema grijanja onda se i on ubraja u onu gornju
skupinu,dakle on je neki cjevar-zavarivac koji je najednom postao serviser
pa mu relacije u milibarima nisu bas jasne. to je isto ko da ti gradjevinac
kaze da je neboder od 50m visine nagnut u jednu stranu za 2 metra od
vertikalne ose u granicama tolerancije.

........parmenid,kupi ekspanzionu posudu od 25 litara i natlaci sistem na
1-max.1.2bara vidjet ces da nece vise biti problema,a sto se tice tebe pero
ti nastavi traziti savjete od svog jokera kojem je koliko vidim sasvim
normalno vidjeti dva bojlera u kupatilu i jos ih popravljati.
pero
2007-12-12 20:24:34 UTC
Post by Munta
ne treba dodati dzinovsku posudu,treba dodati tocno proracunatu posudu,a
to sto ti tvoj joker broj kaze da je zagrijavanje sanitarne vode nesto
sasvim deseto od zagrijavanja sistema grijanja
To sam rekla ja a ne on, u svakom slucaju, kod zagrijavanja sanitarne vode
ne raste tlak u sistemu , jer se ni voda u sistemu ne zagrijava.

Post by Munta
skupinu,dakle on je neki cjevar-zavarivac koji je najednom postao serviser
pa mu relacije u milibarima nisu bas jasne.
:)) (ni tebi stosta nije jasno, ocito) Nema veze.
btw, mail nisam dobila, pa sad jesi li ti serviser i to jos tako caroban....

,a sto se tice tebe pero
Post by Munta
ti nastavi traziti savjete od svog jokera kojem je koliko vidim sasvim
normalno vidjeti dva bojlera u kupatilu i jos ih popravljati.
Ne popravlja ih, nema potrebe. :)
pozdrav pero
pero
2007-12-12 20:43:36 UTC
"Munta" <***@hi.t-com.hr> je napisao u poruci interesnoj
grupi:fjpe5d$6c4$***@ss408.t-com.hr...

,a sto se tice tebe pero
Post by Munta
ti nastavi traziti savjete od svog jokera kojem je koliko vidim sasvim
normalno vidjeti dva bojlera u kupatilu i jos ih popravljati.
Ti se jos nisi potrudio odgovoriti na pitanje , kakve veze ima da li je
jedan bojler ili dva.
Jasno mi je da se zalazes za kupaonicu bez bojlera na dimnjak , ali zasto ne
dva a jedan da, nije mi jasno.
(lijepo si objasnio situaciju s napom, pa ne vidim zasto te muce ta dva
bojlera)
pozdrav pero
iZac
2007-12-12 15:03:38 UTC
"Munta" <***@hi.t-com.hr> wrote in message news:fjmjn0$hk5$***@ss408.t-com.hr...

Malo citam postove i tak ali mi nikak nisu jasne ove "osobne zamjenice".

Nick "Pero" - kaze: "vjerovala sam" i pise kao zenska

Nick "Munta" - odgovara Peri kao da je musko.

Ne kuzim, ili je to do mene?

I nisu vam te kazaljke i tlakovi tako bitni. Pozdrav.
parmenid
2007-12-12 17:25:30 UTC
MoŸda i nisu "toliko" bitni...ali ja bi bil mirniji da kad podesim termostat
da on upravlja temperaturom vode, pa je digne na 75 na neko vrijeme ne ode
pritisak na 3 bara i blinka...s 1.6 na 3 nije oscilacija od pola bara.

Raðe izdvojim kolko treba pa sam mirniji i ne razmi¹ljam vi¹e o grijanju ni
bojleru do redovitog godi¹njeg servisa.
Odem do tipova u Vaillant, nazval bum par servisera pa bum vidjel kaj
odluèim.

Ali Ÿalosno mi je da u dana¹nje vrijeme kaj god da delam moram guglat i
lovit "majstore" u gre¹kama.Èak bi i platio duplo kad bi skupoæa bila
garancija kvalitete, ali bojim se da to nije sluèaj uvijek.

Thanks jo¹ jednom svima na inputu.

