(prestaro za odgovor)
Centralno grijanje na struju
Tihomir
2005-03-11 07:42:06 UTC
Planiram ugraditi centralno na struju jer mi se cini jos najisplativije ako
se koriste posebni grijaci. Pocetna ulaganja su daleko manja, a potrosnja
isto nije veca nego kad se koristi loza ili plin.
Na slijedecem linku ima zanimljiva ponuda http://www.ekoterm.co.yu/
Ovu tehnologiju nisam vidio da se igdje koristi kod nas. Inace mali grijac
"ekonomik" kosta 130 eura , a veliki "vulkan" kosta 240 eura.
Da li itko ima ikakva iskustva s navedenim nacinom grijanja na struju ?
(obavezno pogledati navedeni link). Jedan poznanik je ugradio navedeni
sistem i kaze da radi dobro. Mene zanima da li imaju kakve negativne strane
sustava.

Tihomir
skoro_gotovo
2005-03-11 07:53:59 UTC
Post by Tihomir
[...]
sinko, ne budi naivan...struja je najskuplji nacin grijanja, bila i
ostala...vidim tu tvoj ocit nedostatak znanja iz fizike....el. grijac je
uvjek i samo el. grijac pa zvao se on mramorne ploce, elektricno podno
grijanje, el. pec ili ovaj tvoj neki trofazni ne znam ni ja sta...od jednog
kw el energije ces dobit uvjek manje od 1kw toplinske energije...drugo je
grijanje s klimom...to je drukciji princip i kod nje od 1kw el. dobijes i 4
i vise kw toplinske energije pa je taj nacin grijanja jedan od najjeftinijih
ali pomocu el. grijaca bilo koje vrste, zaboravi...
Tihomir
2005-03-11 09:02:10 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Sinko izgleda da tebi fali znanja iz fizike, meni sigurno ne nakon 5 godina
tehnickog fakulteta.
Sigurno znas naravno da je iskoristivost toplinskih pumpi zbog zakona
termodinamike cetrdesetak posto, pa tako ni klima uredjaj nema vecu
iskoristivost, nego ljudi malo krivo tumace navedene podatke. Klima koja
ima recimo 2 kw , u stvarnosti ima oko 750W . E sad daj mi molim te objasni
po kojem zakonu fizike ti iz onih svojih 1kw elektricne energije dobijes 4
kw toplinske energije. Izgleda da tvoja klima stvara energiju iz vakuma :)

A da si u krivu potvrdjuje i praksa. Poznanik koji je ugradio navedeni
sustav presao je na njega zato jer mu je bilo preskupo placati klasicno
centralno grijanje (iz toplane), jer su cijene bile ogromne a grijanje
slabo. Drugo za grijanje stana od otprilike 80 kvadrata trosi u prosjeku
800 Kn na mjesec za struju , (nekad vise nekad, manje ovisno o vremenu)

E sad kad u racunicu ukljucis sve potrebno za instalaciju klasicnog
centralnog i ovog, vec u startu ustedis ogromnu lovu. Sto se tice energenata
cijene su tu negdje, ali koliko se vidi cijenea nafte naglo raste.

A kad vidim kolike sume ljudi izdvajaju po sezoni na lozu (od 10000 do
20000 Kn) , pa nisam bas siguran da je struja skuplja. Ako ti s grijacem od
5kw mozes grijati do 80 kvadrata meni se to cini sasim prihvatljivo.
Ako si malo bolje pogledao podatke o tim grijacima , vidi se da ne rade po
principu zagrijavanja metala te predavanja topline u vodu nego po principu
elektrolize.
a je to ...
Tihomir
Indy
2005-03-11 09:27:51 UTC
On Fri, 11 Mar 2005 08:39:00 +0100, "Tihomir"
Post by Tihomir
Planiram ugraditi centralno na struju jer mi se cini jos najisplativije ako
se koriste posebni grijaci. Pocetna ulaganja su daleko manja, a potrosnja
isto nije veca nego kad se koristi loza ili plin.
Pogledao sam malo po papirima od proizvodjaca elektricnih kotlova,
uglavnom za kucu velicine 100-140 kvadrata majstori se slazu da je
24kW pec dovoljna.

Mala kalkulacija oko mjesecne potrosnje ispada da ako ti radi kotao
(efektiva) samo 4 sata u skupoj i 4 sata u jeftinoj tarifi to ispada
dnevno 70 kn (mjesecno 2100 Kn) i to pod uvjetom da radi sa 2/3 snage
!

