Stiropor treba ici unutra, a ne van!?
(prestaro za odgovor)
Paor
2011-12-31 00:12:52 UTC
Imam cca 4m2 prostora u useljenom dijelu kuce, koje sam "ukrao" od
roh-bau dijela kuce, da bih na to mjesto stavio pec. Ogradio sam se od
ostatka kuce pregradnim zidom, koji na proljece rusim, pa se sirim
dalje. Tih 4m2 je iznutra ostalo "roh-bau". Samo plocice ispred peci. Na
zid sam s vanjske strane stavio stiropor 5cm. Time sam (subjektivno
gledajuci) podigao temperaturu za jedan-dva stupnja. Nakon par dana sam
na strop stavio stiropor 1cm. I time sam (subjektivno gledajuci) podigao
temperaturu za cca 10 stupnjeva.

Iako je situacija donekle logicna, jer toplina odlazi gore, pa je
odlazila u ispunu i kroz ispunu otisla u hladni, roh-bau dio kuce, ipak
mi je buba usla u glavu i sada mi neda mira. Dobio sam ideju. Da cujem
vas da li bi ova ideja funkcionirala u praksi.

Kada stavljamo stiropor izvana, tada nuzno toplina odlazi u zidove. Ok,
zato imamo suplje cigle, pa dobro zadrzavaju toplinu, a stiropor neda da
ta toplina ode van. Ipak, ako se po noci kuca ohladi i ti ujutro ides
loziti, opet prvo moras grijati zidove. Znamo da ako te nema par dana po
zimi kod kuce, treba ti prvo pola dana da se kuca (zidovi) zagrije, a do
tada si u jakni. Ok, ovisno o velicini kuce, izolaciji, itd.

Uglavnom, kada bi termoizlaciju kuce radili sa stiroporom po
_unutarnjoj_ strani fasadnog zida i s unutarnje strane stropa, a ne na
kat iznad ispod glazure, tada bi sva toplina iz peci zavrsila u klopci.
Nema kud. Kuhali bi se od vrucine.

Kontraargumenti?
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Mladen Frank
2011-12-31 07:22:57 UTC
[...]
stoji.

vanjski stiropor -> veca prosjecna temepratura po presjeku zida -> veca
sadrzana toplina u zidu (koju moras dofurat) -> veca inercija (dulje da
ugrijes prostor, ali i da se ohladi).
i sve obrnuto za unutarnju izolaciju...
razlika u dovedenoj toplini se da lako izracunat (m*c*dt,
dt=tv.i.prosj-tu.i.prosj), a na temelju snage ogrjevnog tijela (P) moze se
lako dobit vremenska razlika izmedu grijanja prostora s v i u izolacijom
(dt=m*c*dt/P).

kontra:
kondenzacija. s vanjskom izolacijom selis mjesto kondenzacije vise prema
vanjskoj povrsini zida gdje je moguce isusivanje. kod unutarnje izolacije, a
zbog niske temperature zida, kondenzacija ce se pojaviti vec iza
stiropora... s kondenzacijom su skopcane gljivice, propadanje gradevne
konstrukcije...
bitna je i strategija grijanja. za podno elektricno grijanje bi se mozda
isplatilo imati cim vecu inerciju sustava (v izolacija, velika masa) tako da
korisitis jeftinu nocnu tarifu za grijanje, a po danu grijanje iskljucis i
koristis akumulaciju.
itd....

btw, ak zelis jos brze zagrijat stan, isprazni ga skroz jer sve sta se
nalazi u njemu takoder grijes :)
Sinisa Platz
2011-12-31 08:10:06 UTC
Post by Paor
[...]
Ukupni gubitak topline jednak je u oba slucaja, stavio izolaciju izvana
ili iznutra.
Svojstvo prostora izoliranog izvana je da ima vecu termicku masu,
sporije se zagrijava, ali se sporije i hladi.
Takodje, sav matrijal "unutar" izolacije je grijan, pa nema problema sa
kondenzacijom i smrzavanjem vlage u zidovima...
Kod prostora izoliranog iznutra, sve je obrnuto - brzo se zagrije, brzo
se ohladi, ali sve izvan izolacije je hladno - dakle, kad je vani ispod
minusa, bar dio zida ce biti smrznut...
Ako ima bar malo vlage u smrznutom zidu, imas problem na proljece, kad
se odmrzne...
Ali, ideja je ustvari dobra - dio izolacije bi mogao biti iznutra, a dio
izvana.
Povoljnim omjerom debljine vanjske i unutrasnje izolacije ili omjerom
povrsine izolrane iznutra mogao bi spojiti dobre strane oba nacina
izoliranja i dobiti zidove koji ne mrznu i relativno malu masu
zagrijanog prostora - preko noci bi se prostor relativno brzo ohladio
ali samo do neke temperature, a opet bi se brzo zagrijao pod uvijetom da
se nije ohladio previse.
Kako rekoh, dobra ideja, ali bilo bi dobro proracunati termicka svojstva...
Drug Mile
2011-12-31 08:39:18 UTC
Tu situaciju imam u baraki koju sam ljetos napravio. Mali prostor, dobra
toplinska izolacija, nikakva toplinska masa (sve je drvo i kamena vuna).
Problem je sto je ove zime unutra bila smrzavica. Cim bih upalio pec na
drva, temperatura bi skocila za 20 stupnjeva. Kad bi se vatra ugasila, nakon
5 minuta ponovno je smrzavalo.

