kabel PGP ili NYM-J
(prestaro za odgovor)
Dr.Zagi
2008-08-01 19:53:33 UTC
Ako netko zna razliku ova 2 kabla,jedan i drugi je za podzbuknu montazu,ovaj
drugi je nekih 30% jeftiniji,posto mi treba 600m(za kucu) usteda je
prilicna?
Marin
2008-08-01 20:55:29 UTC
Post by Dr.Zagi
drugi je nekih 30% jeftiniji,posto mi treba 600m(za kucu) usteda je
prilicna?
Nisi uzeo kao mogucnost i da povuces po kuci fleks. cijevi pa u njih samo
zice odgovarajucih profila i boja?
Munta
jesi ti ikad radio kucnu instalaciju?
Somina
;)))))))))))))))) ....ovo je za rubriku.... - biseri
2008-08-02 13:22:36 UTC
Post by Somina
Post by Marin
Post by Dr.Zagi
[...]
Zasto, u cijeloj mojoj kuci su tako povucene instalacije, znaci ispod zbuke
je buzir kroz koji su provedene zice.
Sinisa Platz
2008-08-02 15:07:39 UTC
Post by Somina
Post by Marin
Post by Dr.Zagi
[...]
Sasvim normalan nacin izrade elektroinstalacije, vrlo kvalitetan,
fleksibilan, mane su mu cijena i tezina izrade...
Vrlo vjerovatno je i u tvom stanu instalacija slabe struje povucena
fleksi-cijevima (telefon, antena, interfon i sl)...
Chelo
2008-08-03 14:50:38 UTC
"Somina" je natipkala/o...
Post by Somina
;)))))))))))))))) ....ovo je za rubriku.... - biseri
zbog cega?
Dr.Zagi
2008-08-02 13:55:30 UTC
Post by Marin
Post by Dr.Zagi
drugi je nekih 30% jeftiniji,posto mi treba 600m(za kucu) usteda je
prilicna?
Nisi uzeo kao mogucnost i da povuces po kuci fleks. cijevi pa u njih samo
zice odgovarajucih profila i boja?
Je,i veæ nakon drugog koljena od 90 stupnjeva kabel tj. sajla stane,pa ti
guraj naprijed,a i manje treba ¹temat kad je kabel direktno pod Ÿbuku.
Izgleda da je PGP isto ¹to i NYM,razlika je samo u izolaciji?
Marin
2008-08-02 16:58:05 UTC
Post by Dr.Zagi
Je,i veæ nakon drugog koljena od 90 stupnjeva kabel tj. sajla stane,pa ti
guraj naprijed,a i manje treba ¹temat kad je kabel direktno pod Ÿbuku.
Izgleda da je PGP isto ¹to i NYM,razlika je samo u izolaciji?
Sve ima svojih prednosti i nedostataka, a ovo sto sam spomenuo nije neki SF
vec dosta cest nacin polaganja instalacije. Ja sam nekoliko godina radio
protuprovalnu zastitu (alarme), cesto u stambenim prostorima, pa mi je
naravno najdraze bilo kad je netko u startu pretpostavio da ce biti dodatnih
radova i polozio cijevi. A u cijevima sam cesto nalazio same zice. A to da
ne ide ako se napravi ostro koljeno, to stoji. Zato se i ne rade ostra
koljena s cijevima, nego lukovi veceg promjera. Da je teze, je, ali da ce ti
jednog dana biti zao sto si polozio cijevi, sumnjam.
tiki
2008-08-02 23:00:49 UTC
pgp je stara JUS oznaka MYN je din oznaka , najčešče se radi o istom
kablu (postoje neke razlike u standardu) cijenu kabla ti gotovo uvijek
određuje presjek bakra i dali je licna (skuplje) ili puni presjek .
Kombinacija 3 licnaste žice 1,5kvadrata je skuplja od pgp 3x1,5 (puni
presjek) + još imaš trošak cijevi .
kabal pod žbuku ima veče strujno opterečenje od žice u
cijevi,kanalici... (primjer 3x1.5 pgp podžbukno može se štititi sa 16
ampera , 1,5kvadrata 3 žice u cijevi 10 ampera.U principu ja stavljam
kabel u cijev samo ako je zaljevam u beton, .

o naknadnom provlačenju............. više nezavisnih strujnih krugova
nemože biti u jednoj cijevi (amen ) to je propis .
priče da se to radi u italiji je zaboravljanje da se tad koristi
KZS umjesto osigurača , dakle kombinacija FID +OSIGURAČ 2pola cijena
skromnih 200 kuna naspram 20 osigurača....... a banderaške priče su
banderaške priče
Tihomir Ilić el.ing
www.tucanje.netfirms.com
burke
2008-08-04 15:09:52 UTC
pgp je stara JUS oznaka MYN je din oznaka , najèe¹èe se radi o istom
kablu (postoje neke razlike u standardu) cijenu kabla ti gotovo uvijek
odreðuje presjek bakra i dali je licna (skuplje) ili puni presjek .
Kombinacija 3 licnaste Ÿice 1,5kvadrata je skuplja od pgp 3x1,5 (puni
presjek) + jo¹ ima¹ tro¹ak cijevi .
kabal pod Ÿbuku ima veèe strujno optereèenje od Ÿice u
cijevi,kanalici... (primjer 3x1.5 pgp podŸbukno moŸe se ¹tititi sa 16
ampera , 1,5kvadrata 3 Ÿice u cijevi 10 ampera.U principu ja stavljam
kabel u cijev samo ako je zaljevam u beton, .
o naknadnom provlaèenju............. vi¹e nezavisnih strujnih krugova
nemoŸe biti u jednoj cijevi (amen ) to je propis .
prièe da se to radi u italiji je zaboravljanje da se tad koristi
KZS umjesto osiguraèa , dakle kombinacija FID +OSIGURAÈ 2pola cijena
skromnih 200 kuna naspram 20 osiguraèa....... a bandera¹ke prièe su
bandera¹ke prièe
Tihomir Iliæ el.ing
Kabali i kablovi su ti u Bosni i Srbiji.
Kod nas u hrvatskoj je kabel ili kabeli.

