Centralno grijanje na struju
(prestaro za odgovor)
Tihomir
2005-03-11 07:39:00 UTC
Planiram ugraditi centralno na struju jer mi se cini jos najisplativije ako
se koriste posebni grijaci. Pocetna ulaganja su daleko manja, a potrosnja
isto nije veca nego kad se koristi loza ili plin.
Na slijedecem linku ima zanimljiva ponuda http://www.ekoterm.co.yu/
Ovu tehnologiju nisam vidio da se igdje koristi kod nas. Inace mali grijac
"ekonomik" kosta 130 eura , a veliki "vulkan" kosta 240 eura.
Da li itko ima ikakva iskustva s navedenim nacinom grijanja na struju ?
(obavezno pogledati navedeni link). Jedan poznanik je ugradio navedeni
sistem i kaze da radi dobro. Mene zanima da li imaju kakve negativne strane
sustava.

Tihomir
skoro_gotovo
2005-03-11 07:53:59 UTC
Post by Tihomir
[...]
sinko, ne budi naivan...struja je najskuplji nacin grijanja, bila i
ostala...vidim tu tvoj ocit nedostatak znanja iz fizike....el. grijac je
uvjek i samo el. grijac pa zvao se on mramorne ploce, elektricno podno
grijanje, el. pec ili ovaj tvoj neki trofazni ne znam ni ja sta...od jednog
kw el energije ces dobit uvjek manje od 1kw toplinske energije...drugo je
grijanje s klimom...to je drukciji princip i kod nje od 1kw el. dobijes i 4
i vise kw toplinske energije pa je taj nacin grijanja jedan od najjeftinijih
ali pomocu el. grijaca bilo koje vrste, zaboravi...
Tihomir
2005-03-11 08:59:03 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Sinko izgleda da tebi fali znanja iz fizike, meni sigurno ne nakon 5 godina
tehnickog fakulteta.
Sigurno znas naravno da je iskoristivost toplinskih pumpi zbog zakona
termodinamike cetrdesetak posto, pa tako ni klima uredjaj nema vecu
iskoristivost, nego ljudi malo krivo tumace navedene podatke. Klima koja
ima recimo 2 kw , u stvarnosti ima oko 750W . E sad daj mi molim te objasni
po kojem zakonu fizike ti iz onih svojih 1kw elektricne energije dobijes 4
kw toplinske energije. Izgleda da tvoja klima stvara energiju iz vakuma :)

A da si u krivu potvrdjuje i praksa. Poznanik koji je ugradio navedeni
sustav presao je na njega zato jer mu je bilo preskupo placati klasicno
centralno grijanje (iz toplane), jer su cijene bile ogromne a grijanje
slabo. Drugo za grijanje stana od otprilike 80 kvadrata trosi u prosjeku
800 Kn na mjesec za struju , (nekad vise nekad, manje ovisno o vremenu)

E sad kad u racunicu ukljucis sve potrebno za instalaciju klasicnog
centralnog i ovog, vec u startu ustedis ogromnu lovu. Sto se tice energenata
cijene su tu negdje, ali koliko se vidi cijenea nafte naglo raste.

A kad vidim kolike sume ljudi izdvajaju po sezoni na lozu (od 10000 do
20000 Kn) , pa nisam bas siguran da je struja skuplja. Ako ti s grijacem od
5kw mozes grijati do 80 kvadrata meni se to cini sasim prihvatljivo.
Ako si malo bolje pogledao podatke o tim grijacima , vidi se da ne rade po
principu zagrijavanja metala te predavanja topline u vodu nego po principu
elektrolize.
skoro_gotovo
2005-03-11 09:38:40 UTC
Post by Tihomir
[...]
ajmo korak po korak jer je sve naravno netocno...to sta imas tehnicku skolu
a to neznas nije za osudu..i ja sam zavrsio istu pa ni ja to nisam znao jel
te tamo uce da energije iz nicega ne nastane i ne moze nestat...to je
naravno i tocno, pa odkud onda paradoks klime?
to naravno nije paradoks...ne da mi se sad objasnjavat cijeli princip rada
klime, al ukratko ona ne uzima samo el. energiju nego se pomocu okoline
hladi ili grije medij koji ide kroz nju pa je tu dobitak od tih nekoliko
dodatnih kw, al el. energija je jedina koju placas u tome procesu pa ju
jedinu i spominju... to ti upravo i govori podatak na svakoj klimi kad kaze
npr. da je klima od 3,6 kw.to se odnosi na toplinsku energiju koju daje a
trosi mozda oko 1kw elektricne....ovisi kakvi su vanjski uvjeti, taj koef.
iskoristivosti moze bit od 1 i nesto do preko 4...
evo, nadam se da si shvatio mada nema bas puno podakata jer mi se neda sve
pisat...