A znas li da radim proracun za zemunicu? Debeli betonski zidovi, toplinska
izolacija izvana, sve ukopano u zemlju. Za 15 dana bez sunca i ikakvog
goriva, temperatura objekta bi pala s 22 na 20 C. Isti objekt, samo da je
izgradjen s minimalnom toplinskom masom, recimo ytong umjesto betona i
stiropora, i objekt bi izgubio daleko vise. Ista stvar da je izolacija
unutra.
Nikica Malezic
2011-12-31 08:56:43 UTC
Post by Paor
[...]
Nije dobro, osim ako nema drugog rješenja.

Zid grijanjem akumulira toplinu, a vanjaka izolacija ne dozvoljava
topini da iz zida prijeđe u oklinu. Masivni cigleni zid se isto tako
sporije hladi, pa i kad prestaneš grijati u kući će duže vremena ostati
ugodno toplo.

Sa izolacijom iznutra, koja ne dozvoljava zidu da se zagrije, vrlo brzo
ćeš zagrijati kuću, ali će se isto tako kuća će se brzo i ohladiti kad
prestaneš ložiti, što će rezultitati većom potrošnjom energije nego li u
prvom slučaju. Također prolaz pare kroz zidove je bitnije usporen u
odnosu na prvi slučaj, pa ćeš imati puno kondenzata na prozorima i više
vlage u zraku (češće provjetravanje).

Druga stvar je da sa izolacijom iznutra gubiš unutarnji prostor.
Spuzva
2011-12-31 09:34:35 UTC
Post by Paor
Kontraargumenti?
kao i sve tvoje ideje i ova je prilicno glupa.
vec su ti napisali o akumulaciji topline i kondenzaciji pare u
zidovima pa si mozda to shvatio. a de mi reci kako bi na te tvoje
zidove objesio kuhinju, luster, sliku? a da ne govorim kako vanjsku
izolaciju mozes postaviti i nakon sto se uselis (a to velika vecina
ljudi i radi) a iznutra bi morao sve iseliti jer bi u protivnom zasrao
sve. uz to imas i povecano sirenje zidova pa bi se iznutra pojavile
pukotine. i za kraj: ako imas djecu morao bi im zabraniti svaku igru
jer bi ti porazbijali mrezicu i ljepilo.
Paor
2011-12-31 10:58:50 UTC
Post by Spuzva
Post by Paor
Kontraargumenti?
kao i sve tvoje ideje i ova je prilicno glupa.
Glup ti neodgojen otac i jos manje odgojena majka.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Spuzva
2012-01-01 14:44:34 UTC
Post by Paor
Post by Spuzva
Post by Paor
Kontraargumenti?
kao i sve tvoje ideje i ova je prilicno glupa.
Glup ti neodgojen otac i jos manje odgojena majka.
gle, ti njih na znas i ne mozes si dati pravo da sudis o njima. ja
tvoje ideje citam i nalazim ih izuzetno glupim a tebe ili jako
glupavim ili losim trolom
Mika
2011-12-31 12:26:50 UTC
Post by Spuzva
Post by Paor
[...]
vjerojatno isto kao sto i s vanjske strane na stiropor od 8 i vise cm stavis
klimu.

a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
izolaciju mozes postaviti i nakon sto se uselis (a to velika vecina
ljudi i radi) a iznutra bi morao sve iseliti jer bi u protivnom zasrao
sve.
ti vjerojatno ne krecis nikada, ili krecis samo zidove koji su dostupni i
vidljivi??

