Pitanje dimnjak?
(prestaro za odgovor)
crni
2006-08-16 08:35:39 UTC
Ugradio bih dimnjake u kucu u kojoj nema ni jednoga, pa bih trebao staviti
dva pinska bojlera za centralno u kupaonice - kat i prizemlje pa me zanima
dali trebaju dvije odvojene cijevi ili je jedna dovoljna a sa druge strane
zida - kuhinja bih isto stavio dvije nape pa me zanima koja je
najpovoljnija kombinacija i dali i za nape trebaju ici posebne cijevi i
kakve?

Pozdrav!
marijo
2006-08-16 09:19:43 UTC
Post by crni
[...]
ako se nevaram na jedan dimnjak mogu se spojiti dva ili vise potrosaca
ako promjer dimnjaka to zadovoljava.Bitno je sam da se radi o istog
vrsti goriva npr. nemoze pec na drva i plinski bojler.Najbolje ti je da
nazoves schiedel ( www.schiedel.hr ) pa provjeris. Nape mozes spojiti u
istu cijev i za to koristi kanalizacijske PVC cijevi fi 110. Mnogo
jeftinije nego cijevi za dimnjak i obuces ih knaufom.
crni
Neven °I°
2006-08-17 07:07:22 UTC
Post by crni
Hvala mario!
Post by marijo
Post by crni
[...]
E nije "hvala Mario" nego "zaje... si me Mario". Nape se ne spajaju na
zajednicku cijev, a to kaze i jedan slabo postivani Pravilnik o tehnickim
mjerama i uvjetima za provjetravanje u stambenim zgradama (Sl. list 35/70)
clan 24.
<CITAT>... Dopusteno je ugradivanje ventilatora na ulaznoj strani
pojedinacnih ventilacionih kanala.
Nije dopusteno ugradivanje ventilatora na ulaznoj starani pomocnih
ventilacionih kanala u sistemu sa sabirnim ventilacionim kanalom...
</CITAT>
Posljedica nepostivanja ovog pravilnika se cesto zna osjetiti u starim
zgradama gdje je npr. jedan genije preuredivao kuhinju, prikljucio napu na
zajednicki ventilacijski kanal, i onda svi susjedi na vertikali znaju kad i
sto doticni kuhaju za rucak jer im ovaj lijepo ventilatorom upuhuje mirise u
stanove.
Ako bas zelite na svojoj kuci izvesti spoj dvije nape na istu cijev, to je
moguce ugradnjom nepovratnih klapni iza nape, da kad napa ne radi sprijecava
upuhivanje od one druge koja radi, ali mi to bas i nije bas neko 100%
pouzdano rjesenje.
Takoder, sto se tice dimnjaka i prikljucivanja plinskih trosila na
zajednicki dimnjak, ovisno o izvedbi lozista, trosila se dijele u plinske
grupe. Neke plinske grupe se mogu normalno prikljuciti na zajednicki
dimnjak, uz postivanje odredenih uvjeta (osigurac strujanja, nacin
prikljucenja, snaga trosila...) a neke ne mogu (npr. trosila s pretlacnim
plamenikom iz istog razloga zasto to ne mogu i nape samo sto od mirisa rucka
nitko nece krepati a u ovom slucaju bi mogao).

Pozdrav!