sad jos dodatno oko el. grijaca...ti si tu sve moguce stvari stavio u isti
kos...to je sad preduboko da bi sve objasnjavao o izolaciji i gubicima
objekta i energetskoj vrijednosti loz ulja i plina i omjera cijene istih...
dakle, ovo sta si napisao za poznanika je savrseno tocno i to bih ti i ja
preporucio...naime, toplana naplacuje sigurno kakvih 4000 kuna godisnje za
kakav stancic od 60 tak kvadrata (to znam iz prakse), a realno gubici stana
(koji ima puno manje gubitke od kuce jer je od mogucih 6 izoliran cesto i sa
5 strana sa drugim stanovima i hodnikom pa ga je i puno lakse zagrijat) su
puno manji..oni su tolko mali da CAK i kad se grijes na skoro najskuplji
energent struju, ustedit ces duplo svake godine (treba sad vidit kolki su ti
tocno gubici stana a kolko te toplana dere da ti kazem u skoro lipu kolko
ces ustedit) u odnosu kolko toplane dere...al nemoj to brkat sa grijanjem
kuce ili loz uljem...ti u taj isti stan stavi grijanje na struju i loz ulje
i jeftinije ces proc na ulje, a da ne govorim o plinu koji ce te kostat jos
30% manje...
znaci, ako imas mogucnost neku drugu osim struje uzimaj, a ako ne i to je
puno bolje nego placati toplani...
Tihomir
2005-03-11 09:56:55 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Znam tocno kako radi klima uredjaj, pa zato i kazem da treba znati citati
podatke, ali nije bitno , nije tema rad klima uredjaja.
Post by skoro_gotovo
[...]
Centralno ugradjujem u kucu, ne u stan, tako da troskovi ovise iskljucivo o
meni, tj mojoj potrosnji. Kad se raspitjem kod drugih koji griju kuce na
centralno, iznosi koje trose na lozu su ogromni. A tu su jos i gnjavaze s
nabavom loze, instalacijom samog sustava, velike oscilacije cijeen samog
energenta.
Ako je u pitanju zgrada s centralnim grijanjem naravno da su gubitci manji
jer je objekt kompktniji i imas zapravo gubitke samo na vanjskim zidovima.
Kad je kuca u pitanju snosis naravno sam sve troskove i grijanje i gubitke.

Mislim, i sam se jos dvojim , ali ipak mi se cini prakticnije grijanje na
struju, pogotovo sto ne zelim u startu imati veliku investiciju.
a je to ...
Tihomir
Tihomir
2005-03-11 09:42:17 UTC
Post by a je to ...
koliko sam shvatio ti grijaèi zamjenjuju protoène bojlere !?
koji zahvati su potrbni kod onih koji imaju grijanje na loŸ ulje (plamenik)
Nisam strucnjak za cetralna grijanja, ali koliko sam vidio u praksi taj
sustav, imas taj grijac (ili vise njih ako treba), on je dugacak oko pola
metra i debel desetak centimetara, potreban je jos i ekspanziona posuda i
naravno cijevi i radijatori. Od ostalih stvari potreban je jos i termostat
kojim reguliras temperaturu u prostoriji i termostat koji se montira
direktno na izlazu iz grijaca i mora imati mogucnost regulacije od 20 - 90
stupnjeva. Bitno je da temperatura ne predje 70 stupnjeva jer se onda
pocinje luciti kamenac koji stetno djeluje na rad grijaca, tj grijac gubi
efikasnost.
Do grijaca moras provesti kvalitetnu strujnu instalaciju sa zicom od 4
kvadrata.
Instalacija koju sam vidio sastojalas se od dva grijaca snage 5kw
("ekonomik") i trosak je bio oko 5000 Kn.
Ako mislis prijeci s loze na struju svakako prije toga baci dobru racunicu
na papir, koliko sada trosis na grijanje i koliko ce ti trebati struje.
Racunaj da jedan grijac od 5kw grije do 80 kvadrata ako je kuca dobro
izolirana, inace racunaj oko 70. Grijac po satu skupe struje (od 7 do 21h)
trosi oko 3.7 kn. E sad ako radi na maksimumu barem 6 sati dnevno ispadne
oko 22 kn, a za mjesec dana oko 660 Kn. E sad, mislim da ce obicno grijac
raditi i vise , a i po noci ce trebati odrzavati neku temperaturu pa bi
trosak mogao porasti na 800 - 1000 Kn. Sve ovisi o izolaciji kuce i vremenu.
Raspitat cu se jos malo da vidim koliko stvarno trosi u praksi instalirani
sustav pa cu javiti.
Indy
2005-03-11 09:27:53 UTC
On Fri, 11 Mar 2005 08:39:00 +0100, "Tihomir"
Post by Tihomir
Planiram ugraditi centralno na struju jer mi se cini jos najisplativije ako
se koriste posebni grijaci. Pocetna ulaganja su daleko manja, a potrosnja
isto nije veca nego kad se koristi loza ili plin.
Pogledao sam malo po papirima od proizvodjaca elektricnih kotlova,
uglavnom za kucu velicine 100-140 kvadrata majstori se slazu da je
24kW pec dovoljna.