Malo offtopic za ovaj thread:

Ljudi, kakva su vam iskustva sa mjesecnom potrosnjom loze ?
Znam da nije isto kakva je kuca, kakva je izolacija...itd. ali me
zanima kolike su vam mjesecn potrosnje ?

Indy

Power offline, EMP armed and ready
http://www.flightmadness.com
skoro_gotovo
2005-03-11 09:38:40 UTC
Post by Tihomir
[...]
ajmo korak po korak jer je sve naravno netocno...to sta imas tehnicku skolu
a to neznas nije za osudu..i ja sam zavrsio istu pa ni ja to nisam znao jel
te tamo uce da energije iz nicega ne nastane i ne moze nestat...to je
naravno i tocno, pa odkud onda paradoks klime?
to naravno nije paradoks...ne da mi se sad objasnjavat cijeli princip rada
klime, al ukratko ona ne uzima samo el. energiju nego se pomocu okoline
hladi ili grije medij koji ide kroz nju pa je tu dobitak od tih nekoliko
dodatnih kw, al el. energija je jedina koju placas u tome procesu pa ju
jedinu i spominju... to ti upravo i govori podatak na svakoj klimi kad kaze
npr. da je klima od 3,6 kw.to se odnosi na toplinsku energiju koju daje a
trosi mozda oko 1kw elektricne....ovisi kakvi su vanjski uvjeti, taj koef.
iskoristivosti moze bit od 1 i nesto do preko 4...
evo, nadam se da si shvatio mada nema bas puno podakata jer mi se neda sve
pisat...

sad jos dodatno oko el. grijaca...ti si tu sve moguce stvari stavio u isti
kos...to je sad preduboko da bi sve objasnjavao o izolaciji i gubicima
objekta i energetskoj vrijednosti loz ulja i plina i omjera cijene istih...
dakle, ovo sta si napisao za poznanika je savrseno tocno i to bih ti i ja
preporucio...naime, toplana naplacuje sigurno kakvih 4000 kuna godisnje za
kakav stancic od 60 tak kvadrata (to znam iz prakse), a realno gubici stana
(koji ima puno manje gubitke od kuce jer je od mogucih 6 izoliran cesto i sa
5 strana sa drugim stanovima i hodnikom pa ga je i puno lakse zagrijat) su
puno manji..oni su tolko mali da CAK i kad se grijes na skoro najskuplji
energent struju, ustedit ces duplo svake godine (treba sad vidit kolki su ti
tocno gubici stana a kolko te toplana dere da ti kazem u skoro lipu kolko
ces ustedit) u odnosu kolko toplane dere...al nemoj to brkat sa grijanjem
kuce ili loz uljem...ti u taj isti stan stavi grijanje na struju i loz ulje
i jeftinije ces proc na ulje, a da ne govorim o plinu koji ce te kostat jos
30% manje...
znaci, ako imas mogucnost neku drugu osim struje uzimaj, a ako ne i to je
puno bolje nego placati toplani...
skoro_gotovo
2005-03-11 09:44:00 UTC
Post by Tihomir
[...]
to je preopcenito pitanje...to je koda pitas kolko trose vozila sa
unutrasnjim izgaranje...
kuca od 130 m3 moze trosit 3000kuna godisnje loze (a i puno manje...) a kod
nas takve kuce radjen klasicno bez izolacije komotno trose 10 000 kuna
mjesecno i to sa temeriranje i stednjom.
inace moja kuca od 136 m2 ima gubitke od oko 6kw, znaci da joj treba i
takova pec da to nadoknadi...