Bok !
pero
2007-12-12 20:17:01 UTC
Post by parmenid
[...]
Nije, to je previse.
Post by parmenid
[...]
Tako je , nek ti oni u Vaillantu preporuce servisera , i onda ga ne pustaj
dok to ne narihta.
Ili zovi Muntu. Ako tvrdi da to moze porihtati, daj mu priliku.
Post by parmenid
Ali Ÿalosno mi je da u dana¹nje vrijeme kaj god da delam moram guglat i
lovit "majstore" u gre¹kama.Èak bi i platio duplo kad bi skupoæa bila >
garancija kvalitete, ali bojim se da to nije sluèaj uvijek.
Da, nije. Moras naci dobrog majstora, s kojim ces biti zadovoljan. :)
pozdrav pero
pero
2007-12-12 20:14:01 UTC
Post by iZac
I nisu vam te kazaljke i tlakovi tako bitni. Pozdrav.
Nisu, nisu, malo se zabavljamo. ;)
pozdrav pero
pero
2007-12-06 15:42:36 UTC
Post by parmenid
Ne znam jel ovla¹teni monter. Kontaktira sa serviserom Vaillantovim i bio
je kod njih.
Po¹aljem ime na mail.
I ??
pozdrav pero
pero
2007-12-05 17:30:32 UTC
Post by pero
(moze i na mail, ako zelis)
Cakam, kaj ces, znatizelja radi. :)
pozdrav pero
parmenid
2007-12-04 22:21:52 UTC
[...]

Da je rekel odmah da treba deblji dimnjak i to nebi bil problem.Uzel bi pol
metra debel da je rekel da mu treba.

Aj dobro, ak ni¹ drugo, sad je toplo.

Pitanje:
Na kolko st da postavim toplu vodu za pipe ?
Kolko vodu u sistemu grijanja (mislim da je max 75)...naravno to ovisi o
projktiranom grijanju al cca kolko za normalno starinsko "Lipovica"
centralno s dovoljno èlanaka.

Pozdrav !
ksasa
2007-12-04 07:29:45 UTC
i mi unazad 10tak dana povremeno imamo muke upaliti
grijanje. dimnjak je fasadni i ide malo iznad krova.
jednostavno ne vuce, nego piri nazad. uglavnom sve ok,
ali dogodi se da ujutro ne zeli povuci. onda u podrumu
rastavim dimnjak na koljenu, upalim pec, izmedju dva
koljena drzim ventilator koji "potjera" topal zrak u dimnjak
i za minut izbacim ventilator i spojim koljena. :)
improvizacija "a je to" koja funkcionira.
dobro je kad smo stari ili ja tu, ali kad zemske ostanu same
ona nema pomoci. :)
Original_G
2007-12-04 14:38:34 UTC
Post by ksasa
[...]
olalala ili dok vas ne pobije CO ilitga monoksid, nije se za saliti s
dimnjacima, ako fasadni ne vuce znaci da mu je kontra pritisak prejak, a
prema opisanom vi imate klasicni dimnjak samo postavljen po fasadi ( s
vanjske strane zida a ne unutarnje) najvjerojatnije vam je problem da se
dimnjak ohladi i onda ne vuce dok se ne zagrije (zato posle vuce)

fasadni dimnjak je onaj kaj izlazi kroz zid van horizontalno i tu
zavrsava...
--
Original_G
Si vis pacem, para bellum
ksasa
2007-12-04 18:06:25 UTC
Post by Original_G
[...]
CO je produkt loseg sagorjevanja plina zbog lose podesenog
plamenika koji ne prima dovoljno zraka. produkt sagorjevanja
dobro podesenog uredjaja bi trebala biti skoro pa cista vodena
para. tako su mi bar objasnili.
nemam bojler nego plinsku pec, koja se sama iskljuci nakon nekog
vremena kad dimnjak ne povuce. u podrumu imamo i pec na loz
ulje, a kako obje peci nisu smjele ici na isti dimnjak ugradjen je
aluminijski vanjski dimnjak na fasadi. krivo sam se izrazio kad
sam rekao da imam fasadni dimnjak jer sam mislio na ovaj, a ne
na onaj koji samo viri kroz fasadu.
problem je upravo taj da se dimnjak previse ohladi. i jutros kad
sam pisao poruku bio je isti problem koji sam, nakon sto sam
postao poruku, ponovo propirio metodom s ventilatorom.
zanimljivo je da se to prosle godine nije tako cesto dogadjalo kao
ove.
matko
2007-12-04 20:29:30 UTC
Post by ksasa
CO je produkt loseg sagorjevanja plina zbog lose podesenog
plamenika koji ne prima dovoljno zraka. produkt sagorjevanja
dobro podesenog uredjaja bi trebala biti skoro pa cista vodena
para. tako su mi bar objasnili.
Mislim da ono sto prodaju pod zemni plin je metan a ne vodik. ;-)