Mala kalkulacija oko mjesecne potrosnje ispada da ako ti radi kotao
(efektiva) samo 4 sata u skupoj i 4 sata u jeftinoj tarifi to ispada
dnevno 70 kn (mjesecno 2100 Kn) i to pod uvjetom da radi sa 2/3 snage
!

Malo offtopic za ovaj thread:

Ljudi, kakva su vam iskustva sa mjesecnom potrosnjom loze ?
Znam da nije isto kakva je kuca, kakva je izolacija...itd. ali me
zanima kolike su vam mjesecn potrosnje ?

Indy

Power offline, EMP armed and ready
http://www.flightmadness.com
skoro_gotovo
2005-03-11 09:43:59 UTC
Post by Tihomir
[...]
to je preopcenito pitanje...to je koda pitas kolko trose vozila sa
unutrasnjim izgaranje...
kuca od 130 m3 moze trosit 3000kuna godisnje loze (a i puno manje...) a kod
nas takve kuce radjen klasicno bez izolacije komotno trose 10 000 kuna
mjesecno i to sa temeriranje i stednjom.
inace moja kuca od 136 m2 ima gubitke od oko 6kw, znaci da joj treba i
takova pec da to nadoknadi...
a ti majstori sta kazu da treba 24 zato i jesu samo "majstori"...to ovisi o
puno faktora...
ako ima recimo moj slucaj sa gubicima od 6 kw i hoces protocni plinski
bojler onda bi ga morao uzet od negdje mozda 24kw al samo zbog protocnog
bojlera, ali za samo grijanje, ovisno naravno o izolaciji to moze biti i 5
puta manje...al pitaj majstore, i svaki ce ti lupetat slicne gluposti jer su
oni svi ista skola neznanja..uce jedan od drugog a nijedan nema pojma...sve
fuseri.
Tihomir
2005-03-11 10:03:51 UTC
Post by Tihomir
[...]
Nisi pogledao link koji sam stavio.
Ne mislim ugradjivati klasican elektricni kotao. Ovaj koji zelim postaviti
je doslovno preko 100% vece iskoristivosti od klasicnih strujnih kotlova.
Jedan grijac snage 5kw grije do 80 kvadrata. Znaci s dva takva grijes bez
problema 140 kvadrata. I ako sad uzmes 4h skupe i 4h jeftine struje ispada
mjesecno 1350 Kn i to pod uvjetom da tih 8 sati rade na maksimumu obadva
grijaca.
Inace nasi majstori jos nemaju nikakva iskustva s ovim kotlovima tako da ovo
gore sto si napisao ne stoji.

Ali ovo je sve samo racunica, moram jos provjeriti kako to izgleda u praksi.
skoro_gotovo
2005-03-11 10:41:50 UTC
Post by Tihomir
[...]
je, ma to je sve tocno...to tako i u praksi funkcionira...iz iskustva mogu
rec da stan od kakvih 80 kvadrata da je neka novogradnja da sad nije
raspucala stolarija kroz koju su ventilacijski gubici strava ima potrebu za
mozda kakvih 5kw (i to maksimalnih gubitaka) a vjerovatno i duplo
manje...prosjecnih gubitaka sigurno manje od 2,5 kw sta ce rec da ti je
potreban grijac od kakvih 5 kw koji ce prosjecno trosit 2.5 kw po satu...
moja preporuka bi ti bila da nadjes dobrog projektanta i das mu kakvih 2000
kuna i on ce ti sve proracunat i imat ces sustav koji savrseno funkcionira.
sve kupis sta ti kaze i pozoves majstora samo da ti spoji.ovako ce ti
majstor naplatit puno vise a kak ce to radit ta sam bog zna.nemoj samo tim
majstorima vjerovat.jako malo ljudi se u to dobro kuzi.ja nisam te struke al
znam o tome vise nego oni.evo ti samo taj kamenac i tih 70 stupnjeva o kome
svi oni pricaju.ako imas zatvoreni sustav kamenac se jednom izluci i ti u
malim kolicinama koje nicem ne smetaju i to je to.poslje se vise nema sta
izlucivat i mozes terat temp. do kud hoces...