a ti majstori sta kazu da treba 24 zato i jesu samo "majstori"...to ovisi o
puno faktora...
ako ima recimo moj slucaj sa gubicima od 6 kw i hoces protocni plinski
bojler onda bi ga morao uzet od negdje mozda 24kw al samo zbog protocnog
bojlera, ali za samo grijanje, ovisno naravno o izolaciji to moze biti i 5
puta manje...al pitaj majstore, i svaki ce ti lupetat slicne gluposti jer su
oni svi ista skola neznanja..uce jedan od drugog a nijedan nema pojma...sve
fuseri.
Tihomir
2005-03-11 09:45:26 UTC
Post by a je to ...
koliko sam shvatio ti grijaèi zamjenjuju protoène bojlere !?
koji zahvati su potrbni kod onih koji imaju grijanje na loŸ ulje (plamenik)
Nisam strucnjak za cetralna grijanja, ali koliko sam vidio u praksi taj
sustav, imas taj grijac (ili vise njih ako treba), on je dugacak oko pola
metra i debel desetak centimetara, potreban je jos i ekspanziona posuda i
naravno cijevi i radijatori. Od ostalih stvari potreban je jos i termostat
kojim reguliras temperaturu u prostoriji i termostat koji se montira
direktno na izlazu iz grijaca i mora imati mogucnost regulacije od 20 - 90
stupnjeva. Bitno je da temperatura ne predje 70 stupnjeva jer se onda
pocinje luciti kamenac koji stetno djeluje na rad grijaca, tj grijac gubi
efikasnost.
Do grijaca moras provesti kvalitetnu strujnu instalaciju sa zicom od 4
kvadrata.
Instalacija koju sam vidio sastojalas se od dva grijaca snage 5kw
("ekonomik") i trosak je bio oko 5000 Kn.
Ako mislis prijeci s loze na struju svakako prije toga baci dobru racunicu
na papir, koliko sada trosis na grijanje i koliko ce ti trebati struje.
Racunaj da jedan grijac od 5kw grije do 80 kvadrata ako je kuca dobro
izolirana, inace racunaj oko 70. Grijac po satu skupe struje (od 7 do 21h)
trosi oko 3.7 kn. E sad ako radi na maksimumu barem 6 sati dnevno ispadne
oko 22 kn, a za mjesec dana oko 660 Kn. E sad, mislim da ce obicno grijac
raditi i vise , a i po noci ce trebati odrzavati neku temperaturu pa bi
trosak mogao porasti na 800 - 1000 Kn. Sve ovisi o izolaciji kuce i vremenu.
Raspitat cu se jos malo da vidim koliko stvarno trosi u praksi instalirani
sustav pa cu javiti.
Tihomir
2005-03-11 10:00:00 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Znam tocno kako radi klima uredjaj, pa zato i kazem da treba znati citati
podatke, ali nije bitno , nije tema rad klima uredjaja.
Post by skoro_gotovo
[...]
Centralno ugradjujem u kucu, ne u stan, tako da troskovi ovise iskljucivo o
meni, tj mojoj potrosnji. Kad se raspitjem kod drugih koji griju kuce na
centralno, iznosi koje trose na lozu su ogromni. A tu su jos i gnjavaze s
nabavom loze, instalacijom samog sustava, velike oscilacije cijeen samog
energenta.
Ako je u pitanju zgrada s centralnim grijanjem naravno da su gubitci manji
jer je objekt kompktniji i imas zapravo gubitke samo na vanjskim zidovima.
Kad je kuca u pitanju snosis naravno sam sve troskove i grijanje i gubitke.