Post by Spuzva
pukotine. i za kraj: ako imas djecu morao bi im zabraniti svaku igru
jer bi ti porazbijali mrezicu i ljepilo.
Ne znam sto bi djeca morala raditi u sobi a da ne rade u dvoristu pored
kuce, da se unutra mrezica osteti a vani ne.
Spuzva
2012-01-01 14:43:30 UTC
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Paor
[...]
ti znas kako se to radi i mislis da je takav postupak jednostavan i
identican onom kad zakucas cavao i objesis sliku?
Post by Mika
a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
[...]
boja za zidove koja se nanosi valjkom i cementno ljepilo koje se
navlaci gleterom je isto za ocistiti?
Post by Spuzva
[...]
vjerojatno je tvoje ostro oko zamjetilo da su djeca mala a da gotovo
svaka IZOLACIJA pocinje na barem metar i pol. ili ono sto tvoje oko ne
vidi a to je da se taj dio izvodi sa stirodurom ili presanim
stiroporom. a vjerojatno takav znalac poput tebe nikad nije vidio
ostecenu fasadu od npr. lopte
Mika
2012-01-01 19:26:48 UTC
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Paor
[...]
znam. Postavio sam nekoliko klima, nekoliko stupova na nocace za antenske
sustave i to mi daje dobre osnove da znam sto, kako i na koji nacin
postaviti na stiropor fasadu.
Post by Spuzva
Post by Mika
a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
[...]
Folija 4x5 metara kosta 4 kune. Postavljanje folije traje 5 minuta. Ne vidim
razloga za kojekakvo izmisljanje tople vode, kad tu foliju skupis u 10
sekundi i bacis, bez ciscenja i bez nauke. Morao bi biti teski mazohista i
raditi nesto bez te folije.
Post by Spuzva
[...]
ostro oko i zdrav razum nalazu pocetak izolacije pri zavrsetku temelja.
Negdje temelja imas samo par cm izned zemlje, a negdje nesto vise, ovisno o
svrsi, modelu i nacinu gradnje.

ili ono sto tvoje oko ne
Post by Spuzva
vidi a to je da se taj dio izvodi sa stirodurom ili presanim
stiroporom. a vjerojatno takav znalac poput tebe nikad nije vidio
ostecenu fasadu od npr. lopte
Propisno izvecenu fasadu ne. Osim ako netko nije igrao nogomet celicnom
loptom.
ili ako se necija djeca ne igraju loptom u sobi. No to je stvar odgoja a ne
fasade.
Spuzva
2012-01-01 21:14:10 UTC
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Paor
[...]
i to je isto kao kad uzmes cekic i cavao i zakucas ga u zid?
ili kad bi trebao utiplati u zid sinu za nosenje kuhinje sa recimo 10
vijaka? koliko bi ti trebalo vremena da postavis to na stiropor? i da
li bi dao nekom garanciju da ta ista viseca kuhinja nece pokidati
donjim dijelom stiropor?
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
[...]
mislis na onu tanku foliju? pa kanta s ljepilom bi ju pokidala cim bi
poceo mijesati ljepilo. a ona deblja je poskupa, teska i ne da se samo
tako polijepiti gdje hoces jer je teska
Post by Mika
Post by Spuzva
[...]
da, al onda obavezno metar i po ide s necim tvrdim a ne sa fasadnim
stiroporom
Post by Mika
ili ono sto tvoje oko ne
Post by Spuzva
[...]
dva udarca loptom i na tom mjestu otpada ljepilo. ako ne vjerujes
probaj. a udarci necim tvrdjim i siljatijim ulubljuju stiropor ispod
mrezice pa se tu zimi skupi voda pa se zamrzne pa izbije mrezicu
Drug Mile
2012-01-01 21:41:43 UTC
E jeste se uhvatili gluposti, a zanemarite najvazniju stvar. Nemoguce je
dobro naknadno izolirati kucu iznutra. Unutarnji zidovi se dodiruju s
vanjskima, i ako su vanjski hladni, onda su i unutarnji hladni, pa hlade
cijelu kucu, iako su svi vanjski zidovi pokriveni izolacijom iznutra.

Isti problem postoji kod izolacije izvana, a to su oni debilni balkoni.
Pokrijes cijelu fasadu stiroporom, a balkon preskocis. I onda imas lijepo
hladilo na izoliranoj kuci.
Djuro
2012-01-03 21:12:26 UTC
Post by Drug Mile
Isti problem postoji kod izolacije izvana, a to su oni debilni balkoni.
Pokrijes cijelu fasadu stiroporom, a balkon preskocis. I onda imas lijepo
hladilo na izoliranoj kuci.
Nije niti to tako veliki problem. Imao sam jesenas jedan takav poslic na
svojoj kuci i mislim da sam uspjesno izolirao balkon i vecim djelom
zatvorio toplinski most. Budem sutra ili koji dan objavio jedan post
kako sam to napravio jer me vec par ljudi pitalo kako sam to napravio.
Fastah
2012-01-03 21:38:11 UTC
Post by Djuro
Post by Drug Mile
[...]
bas sam nestrpljiv... nabaci i slike...