ako se radi o neizoliranoj KUCI od kakvih 100 kvadrata onda ce ti tu trebat
i grijac od 20 kw, s tim da ova racunica od 4 sata po noci i 4 po danu
funkcionira samo ako si samo 4 sata u kuci.. u suprotnom, ako si u kuci 10
sati bogme ces 10 morat i grijat...

ovi sta pisu na tom linku sta si dao su cisti oportunisti..nemaju oni blage
veze.svaki strujni grijac ima iskoristivnost skoro 100 % i ako znamo da
nijedan nemoze bit preko 100% a cak ni 100 onda kak moze taj bit 100% bolji
od nekog drugog...
Tihomir
2005-03-11 11:38:44 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
Naravno.
Post by skoro_gotovo
[...]
Sami grijaci imaju iskoristivost skoro 100 % , ali tu je problem i prijenosa
energije na vodu. Znamo da voda ima velik specificni toplinski kapacitet i
da se sporo zagrijava. Klasicni grijaci vjerojatno imaju gubitke pri
prijenosu topline na vodu, tj da se izrazim "spori" su. Ovi drugi grijaci
koriste drugaciju tehnologiju prijensa energije na vodu, tj ne samim
zarenjem nego koliko sam shvatio elektrolizom, tako da snaga koju grijac
daje ovisi o stupnju elektrolize vode i sva energija koju grijac rtosi
direktno se prenosi na vodu. Inace imam i prospekte od navedenih grijaca
(nema ih na navedenom linku), gdje pise da se u sustav stavlja destilirana
voda (preporucljivo ali nije obavezno), i da se po 10 litara vode dodaje
par grama sode bikarbone. Kako se sustav zagrijava tako raste i snaga koju
daje. Kada se sustav zagrije trebao bi davati 5-7 kw. Zato je potrebno
mjernim uredjajima mjeriti stuju koju trosi kako bi se sustavoptinmirao, a
sodm bikarbonom se regulira koliku snagu sustav daje. Kod klasicnih grijaca
nemozes na taj nacin regulirati snagu sustava pa je ocigledno da se ovdje
radi o potpuno drugacijoj tehnologiji.
Znas i sam da nisu svi sustavi jednako efikasni. I kod loze se koristi
plamenik i loza kad gori daje po litri istu kolicinu topline ali ovisi od
sustava koliko ce efikasno preuzeti toplinu koja se oslobodi.

Uzmi i druge primjere, klima uredjaj, teroakumulaciona pec, obicne
grijalice, .. , mozes sve njih uzeti iste snage ali nece svi jednako
zagrujavati prostoriju, niti biti jednako efikasni, niti potrositi isto
struje.
Indy
2005-03-11 10:48:29 UTC
On Fri, 11 Mar 2005 11:03:51 +0100, "Tihomir"
Post by Tihomir
Post by Indy
[...]
Pogledao sam link i volio bih da si u pravu ali NE POSTOJI tako nesto
kao sto je "preko 100%" iskoristivosti, ako ima onda to nije u ovoj
dimenziji.

Kw je Kw, 1 Kw struje BEZ gubitaka, a uvijek ih ima (cijevi,
izolacija...) daje 1Kw topline

http://www.flightmadness.com
Tihomir
2005-03-11 11:45:08 UTC
Post by Indy
[...]
Ma tocno je to sto pises, ali niti ne pise da sistem daje vise nego sto
uzima, samo pise da je to sto uzima efikasno iskoristeno za zagrijavanje.
Usporedbe su izvrsene s drukcijim oblicima grijanja TA peci i centralno na
loz ulje, pa pise da je ovaj sustav efikasniji od njih.
Cak niti ne usporedjuju taj sustav s drugim sustavima na struju (centralno
grijanje), pa me zanima kolika bi bila razlika u odnosu na njih.
VW1500
2005-03-11 14:40:20 UTC
Post by Tihomir
Post by Indy
[...]
koji si ti to teh. faks pohadao 5 god ?
ili si pohadao pripadajcu kantinu 5 god