Mislim, i sam se jos dvojim , ali ipak mi se cini prakticnije grijanje na
struju, pogotovo sto ne zelim u startu imati veliku investiciju.
Tihomir
2005-03-11 10:06:59 UTC
Post by Tihomir
[...]
Nisi pogledao link koji sam stavio.
Ne mislim ugradjivati klasican elektricni kotao. Ovaj koji zelim postaviti
je doslovno preko 100% vece iskoristivosti od klasicnih strujnih kotlova.
Jedan grijac snage 5kw grije do 80 kvadrata. Znaci s dva takva grijes bez
problema 140 kvadrata. I ako sad uzmes 4h skupe i 4h jeftine struje ispada
mjesecno 1350 Kn i to pod uvjetom da tih 8 sati rade na maksimumu obadva
grijaca.
Inace nasi majstori jos nemaju nikakva iskustva s ovim kotlovima tako da ovo
gore sto si napisao ne stoji.

Ali ovo je sve samo racunica, moram jos provjeriti kako to izgleda u praksi.
skoro_gotovo
2005-03-11 10:41:51 UTC
Post by Tihomir
[...]
je, ma to je sve tocno...to tako i u praksi funkcionira...iz iskustva mogu
rec da stan od kakvih 80 kvadrata da je neka novogradnja da sad nije
raspucala stolarija kroz koju su ventilacijski gubici strava ima potrebu za
mozda kakvih 5kw (i to maksimalnih gubitaka) a vjerovatno i duplo
manje...prosjecnih gubitaka sigurno manje od 2,5 kw sta ce rec da ti je
potreban grijac od kakvih 5 kw koji ce prosjecno trosit 2.5 kw po satu...
moja preporuka bi ti bila da nadjes dobrog projektanta i das mu kakvih 2000
kuna i on ce ti sve proracunat i imat ces sustav koji savrseno funkcionira.
sve kupis sta ti kaze i pozoves majstora samo da ti spoji.ovako ce ti
majstor naplatit puno vise a kak ce to radit ta sam bog zna.nemoj samo tim
majstorima vjerovat.jako malo ljudi se u to dobro kuzi.ja nisam te struke al
znam o tome vise nego oni.evo ti samo taj kamenac i tih 70 stupnjeva o kome
svi oni pricaju.ako imas zatvoreni sustav kamenac se jednom izluci i ti u
malim kolicinama koje nicem ne smetaju i to je to.poslje se vise nema sta
izlucivat i mozes terat temp. do kud hoces...

ako se radi o neizoliranoj KUCI od kakvih 100 kvadrata onda ce ti tu trebat
i grijac od 20 kw, s tim da ova racunica od 4 sata po noci i 4 po danu
funkcionira samo ako si samo 4 sata u kuci.. u suprotnom, ako si u kuci 10
sati bogme ces 10 morat i grijat...

ovi sta pisu na tom linku sta si dao su cisti oportunisti..nemaju oni blage
veze.svaki strujni grijac ima iskoristivnost skoro 100 % i ako znamo da
nijedan nemoze bit preko 100% a cak ni 100 onda kak moze taj bit 100% bolji
od nekog drugog...
Indy
2005-03-11 10:48:27 UTC
On Fri, 11 Mar 2005 11:03:51 +0100, "Tihomir"
Post by Tihomir
Post by Indy
[...]
Pogledao sam link i volio bih da si u pravu ali NE POSTOJI tako nesto
kao sto je "preko 100%" iskoristivosti, ako ima onda to nije u ovoj
dimenziji.

Kw je Kw, 1 Kw struje BEZ gubitaka, a uvijek ih ima (cijevi,
izolacija...) daje 1Kw topline

http://www.flightmadness.com
Tihomir
2005-03-11 11:41:51 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Naravno.
Post by skoro_gotovo
[...]
Sami grijaci imaju iskoristivost skoro 100 % , ali tu je problem i prijenosa
energije na vodu. Znamo da voda ima velik specificni toplinski kapacitet i
da se sporo zagrijava. Klasicni grijaci vjerojatno imaju gubitke pri
prijenosu topline na vodu, tj da se izrazim "spori" su. Ovi drugi grijaci
koriste drugaciju tehnologiju prijensa energije na vodu, tj ne samim
zarenjem nego koliko sam shvatio elektrolizom, tako da snaga koju grijac
daje ovisi o stupnju elektrolize vode i sva energija koju grijac rtosi
direktno se prenosi na vodu. Inace imam i prospekte od navedenih grijaca
(nema ih na navedenom linku), gdje pise da se u sustav stavlja destilirana
voda (preporucljivo ali nije obavezno), i da se po 10 litara vode dodaje
par grama sode bikarbone. Kako se sustav zagrijava tako raste i snaga koju
daje. Kada se sustav zagrije trebao bi davati 5-7 kw. Zato je potrebno
mjernim uredjajima mjeriti stuju koju trosi kako bi se sustavoptinmirao, a
sodm bikarbonom se regulira koliku snagu sustav daje. Kod klasicnih grijaca
nemozes na taj nacin regulirati snagu sustava pa je ocigledno da se ovdje
radi o potpuno drugacijoj tehnologiji.
Znas i sam da nisu svi sustavi jednako efikasni. I kod loze se koristi
plamenik i loza kad gori daje po litri istu kolicinu topline ali ovisi od
sustava koliko ce efikasno preuzeti toplinu koja se oslobodi.

Uzmi i druge primjere, klima uredjaj, teroakumulaciona pec, obicne
grijalice, .. , mozes sve njih uzeti iste snage ali nece svi jednako
zagrujavati prostoriju, niti biti jednako efikasni, niti potrositi isto
struje.
Tihomir
2005-03-11 11:48:13 UTC
Post by Indy
[...]
Ma tocno je to sto pises, ali niti ne pise da sistem daje vise nego sto
uzima, samo pise da je to sto uzima efikasno iskoristeno za zagrijavanje.
Usporedbe su izvrsene s drukcijim oblicima grijanja TA peci i centralno na
loz ulje, pa pise da je ovaj sustav efikasniji od njih.
Cak niti ne usporedjuju taj sustav s drugim sustavima na struju (centralno
grijanje), pa me zanima kolika bi bila razlika u odnosu na njih.
VW1500
2005-03-11 14:40:19 UTC
Post by Tihomir
Post by Indy
[...]
koji si ti to teh. faks pohadao 5 god ?
ili si pohadao pripadajcu kantinu 5 god