pozdrav
Mika
2012-01-01 22:04:50 UTC
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Paor
[...]
naravno da nije. Niti je to itko usporedjivao
Post by Spuzva
[...]
Ne bi nikad postavljao kuhinju na nikakvu sinu, vec onako kako se kuhinja
postavlja. Na knauf, stiropor i slicne materijale. Za svaki od njih postoji
siguran i pravilan nacin, te pribor za to.
Mozemo otvoriti temu za taj dio, pa uci u detalje.
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
[...]
Meni ovo lici na trazenje dlake u jajetu i izazivanja problema, ili na jako
nesposobnog i kilavog samograditelja. Svekoliko pucanstvo koristi tu foliju
za svasta-nesta, i stvar je odlicna.
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
[...]
isto kao i u unutrasnjosti. Nemamo potrebe praviti razliku.
Post by Spuzva
Post by Mika
ili ono sto tvoje oko ne
Post by Spuzva
[...]
Vidim vec sad stoje u radu za izgradnju novih fasada, koliko ih je popucalo
i otpalo. Nemjmo pretjerivati, fasada nije od pekmeza, mrezica nije paucina,
ne raspada se to samo tako, kad netko opali loprom od zid.
Spuzva
2012-01-02 07:56:28 UTC
Post by Mika
Ne bi nikad postavljao kuhinju na nikakvu sinu, vec onako kako se kuhinja
postavlja.
pa viseci elementi se postavljaju na sinu. pravilno. a sina se usarafi
u nesto.
ti vjerojatno mislis da se elementi postavljaju na starinski nacin, da
se sa 4 vijka pricvrste na zid?

Post by Mika
siguran i pravilan nacin, te pribor za to.
vec sam ti ga opisao. a ako ne vjerujes odi u neku trgovinu stolarskim
priborom ili zeljezariju pa pitaj
Bezimeni
2012-01-02 12:07:49 UTC
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
[...]
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
Post by Mika
a da ne govorim kako vanjsku
Post by Spuzva
Post by Mika
Post by Spuzva
[...]
Post by Spuzva
Post by Mika
ili ono sto tvoje oko ne
Post by Spuzva
[...]
U Puli ima zgrada sa vanjskom fasadom stiropor + mrežica več 25 godina.
Ljudi zadovoljni (poznajem ih) ,fasada do parkirališta malo utučena ali
ajd,balkoni neizolirani,5 cm ,lokacija ispod stare bolnice

100 metara dalje talijani napravili školu sa 10 cm (Republika Italija za
svoju manjinu) isto zadovoljni

Po gradu su več počeli postavljati stirodur sa vanjske strane temelja u
tlo.A Austrijanci več rade sa 25 cm na zidovima
Paor
2012-01-02 12:38:44 UTC
Post by Bezimeni
A Austrijanci več rade sa 25 cm na zidovima
Kad si vec uletio s tim, da kazem nesto na tu temu. Kazu na prognoza.hr
da je kod mene jutros bilo -2'C a sad popodne ce biti +6'C. Ja sam pec
zadnji put lozio prosle noci kad sam isao spavati i pustio ju da se
ugasi. Danas cijeli dan je ugasena. Zara uvijek bude, mogao sam je
jutros naloziti, ali sam vidio sunce, pa nisam. Fasade uopce nemam. U
kuci toplo kao kad grije pec do jaja.

Ono sto sam prije pola godine-godinu teoretizirao tu na grupi, sproveo
sam u praksi i u praksi se sada pokazuje kao istinito. Umjesto limenki i
ventilatora, sto manjih i manjih prozora, sto vise stiropora...
Jednostavno opalis staklenu stijenu na juzni zid i kad god sunca ima, ti
imas besplatno grijanje. Stvara se efekt staklenika i termometar iznad
stola mi trenutno pokazuje 25'C. Troje djece mi se igra oko nogu - toplo
im je. A ova staklena stijena je manja, 220x160 cm. Jer jos nisam uselio
u dnevnu sobu. To na proljece, ili ljeto, kako budem imao para. U
dnevnoj sobi imam predvidjenu stijenu 9 metara duzine i od stropa do
poda (dva stupa izmedju). Kako ce onda biti toploooooo.... ;-)

Naravno, kad sunca nema, onda lozis. Pa onda kalkuliras koliko dana zimi
je sunce, a koliko ga nema, tj. kada ces vise ustedjeti, ako stavis 25
cm stiropora po cijeloj kuci, ili ako stavis staklenu stijenu na juzni
zid. Kada budem radio fasadu, predvidio sam samo 10 cm stiropora na
sjeverni zid.

Ako se netko pita sto ce biti po ljetu, odgovorit cu i na to. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Drug Mile
2012-01-02 13:18:56 UTC
Post by Paor
Jednostavno opalis staklenu stijenu na juzni zid i kad god sunca ima, ti
imas besplatno grijanje.
Itekako. U najslabijem mjesecu, a to je prosinac, imas 1.7 kWh/m2 na dan.
Koju ono povrsinu imas? 20 m2? Sunce ti daje 34 kWh svaki dan. Ostale
mjesece puno vise.

A sad pitanje gubitaka i izolacije. Prozori u najboljem slucaju (trostruko
ostakljeni, low-e premaz...) imaju vodljivost od 1W/m2K. Ako je razlika
vanjske i unutarnje temperature 30C, i imas 20 m2 stakla, gubici su 600W,
odnosno dnevno 14.4 kWh. Ako racunam da nisi bas odabrao neke uber prozore,
gubici su vjerojatnije 20-25 kWh.