Ako je iskoristivost obicnih el grijaca ~95 %
na koju foru mozes ustediti 30-40% love/energije nekim drugim grijacima ?
VW1500
2005-03-11 14:43:11 UTC
Tek sad vidim o cemu se radi
To je zilet-sistem, elektrode u vodi
nista posebno
VW1500
2005-03-11 14:44:07 UTC
"kupi ko karlo glupi"
Tihomir
2005-03-14 07:53:44 UTC
Post by VW1500
Post by Tihomir
Post by Indy
[...]
Pa nemas preveliki izbor tehnickih fakulteta kod nas, valjda mozes
nagadjati.
Pa cuj, moras nesto i jesti dok studiras. Ti si valjda bio na dijeti dok si
studirao (ako si studirao).
Post by VW1500
Ako je iskoristivost obicnih el grijaca ~95 %
na koju foru mozes ustediti 30-40% love/energije nekim drugim grijacima ?
Procitaj jos jednom sto pise !!!
Nigdje ne pise da stedis 30% - 40% o odnosu na ostala centralna grijanja na
struju, nego u odnosu na TA peci.
Inace da bi se efikasno grijao moras efikasno i raspodijeliti dobivenu
toplinu.
ipikec
2005-03-11 18:27:26 UTC
Takve "grijaèe" su jo¹ u doba hladnog rata koristili Rusi u svojim
podmornicama.
Inaèe, bilo bi jako dobro da si i¹ao u ¹kolu i ne¹to nauèio jer ovo ¹to
pi¹e¹ je jako zabrinjavajuæe. Da ne upotrijebim koju sloŸeniju rijeè!
Pozdrav, Pikec!
Tihomir
A sto to tocno? Daj me molim te nauci.
ipikec
2005-03-14 18:39:49 UTC
Post by Tihomir
Post by ipikec
[...]
Pa, ako ba¹ traŸi¹: pi¹e¹ najobiènije gluposti i zabrinjavajuæe je da
fakultetski obrazovan èovjek pi¹e ovakve "bisere". Recimo, ti konstatira¹ da
klima ne moŸe imati korisnost vi¹e od 1:1 i uopæe ti nije jasno odakle moŸe
to izvuæi!?
Ili, tvrdi¹ da je struja jeftinija od ostalih energenata a da nema¹ pojma
kolika je jedinièna cijena pojedinog energenta uz korisnost pojedinog
pretvornika!
Pa, ako ba¹ hoæe¹ sam kaŸi ime za te svoje "bisere"? MoŸda ja imam mali
izbor rijeèi u svom rijeèniku!
Usput, da ti kaŸem jo¹ jednu èinjenicu : jedan prijatelj (na Ÿalost, umro je
prije dvije godine ali ima obitelj) je u ©vicarskoj imao kuæu na dvije etaŸe
sa po cca 75 m2 i grijao ih je sa klima sistemom pogonske snage 4 kW.
A ti sad kaŸi kojim sistemom iste pogonske snage bi uspio zagrijati
spomenuti prostor ako je korisnost 1:1 ili manje (kako ti kaŸe¹).
Tihomir
2005-03-15 07:12:25 UTC
Post by ipikec
Post by Tihomir
Post by ipikec
[...]
Ne , posve mi je jasno kako klima radi, i znam kako grije/hladi, ali ti ne
razumijes da mozes na klimu gledati s stanovista korisnika i stanovista
prirode. Moja je pogreska sto sam gledao s krivog stanovista, jer ipak klima
sluzi za grijanje / hladenje, ali ako promatras klimu kao toplinski stroj
onda nisam u krivu. Priznajem pogresku sto sam promatrao klima uredjaj na
krivi nacin, recimo profesionalna deformacija.
Post by ipikec
Ili, tvrdi¹ da je struja jeftinija od ostalih energenata a da nema¹ pojma
kolika je jedinièna cijena pojedinog energenta uz korisnost pojedinog
pretvornika!
Ja ne tvrdim da je struja jeftinija od ostalih energenata, nego sam rekao da
se bojim da bi u bliskoj buducnosti naftni energenti mogli jako poskupiti.
Na kraju , postavio sam i pitanje na grupi da vidi kakva su iskustva
ostalih, da sam sve znao ne bih ni pitao, pa ne moras odmah tako ostro. Ipak
zelim detaljno sve ispitati prije nego ulozim tolike novce u nesto sto mora
trajati desetke godina.
Post by ipikec
[...]
Kao sto sam gore rekao priznajem pogresku, gledao sam rad klima uredjaja s
druge strane.
ipikec
2005-03-15 19:04:44 UTC
Post by Tihomir
[...]
Mislim da si svjestan da se i struja dijelom proizvodi iz fosilnih goriva,
¹to æe reæi da je i cijena struje dijelom vezana uz cijenu tih energenata.
Konaèno se i u Hrvatskoj poèelo ulagati u alternativne izvore iako je to
simbolièno ali je èinjenica da je potro¹nja struje u porastu i novi veæi
potro¹aæi bi potencijalno ugrozili energetski sustav. Mislim da se premalo
ulaŸe u alternativne izvore prvenstveno u sunce u toplinskom i elektro
smislu. Takoðer se premalo razmi¹lja u smjeru akumulacije topline u zimskom
periodu a dijelom i ljeti. Da li si razmi¹ljao koliko se topline ljeti baci
doslovno kroz prozor uz pomoæ klima, a da se u isto vrijeme koristi neki
drugi energent za pripremu potro¹ne tople vode?
Inaèe, grijaèi koje si spomenuo su u biti elektootporni (bar su bili oni
koje sam vidio prije cca15 g.), dakle prolazom vode sa smanjenim otporom
izmeðu elektroda dolazi do zagrijavanja iste. U vodu se obièno dodavala soda
bikarbona da bi se dobio potrebni otpor.
Pozdrav, Pikec!
Tihomir
2005-03-16 07:07:17 UTC
Post by ipikec
[...]
Zapravo jesam, inace planiram napraviti kucu koja stedi energiju, ne znam
koliko cu imati love i koliko ce nasi projektanti i majstori to nati
izvesti ali zelja mi je napraviti pasivnu kucu ili barem niskoenergetsku. S
obzirom da kod nas nisam pronasao nikoga tko to radi po principu koji se
radi u razvijenijim drzavama (isorast i slicno) pokusat cu s obicnom opekom
i debelom vanjskom izolacijom s time da moram naci projektanta koji ce znati
od pocetka projektirati kucu koja nece imati propuste u konstrukciji u
smislu nepotrebnog gubitka topline.
Post by ipikec
[...]
Da to su ti isti grijaci iako mislim da odustajem od njih kao dugorocno
rjesenja. Mozda cu ih ugraditi privremeno zbog vrlo niske pocetne cijene
jer ne znam koliko ce financije dopustati kad se krene u izradu kuce.
Kasnije ciljam na centralno na plin.
skoro_gotovo
2005-03-16 10:32:08 UTC
Post by ipikec
[...]
pasivnu kucu mozes odmah zaboravit (pogotovo s klasicnim nacinom gradnje) a
mislim da i nisko energetsku ces jako tesko postic...ako budes trosio oko 6
ili 7 l ulja po m2 (da se tako seljacki izrazim) bit ce to jako dobra
stvar...