Svejedno to sto ti kazes da kabeli poput PPL-a il PPR-a imaju vece
dozvoljeno opterecenja od zasebno povucenih vodica po cjevima je tocno ali
nevazno.
U stanu kuci naj veci potrosaci su bojleri, kuhinjski stednjaci i sl ohmska
trosila poput pegli i grijalica.
Inace se za kucnu instalaciju vuce 1,5 mm2 za rasvjetu, dok za uticnice 2,5
mm2 sto je dostatno za sve uredjaje za kucnu upotrebu.
Za stednjak i bojler uvjek se provlaci posebni vodovi koji se ne granaju i
stavljaju se na svoje osigurace i fid sklopke.
Eventualno 4 mm2 ak imas monofazni elektricni stednjak velike snage.

Kome treba da na kucnoj instalaciji vozi motor od 20 kW ?????

Uvjek cu prije povuci cijev nego zatrpati kabel razloga je vise.
Kad kabel umre u zidu nemozes naci mjesto gorenja pa moras otkopavati pola
pa pola dok za provuci nove vodice kroz cijev ne treba ti vise od 30 min.
Doduse to se desava kao 6-ica na lotu.

Ako trebas provuci jos koji vodic, kroz vec postojecu cijev sigurno ces biti
prije gotov nego stemati i sl., a da ne velim koliko je jeftinije.
Doduse i to je cesto skoro kao i 6-ica na lotu :)

Ukoliko bushis zid i slucajno uletis u kabel nema spasa moras ga stukati bar
na dva mjesta jer postaje prekratak.
Ili ces samo zaderati fazu pa ces usrafati saraf u zicu, upaliti svjetlo i
onda na taj saraf okaciti sliku navodeci alkicu na slici kaziprsom .....
desilo se mom frendu :)

Ako zbusis rupu u cijev velike su sanse da ce ti se zica smaknuti sa borera
i nece se ostetiti ... mozda ali ces sigurno znati da su uletio u cijev jer
ce ti busilica uletjeti u rupu i da bi trebao pogledati jesi li napravio
trajnu stetu.

Konkretno u kucne istalacije vise ne idu samo energetski kabeli vec i
antenski, kabeli za racunalnu mrezu, telefoniju, treba mozda razmisljati i o
optici jer kojim trendom je krenulo tko zna sto ce biti za 10g.

Ako govorimo o koaxijalcima oni jeftikanjeri od 70-80 lipa koje rade kinezi
koji nisu culi za elektrolizu i rade sa bakrenim opletom i aluminijskom
foliom pa ti jedan takav kabel drzi i puno manje od 10 godina ako vec i
prije ne popuca vanjski plast.
Zato je lakse progurat nove vodice kroz cijev nego stemat, zbukat, gletat,
farbat ili raditi nakaradu kanalicama :)
Chelo
2008-08-05 10:34:12 UTC
"burke" je natipkala/o...
Post by burke
[...]
tako je!
po 1mm2 ide bez beda 6A, dakle za 2,5mm2 ide 15A, dakle ugrubo 15 puta 230V
= 3500W, a najjaca pegla i bojler su oko 1500W. ok, kod motora su pokretne
struje vece, no to sve ulazi u granicu od 2.5mm2.

Chelo
2008-08-03 14:52:17 UTC
"Dr.Zagi" je natipkala/o...
Post by Dr.Zagi
Je,i veæ nakon drugog koljena od 90 stupnjeva kabel tj. sajla stane,pa ti
guraj naprijed,a i manje treba ¹temat kad je kabel direktno pod Ÿbuku.
je, kak da ne.
uopce ne vidim razlog za dva koljena od 90, a kamoli za vise.
i onda nesto postavljas i probusis kabel i onda stemaj i ispocetka.
moj glas za buzire i provlacenje zica.
Cobra
2008-08-03 16:40:37 UTC
Post by Chelo
"Dr.Zagi" je natipkala/o...
Post by Dr.Zagi
[...]
* Svaki pravi elektrièar æe predloŸiti da se instalacije rade sa "buŸir
cijevima" i provuku Ÿice, i u sluèaju da negdje treba dodati lako se
provuèe kroz cijev. A cijevi se ne savijaju u mjestu pod 90 veæ se poloŸe
tako da im je radius do 10 cm i lako se provlaèe Ÿice, ali i buŸir treba
staviti odgovarajuæe debljine prema broju Ÿica koje æe iæi kroz njega a da
se ne prièa usljed neke nepogode pregori Ÿica - ili izolacija ; izvuèe se
van i uvuèe nova ....