Neka je povrsina izolacije 300 m2. Stavis 10 cm stiropora toplinske
vodljivosti 0.03W/mK. Pomnozis taj broj s 300, podijelis s 0.1, pomnozis s
razlikom temperature, neka je isto 30, i dobijes 2.7 kW. Dnevno 64.8 kWh.
Dvostruko debljom izolacijom mozes prepoloviti taj iznos, ali ostaju gubici
kroz prozore. Isto tako gubici otvaranjem vrata, prozracivanjem itd. Znaci,
2, 3 ili 10 puta debljom izolacijom malo mozes napraviti.
Paor
2012-01-02 13:43:27 UTC
Post by Drug Mile
Post by Paor
[...]
Negdje 26 m2 skupa s ovom manjom stijenom u prostoriji u koju smo uselili.
Post by Drug Mile
[...]
Jesu, tri stakla, dvije komore, low-e... Komerling.
Ovaj dio nisam skuzio. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Drug Mile
2012-01-02 14:22:07 UTC
Post by Paor
Ovaj dio nisam skuzio. :-)
Gubici toplinske izolacije. U odnosu na stiropor, beton i cigla imaju
zanemariv znacaj pa sam ih zanemario, ali ako zelis bas precizno moras i to
uzeti u obzir.

Karakteristika stiropora je 0.03 W/mK. Tolike gubitke imas kroz izolaciju
debelu 1m, povrsine 1m2, kad je razlika vanjske i unutarnje temperature 1C.
Ako je unutra 25C a vani -5C onda je razlika 30C pa onaj broj mnozis s 30.
Buduci da izolacija nije 1m nego 10 puta manje, mnozis jos sa 10. I buduci
da povrsina izolacije nije 1 m2 nego mnogo vise, mnozis jos s tim brojem.

Malo komplicira stvar gubitak kroz temelje u zemlju, zapravo radis posebno
proracun s drugim vrijednostima. I konacni broj je maksimalni gubitak, ako
vjetar stalno puse u kucu i odnosi sav topao zrak. To obicno nije slucaj,
pogotovo ako su zimzelena stabla u blizini.
Spuzva
2012-01-02 21:34:36 UTC
Post by Paor
Ovaj dio nisam skuzio. :-)
pa ti si njamnjam. odustajem od svake daljnje konverzacije a to
preporucam i ostalima.
Paor
2012-01-02 23:22:47 UTC
Post by Spuzva
pa ti si njamnjam. odustajem od svake daljnje konverzacije a to
preporucam i ostalima.
Mika, jel ovaj s roditeljske grupe, pa sam ga svojevremeno kajlao zbog
odgajanja retarda, umjesto djece, dok sam bio na toj grupi? Jer ga se ne
sjecam, ne znam sto hoce od mene. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Mika
2012-01-02 23:33:01 UTC
Post by Paor
Post by Spuzva
[...]
nemam pojma, ne pratim bas ekipu kojima je normalno da su im balavci od 12
godina pijani po hitnoj, i balavice od 14 pobljuvane po autobusnim
stanicama, a sestogodisnjake im odgajaju kineski crtici od 7-22 sata.

Nego, jel idete na Grand Prix u Samobor sad za koji dan ??
Paor
2012-01-02 23:46:21 UTC
Post by Mika
Nego, jel idete na Grand Prix u Samobor sad za koji dan ??
Imas mail. A mozda ti i mobitel dojavi, ako jos imas tu opciju. ;-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Djuro Drobac
2012-01-02 15:39:55 UTC
Post by Drug Mile
Post by Paor
[...]
[...]
Hvala Mile, ovaj izracun cu zapamtiti.
Dodatno me zanima ovaj podatak o suncevoj snazi. Jel se to uzima samo
toplinski dio primarnog spektra? Nekako ocekujem da bi negdje iza stakla bi
to trebalo biti dosta vise.
Pozdrav svima
DD
Drug Mile
2012-01-02 15:58:08 UTC
Post by Djuro Drobac
Dodatno me zanima ovaj podatak o suncevoj snazi. Jel se to uzima samo
toplinski dio primarnog spektra?
To je kolicina sunceve energije po cetvornom metru vertikalne povrsine,
odnosno prozoru. To vrijedi za vecinu kontinentalne Hrvatske, vise manje. Za
neki drugi nagib (solarnog kolektora) je vise ili manje, i za neki drugi dio
Hrvatske je vise ili manje.

Treba ti cijela tablica za tvoju geografsku poziciju za svaki mjesec u
godini i za svaki nagib solarnog kolektora. Podaci su visegodisnji prosjeci,
naravno da stvarna situacija odstupa od toga ovisno o danu i ovisno o
mjesecu.

Ono sto pitas, sa ili bez stakla, to utjece samo na toplinske gubitke, ne na
kolicinu energije. Recimo da crni bojler zatvoris u stakleni kavez. O
povrsini izlozenoj suncu ovisi koliko ce energije primiti. O povrsini stakla
ovisi koliko ce energije gubiti. Ujutro uopce ne gubi energiju, jer je
temperatura bojlera ista kao zraka. Kako se temperatura dize, gubici su sve
veci. Na kraju su toplinski gubici jednaki dobicima, i temperatura zagrijane
vode se zaustavi na nekoj tocki. Sto je toplinska izolacija bolja, stupanj
maksimalne zagrijanosti je visi.