Ivan Gasparovic
2005-03-12 00:13:30 UTC
Post by Tihomir
[...]
Nakon procitanog, reci cu ti da se sakrijes negdje i svoje neznanje pokusas
ubuduce prikrit tisinom.

Svi elektricni grijaci imaju vecu iskoristivost svojeg "goriva" od recimo
loz ulja. Elektricni grijaci (ma kakvi oni bili) imaju iskoristivost od
95% na vise. Loz ulje nije ni blizu, plin je tu negdje! Plin je jeftiniji!
Nema tog grijaca koji je jeftiniji od plinskog bojlera.

Pojma nemas kako klima radi. Ona ima iskoristivost od oko 3:1, bolje i
preko 4:1. NE 1:4 nego 4:1. Daje 4kw topline za 1kw utrosene energije i
to tako da uzme energiju iz vanjskog zraka i tu istu prenese unutra. Da
bi to prenjela treba utrositi cca 3 puta manje energije nego sto prenese.
No, kod klime postoje i negativne strane, a to su osjetljivost na vanjsku
temperaturu. Sto je ona niza, niza je i iskoristivost. Ona deklarirana
na klimi je pri 7 stupnjeva vanjske temperature. Kod 0 je kakvih 70%.

Cijene energenata sam ja napisao prije koji mjesec. Evo ti jos jednom,
ali sa svojim velikim znanjem termodinamike, fizike i ogromnom naobrazbom
na tehnickom fakultetu (zgrozim se samom pomisli da si mozda zaista i
zavrsio, pogotovo u 5 godina) cudim se da znas i citat.

