(prestaro za odgovor)
Stiropor vs. kamena/staklena vuna
kresotrg
2005-10-12 13:33:00 UTC
Odmah isprika na ponavljanju teme, no zurno moram odluciti sto kupiti i
ugraditi kao izolaciju krovista - stiropor (vidjeh kod Kemenovica) ili
kamenu tj. staklenu vunu. Znam da se stiropor rjede primjenjuje, no postoji
li ikakav konkretan razlog (izuzev cijene). naime, koliko sam uspio
prikupiti podatke m2 stiropornih plocaza tu namjenu (debljine 10 cm) kosta
cca 41 kn, dok meki tervol iste debljine dode cca 24 kn.

Unaprijed hvala na odgovorima!
Spuzva
2005-10-13 09:40:51 UTC
Post by kresotrg
Znam da se stiropor rjede primjenjuje, no postoji
li ikakav konkretan razlog (izuzev cijene).
ako ne zatvoris dobro staklenu vunu i ona se navlazi, gubi izolacijska
svojstva. a vuna ne gori, dok stiporor gori i pri tome oslobadja
otrovne plinove
skoro_gotovo
2005-10-13 10:53:12 UTC
Post by Spuzva
Post by kresotrg
[...]
ja osobno bih se ipak odlucio staviti stiropor izmedju rogova upravo zbog
tog upijanja pare i gubitka izolacionih svojstava kod vune. a u jeftiniji
je..
jedinu manu koju sam cuo kod stiropora je da gori...to mi je malo
smjesno..stavis nesto izmedju drvenih greda i dasaka i kazes da to ne
gori..a sta daske i grede nece izgorit...ako plane onda ce izgorit i ako je
vuna medju njima, i tako i tako bi bilo pozeljno da onda izadjes van, tako
da ti otrovni plinovi onda mogu bit otrovni kolko oce...
Tomislav
Postoji samogasivi stiropor kao sto je i vuna.Zna ci ne gori.
Joko Hama
2005-10-14 08:28:10 UTC
Roofmate, ali i kosta.
kresotrg
2005-10-14 13:48:06 UTC
Hvala na odgovorima, upravo su nmi u Kekmenovicu rekli da je cinjenica
parootpornosti stiropora glavna prednost u odnosu na mineralne vune. Zna li
tko kolika je razlika u famoznim toplinskim koeficijentima izmeðu stiropora
i mineralne vune (staklene ili kamene)? Da li je razlika znacajna kod
povrsine cca 100 m2 krova u kontinentalnoj klimi (podrucje Zg)?

Hvala!
Roofmate, ali i kosta.
skoro_gotovo
2005-10-14 16:50:03 UTC
Post by kresotrg
[...]
NEMA razlike u toplinskim koeficijentim..oboje su oko 0.038 W/mK, ovisno o
tvrdoci i sl...tu nemozes fulat...
danijel
2005-10-14 18:00:12 UTC
Post by kresotrg
[...]
Istina, ali prednosti kamene/mineralne vune je da ne gori, da ima veliku
difuziju vodene pare (to je prednost a ne mana kako vele u Kemenoviæu) i jo¹
neke...
Evo ovdje ima¹ dosta objektivno opisane razlièite fasadne sustave:
http://www.roefix.com/katalog/pdf/KR_264_277.pdf

Danijel
www.urban.hr
skoro_gotovo
2005-10-14 19:04:09 UTC
Post by danijel
[...]
nece ti izgorit vuna al ces zato ostat bez cijelog krova osim vune ako sta
plane :)...ne vidim gdje joj je tu prednost...
paropropusnost je prednost ali na krovu se tako i tako nakon vune stavlja
nepropusna folija pa onda propusnost od vune ne znaci previse, tako da
pretpostavljam da su na to mislili spominjuci nepropusnost stiropora...po
mome je stiropor za krov bolji jer je tako i tako sve zabrtvljeno sa tom
folijom a ako sta i prodje stiroporu nece skodit a vuna ce izgubiti
svojstva...
danijel
2005-10-15 05:06:56 UTC
Post by skoro_gotovo
Post by danijel
Istina, ali prednosti kamene/mineralne vune je da ne gori, da ima veliku
difuziju vodene pare (to je prednost a ne mana kako vele u Kemenoviæu) i
jo¹
Post by danijel
neke...
[...]
Nisam vidio da se radi o krovu, mislio sam da je prièa o fasadi.
Nakon vune ili stiropora stavlja se paropropusna, a vodoodbojna folija, ba¹
zbog toga da vodena para moŸe slobodno izlaziti u prostor. Zbog toga je
mineralna vuna u velikoj prednosti u odnosu na stiropor.

Danijel
www.urban.hr
Teo
2005-10-19 17:34:51 UTC
Post by danijel
Post by skoro_gotovo
Post by danijel
Istina, ali prednosti kamene/mineralne vune je da ne gori, da ima veliku
difuziju vodene pare (to je prednost a ne mana kako vele u Kemenoviæu) i
jo¹
neke...
Post by danijel
Post by skoro_gotovo
[...]
Ja nesto radim u stilu 'uradi sam' pa me zanima tocan naziv te paropropusne,
a vodoodbojne folije i okvirna cijena?
ivan
2005-10-19 17:55:00 UTC
Jel zna netko razlike izmedu staklene i kamene vune. Sto je bolje?
danijel
2005-10-20 05:33:43 UTC
Post by Teo
Ja nesto radim u stilu 'uradi sam' pa me zanima tocan naziv te
paropropusne,
a vodoodbojne folije i okvirna cijena?
Tyvek je jedna od najboljih, mislim da je cijena cca 12kn/m2

http://www.isover.hr/potkrovlja/tyvek_difuplan.html

Danijel
www.urban.hr
danijel
2005-10-20 05:39:16 UTC
Post by ivan
Jel zna netko razlike izmedu staklene i kamene vune. Sto je bolje?
Skoro su pa iste po svojstvima. Razlika je u naèinu proizvodnje i
materijalima od kojih se pravi, a staklena je ne¹to ekolo¹ki prihvatljivija.

Kamena ili mineralna vuna:
http://www.gradimo.hr/Content/Article.aspx?Id=1352

Staklena vuna:
http://www.masmedia.hr/p_casopis.asp?id_novosti=449&id_projekta=3&id_stranice=7&id_substranice=193