Sunce zamisli kao el. grijac spomenute snage. Snaga grijaca je jednaka grije
li on zatvoreni prostor ili ulicu, samo ucinci nisu isti.
Bezimeni
2012-01-03 17:19:47 UTC
http://www.novolit.si/hr/novocad.html

Za one koji volu računati :-)
Mika
2012-01-02 16:03:46 UTC
U Puli ima zgrada sa vanjskom fasadom stiropor + mreŸica veè 25 godina.
Ljudi zadovoljni (poznajem ih) ,fasada do parkirali¹ta malo utuèena ali
ajd,balkoni neizolirani,5 cm ,lokacija ispod stare bolnice
100 metara dalje talijani napravili ¹kolu sa 10 cm (Republika Italija za
svoju manjinu) isto zadovoljni
Po gradu su veè poèeli postavljati stirodur sa vanjske strane temelja u
tlo.A Austrijanci veè rade sa 25 cm na zidovima
Meni je to sve jasno, no vidim da postoje ljudi koji nisu bas nacisto sa
cvrstocom takvih fasada :)
Djuro
2012-01-03 21:06:42 UTC
Prije svega, ljudi dajte naucite quotati jer postovi su postali novinski
clanci.
Post by Bezimeni
A Austrijanci več rade sa 25 cm na zidovima
Negdje sam citao da je nekakav optimalni maksimum negdje 12-14 cm. Mozes
ti staviti i metar stiropora na vanjske zidove ali neces skoro nista
smanjiti potrosnju energenta u odnosu na tanji jer sad vec treba traziti
toplinske gubitke i na drugim mjestima: stolarija, toplinski mostovi oko
stolarije, kutije za rolete, tavan, dimnjak unutar kuce, kuhinjska napa,
nuzno prozracivanje objekta...

Da bi sve to rjesio trebao bi staviti puno kvalitetniju stolariju
(drvo-aluminij sa 3 ili 4 stakla) nego sto vjerojatno velika vecina nas
ima PVC stolariju sa 2 stakla. Trebao bi se rjesiti i prozracivanja
prostora jer i tu se gubi puno topline. To se danas rjesava ventilacijom
objekta i rekuperatorom topline koji hladni vanjski zrak koji ubacuje u
prostor grije toplinom potrosenog unutarnjeg zraka. Na tu ventilaciju bi
trebala biti spojena i kuhinjska napa. Dimnjaci bi obavezno trebali biti
izolirani sa zatvorenim toplinskim mostovima i trebali bi imati
kompozitne poklopce. Uglavnom ima jos puno takvih detalja i da bi ih sve
rjesio morao bi imati puno novaca i jos vise strpljenja da ih sve otkrijes.
Joel
Da bi na kraju uštedio na grijanju 1 posto od utrošenog novca!
Djuro
2012-01-04 10:50:54 UTC
Post by Joel
Da bi na kraju uštedio na grijanju 1 posto od utrošenog novca!
A hebi ga, sad ne pricamo o toj temi. Sad pricamo o ustedi topline a
nekakvo realno vrijeme povrata te investicije je xx desetljeca...
oldtimer
2011-12-31 11:09:20 UTC
"Paor" <***@net.hr> wrote in message news:jdlk2c$c5f$***@sopnews1.vipnet.hr...

Normalno je da se izolacija kuce radi izvana. Na stranu
sto je izvana izolirana kuca ugodnija za zivljenje jer masa zidova
omogucava manje temperaturne oscilacije ali ima jos nesto
vazno za znat. Ustvari sve je vec napisao moj imenjak Frank.
Da dodam da u jednoj mojoj nenastanjenoj kuci imam
prostoriju izoliranu iznutra.Unutarnja izolacija u potpunosti
ispunjava svoju namjenu a to je da je prostorija elektricnim
kaloriferom za 10 min zagrijana na sobnu temperaturu pa
se moze u njoj boravit. To mi je vazno jer tu boravim samo
povremeno i ne predugo da bi kondenzacija iz pluca uspjela
smocit zidove. Znaci to je OK.
Isto tako OK je 5 cm stiropora debela unutarnja izolacija
moje kupaone u nastanjenoj kuci. Kupaona ima malo nizu
temperaturu od one u stanu no kad se zatreba za kupanje
elektricna grijalica ju za 20 min zagrije da se osjecas ko
u garderobi toplica u Topuskom. Elektricno podno grijanje
dodatno stvara pravi ugodjaj za kupanje ili tushiranje bez
shokova od hladnog propuha. Ta kupaona je na svim zidovima
i podu oplocena plocicama a na stropu parna brana odvaja stiropor
od vlaznog kupaonskog zraka. Na tom su dodatno impregnirane
jelove dascice koje nose dekorativne stiro ploce. Tako imam
kupaonu koju ne trebam pretjerano grijat a kad zazelim za cas
bez velikog utroska struje napravim od nje "saunu".
Bruno Babic
2012-01-02 09:23:28 UTC
Post by Paor
Kontraargumenti?
Za:
- brze se zagrije