Sto se tice potrosnje naspram plinu ili lozi, to je upola tocno. Dolje se
vidi da je loza skup nacin grijanja i da bi se uporabom TA peci moglo
strujom proci cak i jeftinije. Ne znam tocno koliko je iskoristivost
kotlova na lozu.

Nemoj zaboraviti efikasnost pojedinih uredjaja. Struja 1:1, bojler plinski
oko 80%, plinske peci cca 70%, drva 50%, ulje 65%.

Pretvorimo sve u 1kn radi lakseg pregleda. Za 1kn dobijemo.

1.82kwh energije po skupoj struji
3.07kwh energije za loz ulje
3.33kwh energije po jeftinoj struji
5.17kwh energije iz plina
13.08kwh energije za drva

Redosljedom po cijeni (u zagradi je sa uracunatom efikasnoscu):

Drva, 13.08kwh - (6.54kwh)
Plin, 5.17kwh - (4.14kwh) - sa kondenzacijskim kotlom svih 5.17kw
Jeftina struja, 3.33kwh - (3.33kwh)
Loz ulje, 3.07kwh - (1.99kwh) - ako je iskoristivost kotla oko 60%,
ovo je jako skup nacin grijanja
Skupa struja, 1.82kwh (1.82kwh)

Za kraj, za sve one koji su se tu dvoumili izmedju prelaska na plin ili
ostanka na lozi, odgovor je u gornjoj tablici. Plin je duplo jeftiniji!
Jos mislim da je i cijena loze otisla gore.
Tihomir
2005-03-14 07:48:04 UTC
Post by Ivan Gasparovic
Nakon procitanog, reci cu ti da se sakrijes negdje i svoje neznanje pokusas
ubuduce prikrit tisinom.
A tebi ne bi skodila pravila lijepog ponasanja na grupi, ne moras biti
bezobrazan jer nemas pojma o mom znanju ili neznanju.
Post by Ivan Gasparovic
[...]
Znam da su svi elektricni grijaci efikasni, ali pitanje je koliko ces
efikasno iskoristiti taj grijac za grijanje prostora. Sad u jednoj
prostoriji koristim TA pec od 3kw i znam koliko mora raditi da bi grijala
prostoriju od 15 kvadrata. Poznanik koji je ugradio sustav o kojem govorimo
prije je grijao stan s tri TA peci i imao ogromne racune za struju i jos se
smrzavao. Sad ima dva onakva grijaca i centalno i ima manje racune za struju
i vise se ne smrzava. Eto, o tome ja govorim . A sto se tice najeftinijeg
grijanja, drva su jos najisplativija kao sto si reko.
Post by Ivan Gasparovic
Pojma nemas kako klima radi.
Opet napominjem , znam kako klima radi. A sad me onda ivedi iz zablude i
opisi mi kako radi, mozda stvarno nesto kivo mislim.
Post by Ivan Gasparovic
Cijene energenata sam ja napisao prije koji mjesec.
Cijene energenata se mijenjaju skoro svaki tjedan, bojim se i pomisliti
kakve ce biti cijene za godinu dvije, pogotovo ako se dolar oporavi. Sto
mislis koliko ce skociti cijena loz ulja ako dolar poraste na prijasnnjih 8
kn ili barem na 7 kn. Za sada struja je najskuplji nacin grijanja iako
razlike vise nisu velike, ali koliko ce dugo biti tako.
Post by Ivan Gasparovic
[...]
Stvarno ti fali osnovne kulture i pristojnog dijaloga. Da zavrsio sam faks
u roku i bez ikakvih problema i sad zaradjujem svojim znanjem i vise nego
pristojno, zapravo poprilicno. (i termodinamika mi nije struka ako te to
zanima, a spomenuo sam i da nisam nikakav strucnjak za centralno grijanje ,
zato sam i postavio pitanje na grupi ne ocekujuci vrijedanja i napadanje
kakvo ti ovdje iznosis. Stvarno bi trebao poraditi na odnosu s ljudima.)
Nemoj se pouzdati u TA peci, iz iskustva znam da je to los nacin grijanja.
Drago
2005-03-14 09:16:21 UTC
Post by Tihomir
[...]
buduci da odrzavam kotlovnice prilicno sam upoznat sa problematikom
centralnog grijanja i moram reci da je ovo teska glupost i priklonio bih
se vecini da grijanje el. grijacima nikako ne moze biti jeftinije, tu
izuzimam grijanje klima uredjajima koji rade principom toplinske crpke.
Eventualno bi se moglo ustediti kad bi se grijalo nocu po jeftinijoj
tarifi pa tako akumuliranu toplinu distribuiralo tokom dana.
Moderni kotlovi na loz ulje imaju iskoristivost od 93%, plinski bojleri
od 93-108% (kondenzacijski), moj plinski bojler Vaillant ima plamenik sa
dva stupnja, od 6KW i full 22Kw, automatika mjeri parametre u sistemu i
odabire snagu plamenika, tako da se mojih 115 kvadrata grije prakticki
sa 6KW na plin, pa ti sad izracunaj sto je jeftinije, nema tu puno
mudrosti stari moj KW je KW, a grijanje na zemni plin ce jos ohohoj
godina biti najisplativije, a grijanje na struju je mozda jeftinije
u srbiji nakon sto su im ameri porokali rafinerije, no to nema puno veze
sa nama ovdje.
Tihomir
2005-03-14 10:22:26 UTC
Post by Drago
Post by Tihomir
[...]
Kad imas toliko iskustvo onda ti vjerujem, zato sam i tarazio misljenje
grupe. Svjestan sam da je trenutno grijanje na struju skupo, ali bojim se
kakve ce cijene biti ubuduce.
Kako se krecu cijene tih kvalitetnijih plinskih peci i ostale opreme
potrebne za instalaciju (bez cijevi i radijatora), povrsina za grijanje bi
bila oko 150 kvadrata a kuca dobro toplinski izolirana.