Ako je iskoristivost obicnih el grijaca ~95 %
na koju foru mozes ustediti 30-40% love/energije nekim drugim grijacima ?
VW1500
2005-03-11 14:43:10 UTC
Tek sad vidim o cemu se radi
To je zilet-sistem, elektrode u vodi
nista posebno
VW1500
2005-03-11 14:44:06 UTC
"kupi ko karlo glupi"
ipikec
2005-03-11 18:27:27 UTC
Takve "grijaèe" su jo¹ u doba hladnog rata koristili Rusi u svojim
podmornicama.
Inaèe, bilo bi jako dobro da si i¹ao u ¹kolu i ne¹to nauèio jer ovo ¹to
pi¹e¹ je jako zabrinjavajuæe. Da ne upotrijebim koju sloŸeniju rijeè!
Pozdrav, Pikec!
Ivan Gasparovic
2005-03-12 00:13:30 UTC
Post by Tihomir
[...]
Nakon procitanog, reci cu ti da se sakrijes negdje i svoje neznanje pokusas
ubuduce prikrit tisinom.

Svi elektricni grijaci imaju vecu iskoristivost svojeg "goriva" od recimo
loz ulja. Elektricni grijaci (ma kakvi oni bili) imaju iskoristivost od
95% na vise. Loz ulje nije ni blizu, plin je tu negdje! Plin je jeftiniji!
Nema tog grijaca koji je jeftiniji od plinskog bojlera.

Pojma nemas kako klima radi. Ona ima iskoristivost od oko 3:1, bolje i
preko 4:1. NE 1:4 nego 4:1. Daje 4kw topline za 1kw utrosene energije i
to tako da uzme energiju iz vanjskog zraka i tu istu prenese unutra. Da
bi to prenjela treba utrositi cca 3 puta manje energije nego sto prenese.
No, kod klime postoje i negativne strane, a to su osjetljivost na vanjsku
temperaturu. Sto je ona niza, niza je i iskoristivost. Ona deklarirana
na klimi je pri 7 stupnjeva vanjske temperature. Kod 0 je kakvih 70%.

Cijene energenata sam ja napisao prije koji mjesec. Evo ti jos jednom,
ali sa svojim velikim znanjem termodinamike, fizike i ogromnom naobrazbom
na tehnickom fakultetu (zgrozim se samom pomisli da si mozda zaista i
zavrsio, pogotovo u 5 godina) cudim se da znas i citat.

Sto se tice potrosnje naspram plinu ili lozi, to je upola tocno. Dolje se
vidi da je loza skup nacin grijanja i da bi se uporabom TA peci moglo
strujom proci cak i jeftinije. Ne znam tocno koliko je iskoristivost
kotlova na lozu.

Nemoj zaboraviti efikasnost pojedinih uredjaja. Struja 1:1, bojler plinski
oko 80%, plinske peci cca 70%, drva 50%, ulje 65%.

Pretvorimo sve u 1kn radi lakseg pregleda. Za 1kn dobijemo.

1.82kwh energije po skupoj struji
3.07kwh energije za loz ulje
3.33kwh energije po jeftinoj struji
5.17kwh energije iz plina
13.08kwh energije za drva

Redosljedom po cijeni (u zagradi je sa uracunatom efikasnoscu):

Drva, 13.08kwh - (6.54kwh)
Plin, 5.17kwh - (4.14kwh) - sa kondenzacijskim kotlom svih 5.17kw
Jeftina struja, 3.33kwh - (3.33kwh)
Loz ulje, 3.07kwh - (1.99kwh) - ako je iskoristivost kotla oko 60%,
ovo je jako skup nacin grijanja
Skupa struja, 1.82kwh (1.82kwh)

Za kraj, za sve one koji su se tu dvoumili izmedju prelaska na plin ili
ostanka na lozi, odgovor je u gornjoj tablici. Plin je duplo jeftiniji!
Jos mislim da je i cijena loze otisla gore.
Tihomir
2005-03-14 07:27:32 UTC
Post by ipikec
[...]
A sto to tocno? Daj me molim te nauci.