Protiv:
- brze se ohladi
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?
Cose
2012-01-02 10:31:18 UTC
Post by Bruno Babic
Post by Paor
Kontraargumenti?
- brze se zagrije
- brze se ohladi
Protiv:
- vrlo izvjesno vlazenje zida iza stiropora
--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt." (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)
Paor
2012-01-02 11:40:18 UTC
Post by Cose
Post by Bruno Babic
Post by Paor
Kontraargumenti?
- brze se ohladi
- vrlo izvjesno vlazenje zida iza stiropora
- pregradni zidovi, spojeni ortogonalno na fasadni zid odvode toplinu van

- brze propadanje fasadnih zidova zbog kokonstante vlage i temperaturnih
ekstrema

- neznatno smanjivanje povrsine prostorije

- manje postojana (i time manje ugodna) temperatura u prostoru (vece
temperaturne oscilacije)

Ok, imate dobre kontraargumente. :-) Hvala svima.
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Dario
2012-01-02 13:25:20 UTC
Post by Paor
Post by Cose
Post by Bruno Babic
Post by Paor
Kontraargumenti?
- brze se ohladi
- vrlo izvjesno vlazenje zida iza stiropora
Od čega će se ovlažit ako je stiropor na njemu?
Post by Paor
- pregradni zidovi, spojeni ortogonalno na fasadni zid odvode toplinu van
Zalipi tamo di je balkon?
Post by Paor
- brze propadanje fasadnih zidova zbog kokonstante vlage i
temperaturnih ekstrema
Betonu ne škodi. Prije su uvjek bili mokri. Koliko ima kuća od bloketa
sa šprucom. Mojem prijatelju tako od 1960 kad mu je otac ozidao kuću na
crno. Nisu ni bloketi već su nalivali zidove.
Post by Paor
- neznatno smanjivanje povrsine prostorije
Ionako su previše zapasali.
Post by Paor
- manje postojana (i time manje ugodna) temperatura u prostoru (vece
temperaturne oscilacije)
Kako se rade pasivne kuće sa ventilacijom i izmjenjivačima ovo ne stoji.
Di će pobič toplina. Ja bi ugradio ultra osjetljiv termostat i kljimu na
auto. Možda se upali i na hlađenje.:-)
Post by Paor
Ok, imate dobre kontraargumente. :-) Hvala svima.
Problen je što u diskusiji sudjeluju ljudi iz cile zemlje. Svako sa
svojim razlozima i iskustvima.
Ja sam u Splitu. Meni se smrzava sama frižider, ali ubije me propuh kroz
stan radi loše stolarije.
Djuro
2012-01-03 18:20:59 UTC
Evo da se i ja malo ukljucim.

Stiropor iznutra bi poistovjetio sa montaznom kucom od montaznih panela.
Takva kuca se izuzetno brzo ugrije, ali jednako brzo i ohladi. Takvu
kucu ako je ohladjena na nulu ti je do ugodne temperature mozes ugrijati
doslovno u minutama, ali jedno luftanje koje se mora raditi barem jednom
dnevno i kucu ces u nekoliko minuta ohladiti skoro na vanjsku temperaturu.
Isto tako moras znati da stiropor iznutra nije samo postavi i to je to.
Nije pozeljno postavljati stiropor iznutra na zidove gdje prolazi voda
jer stiropor zadrzava toplinu prije zida sto dovodi do brzog smrzavanja
zida skupa sa cijevima. Ujedno moras paziti i kad postavljas izolaciju
iznutra da dobro postavis parnu branu jer para koja prodje kroz stiropor
i dodje do zida, na hladnom zidu ce kondenzirati i iza stiropora ces
imati vlagu a u vlaznim prostorima (kupaone) moglo bi doci i do
nakupljanja vode i dugorocno propadanja zida.

Stiropor izvana na masivnim ciglenim i betonskim zidovima ti dovodi do
toga da je hladnu kucu malo teze ugrijati, ali kad je jednom ugrijes
toplina se akumulira u zidovima i u takvom prostoru je u konacnici puno
ugodnije boraviti jer su temperaturne oscilacije puno manje. Nema
mogucnosti smrzavanja i propadanja zidova itd...
Post by Paor
[...]
Logika ti je ok, ali u praksi je prica dosta drugacija. Kad ti kucu
izoliranu izvana jednom ugrijes na nekih cca 25'c (ako je grijes od nule
treba ti i do nekoliko dana) i toplina se akumulira u zidove i ti preko
noci prestanes kuriti ujutro ce tebe docekati ugodnih 20-22'c sto je
kasnije lako podici do 25'c. Tako je kod mene i ja na 22'c bez problema
mogu izaci u pidjami i papucama i ujutro nakuriti pec.