Sto se tice klima uredjaja, too je najisplativije, ali problem je kad vani
tempertura padne ispod -5 sto je ove godine bilo cesto u mome kraju. Tada
efikasnost klime jako padne i ne grije vise dobro pa nema ni govora vise o
onih 3 ili 4 puta vise dobivene energije od potrosene struje.

Izgleda da ce ipak grijanje onda biti rjeseno pomocu plina + klima za
prijelazno razdoblje, ondnosno dokle god bude radila.
Drago
2005-03-14 11:55:10 UTC
Post by Tihomir
[...]
svi ce energenti ici gore, a struja vjerojatno najvise jer Hrvatska
slabo ulaze
u nove izvore energije.
Za 150 kvadrata ti je dosta bojler 24 KW, kombinirani se krece oko
7-8kkuna, a sa spremnikom 11-12 (bolja varijanta)dok su kondenzacijski
dosta skuplji. Naravno sto god da se uzme preporucam da ima automatiku
sa vanjskim osjetnikom temperature.
Ja isto imam klimu ali mi ne pada na pamet grijati na nju pored plina,
vjeruj mi nece ni tebi kad budes vidio sasvim prihvatljive racune za plin.
skoro_gotovo
2005-03-14 12:22:20 UTC
Post by Drago
[...]
sta mislis pod spremnikom...dali onaj mali koji ide s protocnim bojlerom ili
onaj pravi od 50, 80 ili vise litara sta je pored plinskog uredjaja...
kolko sam ja vidio bolje je iz razloga stednje uzet protocni bojler i onda
bi mu snaga za oko 150m2 uz neku normalnu izolaciju mogla biti 24 kw, ali
ako nije protocni onda je dovoljna snaga od 6kw...samo neznam dal se uopce
proizvode s tako malom snagom..
kolko kosta taj kondenzacijski uopce? ja imam prijatelja koji ce mi radit
projekt grijanja i kolko od njega cujem jedna od najzajebanijih stvari za
proracunat je dimnjak...naravno ako zelimo da nam trosi ekonimicno....
Drago
Drago
2005-03-14 14:08:58 UTC
Post by skoro_gotovo
[...]
stisnuo krivu tipku....6kw ti je dovoljno za odrzavati temperaturu u
zagrijanoj kuci sa super izolacijom, kad dodas jos toplu vodu nije
dovoljno, ako bas zelis smanjiti snagu jednostavno udjes u setup aparata
i podesis snagu (bar kod Vaillanta) mislio sam na spremnik od
100-tinjak litara jer je to ipak bolje rjesenje od ovog kombiniranog,
recimo ja se tusiram a zena otvori toplu u kuhinji i onda problemi :),
sa dimnjakom se ne zamaraj jer ti ne treba, uzmi fasadni bojler jer je
to bolje i sigurnije rjesenje (nema mogucnosti da se podavis sa CO), dok
ovi kondenzacijski imaju plasticnu cijev za dimnjak, cijene
kondenzacijskih ne znam, znam da je Viessmanov bio oko 20000kn prije
4god. kad sam ja sebi trazio, sad mozda su cijene nesto pale...