Dakle u dimnjak ide CO2 i H20 u plinovitom obliku uz ostalo. Ako se
u dimnjaku doticno ohladi ispod 100 stupnjeva na stijenci dimnjaka se
kodenzira voda koja se spusta prema dolje.
Post by ksasa
[...]
Stvar je s kvalitetom izolacije ako je imas. S vremenom dolazi do
natapanja vodom izolacije u stijenci te unutrasnja stijenka brze
gubi toplinu prema vani.
Munta
2007-12-04 17:15:42 UTC
Post by ksasa
[...]
mako mila!!! pa jeste vi normalni?? potusit cete se ko zacavi u tom podrumu!
garantirano imate neizoliran dimnjak,nepropisno napravljen. kazes izmedju
dva koljena? koliko koljena i koliko metara aluminijeke dimnjace imate do
dimnjaka?
ksasa
2007-12-04 18:18:34 UTC
Post by Munta
[...]
podrum je prostorija u kojoj se ne boravi.
dimnjak je visine 7m! 4 koljena dok se ne izadje iznad nivoa zemlje.
Munta
2007-12-04 19:38:35 UTC
Post by ksasa
Post by Munta
[...]
imas neizolirani aluminijski dimnjak,tj. obicnu cijev,imas 4 koljena. pa
koji ti je to dimnjacar potpisao?? sreca tvoja pa ljudi izmislili abgass.
ostajem pri tome da dimnjacara treba prijaviti! 4 koljena?!?! Alu cijev!?!?!
da je to u EU iso bi taj koji ti je to radio laganini u zatvor a s njim ruku
pod ruku i dimnjacar. katastrofa
ksasa
2007-12-04 21:40:15 UTC
Post by Munta
[...]
ajd smiri se malo, nema razloga da se nerviras uzalud.
tko bi iole pametan stavio obicnu aluminijsku cijev kao dimnjak?
ja sigurno ne bih. u sredini je aluminijska cijev, onda ide izolacija
(tervol najvjerojatnije) i onda jos vanjska aluminijska oplata.
lako je moguce da se s vremenom izolacija navlazila i izgubila
svoja prava svojstva pa se dimnjak prebrzo ohladi.
jedino ova koljena koja idu od peci do dimnjaka nisu izolirana.

ajd daj prijedlog kako postojeci "dupli" dimnjak, koji je iznutra
ozbukan i koji se dugo koristio uz pec na lozenje, a kasnije s
plamenikom na loz ulje, sigurno presaltati na plin. jel dovoljno
samo na njega spojiti plinsku pec ili bi trebalo ubacivati neke
aluminijske "uloske". rostfrei su mi preskupi. promjer svake
cijevi dimnjaka je 14x14cm. ide od podruma, kroz kucu. u
tavanu bih ga mogao djelomicno porusiti i ubaciti te uloske
do podruma ili da nista ne diram?
Munta
2007-12-05 16:03:44 UTC
Post by ksasa
Post by Munta
[...]
kako god,ne nerviram se ja nista,al covjece,4 koljena izmedju peci i
dimnjaka? katastrofa,taj dimnjacar a bogme i majstor koji ti je radio pec
pojma nemaju.
Post by ksasa
[...]
nisam siguran al mislim da bi ga bilo dovoljno dobro ocistiti,nisu potrebne
nikakve sanacije osim ako je propao iznutra zbog kiselog kondenzata,naravno
ako ga je bilo. zovni dimnjacara al ovaj put nekog koji zna posao,nekak ga
dobro ocisti i pogleda kamerom.
ksasa
2007-12-05 18:08:37 UTC
Post by Munta
kako god,ne nerviram se ja nista,al covjece,4 koljena izmedju peci i
dimnjaka? katastrofa,taj dimnjacar a bogme i majstor koji ti je radio pec
pojma nemaju.
mislim da je dimnjacar dao suglasnost za taj vanjski dimnjak, a da su pec
spojili majstori koji su montirali pec i izveli ostatak plinske instalacije
po
kuci. ima toga par godina pa me sjecanje slabo sluzi.
Post by Munta
[...]
to sam i ja pretpostavljao. imam ja video opremu s kojom bih mogao sam
snimiti unutrasnjost pa cu to vjerojatno prije dimnjacara sam obaviti, a
onda
njega zvati da cujem i njegovo misljenje. kad smo uvodili plin nisu mogle
obje peci na isti dimnjak. uvjetovali su ubacivanje ulozaka u postojeci
dimnjak i izbacivanje stare peci. ova solucija nam se nije svidjela jer tko
zna moze ova stara, jednom kad opskrba plinom zagusti, dobro doci. sad
bih ja ipak spojio obje na isti dimnjak, ali s mehanizmom da mogu rucno
saltati koja pec ce biti spojena na dimnjak.
Munta
nemoze loz ulje i plin kao energent na isti dimnjak!!
Munta
koji vam to dimnjacar dao suglasnost?? trebate ga tuziti!
ksasa
2007-12-04 18:20:29 UTC
Post by Munta
koji vam to dimnjacar dao suglasnost?? trebate ga tuziti!
3 godine je dimnjak radio bez ikakvih problema i nikad
problema s njim. prosle je poceo povremeno stvarati probleme,
a ove sve cesce.
sljedece godine ako bude srece, a pogotovo love ide sanacija
starog dimnjaka i demontaza vanjskog.