Kod unutarnje izolacije prica je malo drugacija. Izolacija mora biti
pazljivo postavljena da nema toplinskih mostova jer se inace prostor
brzo ohladi a to dobro napraviti je jako tesko postici, skoro i
nemoguce. Grijanje drvima kod takvog sistema izolacije zaboravi jer ti
treba sistem kontinuiranog dogrijavanja sa malom kolicinom topline sto
sa peci na drva ne mozes dobiti.
Post by Paor
[...]
Bi, trenutno ali jedno otvaranje prozora ili vrata i u kuci imas 10'c
manje. Isto tako centimetarski stiropor iznutra ti ima vrlo malo efekta
jer premalo topline zadrzava. Minimum bi bio 5-8 cm + parna brana +
konstrukcija + knauf a to na kraju znaci osjetno smanjenje zivotnog
prostora.
Post by Paor
Kontraargumenti?
Po meni vanjska izolacija je osnovni sistem izolacije i on bi se trebao
postavljati kad god je to moguce. Prednost je da imas tople zidove i
dobru toplinsku izolaciju, a nedostatak je sto imas meku fasadu i
dovoljno je da ti se klinci jednom jace zalete s biciklom ili ti netko
baci neki tezi kamen i imas ostecenje. Ujedno imas i akumulaciju topline
sto dovodi do ugodnijeg zivota u takvoj kuci.

Unutarnja izolacija se postavlja kad nemas druge mogucnosti. Tada bi
trebalo bolje zastititi instalacije u zidu zbog povecane mogucnosti
smrzavanja a sam zid dobro zastititi od prodora pare zbog velike
mogucnosti kondenzacije.

Malo je veci gubitak prostora kod unutarnje izolacije, ali ako recimo
zivis u stambenoj zgradi boljeg rjesenja nemas.

Cijena oba sistema izolacije je otprilike ista, ali unutarnju izolaciju
moze napraviti gotovo svatko tko zna raditi s knaufom, dok za vanjsku
trebas skelu i jos podosta toga.

Ima jos toga ali ne mogu se sad sjetiti...
Paor
2012-01-03 19:23:36 UTC
Post by Djuro
Nije pozeljno postavljati stiropor iznutra na zidove gdje prolazi voda
jer stiropor zadrzava toplinu prije zida sto dovodi do brzog smrzavanja
zida skupa sa cijevima.
Ovo mi je do sad mozda jos i najjaci kontraargument. Da sam se cijevi
sjetio, ne bih dalje ni razmatrao tu ideju. :-)
Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba.
Djuro
2012-01-03 20:43:59 UTC
Post by Paor
Post by Djuro
[...]
Ovaj problem bi se mogao rjesiti uz dobru izolaciju cijevi ili
izvlacenje cijevi na povrsinu zida, ali po meni to rjesenje nije prakticno.

Nemoj podcjenjivati niti problem sa kondenzacijom jer paru teoretski
mozes zaustaviti najjeftinijim gradjevinskim najlonom od cca 3 kn/m2,
ali problem je zatvoriti prodor pare kroz sitne rupe na spojevima. Para
se ipak mjesa sa zrakom i gdje moze doci zrak doci ce i para.
Kondenzacija je vrlo opasna a imati kondenzaciju na zamrznutom zidu je
po meni velik problem. Neki ce reci da je to glupost jer stiropor nije
paropropustan. Istina, on propusta manje pare od vune ali ipak propusta
i dugorocno kondenzacija moze napraviti ozbiljnu stetu.

Jos jedan argument. Po meni unutarnja izolacija objekta od masivnih
zidova (cigla, betonski blokovi, beton) nema previse smisla. Ti
jednostavno ne mozes tako dobro zatvoriti sve toplinske mostove da ti
toplina nigdje ne bude bjezala. Unutarnja izolacija je na neki nacin
vatrogasna mjera koja moze pomoci da se smanji gubitak topline, ali da
bi zatvorio sve toplinske mostove trebalo bi ti visestruko vise
izolatora nego za vanjsku izolaciju. Isto tako, ja se pomalo nelagodno
osjecao da mi je 10-15 cm od mog toplog prostora mokri ili zaledjeni zid
ili voda koja curi po stiroporu i koja negdje mora izaci.
RaZor
2012-01-04 16:23:45 UTC
A da li se isplati i unutra i van izolirat?
Naravno ako se ima novaca za tu opciju.
Djuro
2012-01-04 18:38:18 UTC
Post by RaZor
A da li se isplati i unutra i van izolirat?
Naravno ako se ima novaca za tu opciju.
Koliko ja znam pasivne kuce se rade tako da imaju vanjsku i unutarnju
izolaciju. Ocito ima smisla ali po meni za obicnu kucu za obicnog
smrtnika takva izolacija je financijski potpuno neisplativa.